Unconfigured Ad

Collapse

CG på Acromaster

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stin
    • Jan 2007
    • 629

CG på Acromaster

Hei.
    har en acromaster som jeg sliter litt med cg på har lagt den til 120mm som de står i boka, men føler at flyet er ikke helt i cg da den er kilen på høyderoret veldig opp og ned på den og føler at den har litt tedenser til og ståle ut når farten blir lav flyr med 3s 2250 25c er veldig glad i og hovre men syntes den vingler veldig. Dere som har/hatt en hvor har dere lagt cg henn??
    Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
    På vei inn i Hangaren.
    Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm
  • vriompeis

#2 Unapproved
    Acromaster

Hei.
    Jeg har MPX Acromaster,og hadde de samme opplevelsene som deg,de første turene.Den var veldig kilen på høyderoret.Jeg måtte legge batteripakken på skrå ned mot motoren,samtidig la jeg inn exponential på senderen.Etter det ble den mye greiere å fly.Ved landing så må du ha litt fart på den,ellers går det galt.Tyngdepunktet har jeg på 12 cm fra forkant vinge.
    Batteriene jeg bruker er Lipo 2200mha 11,1 V.

Comment

• audifrik
      • Mar 2008
      • 497

hei. har også acromaster, og min er helt grei. flyr med 2200 batterier, og cg er ca 11-12 cm fra vingetupp. hovrer helt greit sånn den var under test i kaldt vær.. hehe. jeg har ikke brukt noe expo eller noe og flyr på fulle utslag. lander ganske snilt, men jeg flyr den pent og rolig ned. flyter godt i luften etter min mening.
      Lower, Lower, oops.
      Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

Comment

• Stin
        • Jan 2007
        • 629

ok, tenker og prøve og flytte tyngdepunktet litt lengere bak og se hvordan den oppfører seg da har lest et sted at den skal kunne lande i gå fart men de er ikke mulig med min.
        Får prøve litt forskjellige cg`er
        Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
        På vei inn i Hangaren.
        Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

Comment

• audifrik
          • Mar 2008
          • 497

får nok prøve deg litt fram da ja. skal teste litt mere jeg også, så jeg får se åssen den blir best for meg. min lander i ganske lav fart uten problem, og bruker da heller ikke masse høyderor.
          Lower, Lower, oops.
          Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

Comment

Working...