Announcement

Collapse
No announcement yet.

X-models Pushy Cat, Noen testet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • X-models Pushy Cat, Noen testet?

    Er det noen som har testet Pushy Cat, eller bullit som den også kalles fra X-models?

    Fun Jet`en fra Multiplex har jo solgt i bøtter og spann, så markedet er definitivt til stede for denne modellen også skulle en tro...

    Komplett fly fra elfly dk er på vei, men hadde vært artig å høre om noen har erfaringer osv...
    Svein Kjetil Litlehamar
    Stavanger

    Futaba 10C Fasst
    -------------------
    Demon F5D

  • #2
    Et bilde av denne modellen
    Attached Files
    Svein Kjetil Litlehamar
    Stavanger

    Futaba 10C Fasst
    -------------------
    Demon F5D

    Comment


    • #3
      Den så rå og rask ut, hvilket oppsett bruker du på denne?
      Øyvind

      www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

      Comment


      • #4
        Det sies at den skal klare 240 km/t på dette oppsettet..
        Hadde det samme utstyret i en Fun Jet en gang, og da lå farten rundt 170 km/t
        Det var det jeg savnet i fun jeten, det lille ekstra som da nå forhåpentligvis kommer i det nye. Her er det glass og kevelar, og da blir tingene raskere med en gang, i forhold til isopor,elapor osv...


        AXi 2814/6D + SPIN 66 regulator
        Med Kokam 3S 3600 mAh 30C
        Prop 6*4 apc
        Last edited by skl; 27-02-09, 15:49.
        Svein Kjetil Litlehamar
        Stavanger

        Futaba 10C Fasst
        -------------------
        Demon F5D

        Comment


        • #5
          Seriøst!

          Er det ingen som har erfaring med denne modellen?
          Last edited by skl; 27-02-09, 20:40.
          Svein Kjetil Litlehamar
          Stavanger

          Futaba 10C Fasst
          -------------------
          Demon F5D

          Comment


          • #6
            Flyr som en drøm og rask som ei kule.

            Solid bygget i glassfiber med karbon forsterkninger på strategiske punkter. Enkel montering sålenge du ikke blir skremt av at du må dremle ut dine egne servohull i glassfiber vingen. Noe spartansk engelsk bruksanvisning, men om du ser på bildene i den Italienske og sammenligner med den engelske så går det greit. Er ikke "første gangs" fly uansett så.

            Siden det er pusher med propell som vil kutte det meste av fingre og annet i mindre biter enn jeg liker å tenke på, så kan den være litt komplisert og få i luften. Jeg har hvertfall ikke turt å kaste den enda. Muligens et vinge kast kunne fungert men har holdt meg til strikk oppskytning for å være på den sikre siden.

            Mangel på understell gjør også at det krever en jevn flekk med grass/plen for å lande. Hvis ikke så har den en tendens til å hekte en vinge og slå noen kolbøtter. Men flyet er så solid bygget at det ikke har tatt noe skade av disse enda.

            Men viktigst av alt, flyet ser jo rå sexy ut!! Legger med noen bilder fra mitt. Første gang jeg har gidda å ta en skikkelig "fotosesjon" med et av flyene mine.
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Utrolig bra!!!

              Hvilket oppsett kjører du?
              Svein Kjetil Litlehamar
              Stavanger

              Futaba 10C Fasst
              -------------------
              Demon F5D

              Comment


              • #8
                Akkurat nå bruker jeg en FIN KB28-57-09L 3200kv motor og 60A Turnigy ESC sammen med 3S batteri og 5x5 APC-E (evnt. 4S og 4,7x4,7 APC-E for litt mer fart).

                Kommer sannsynligvis til å skifte til et 6S oppsett med MEGA motor etterhvert.

                Comment


                • #9
                  Hei..Denne var jo reine fristelsen....
                  Har en Funjet som går rimelig heftig..Den er alltid med når jeg er ute og flyr..Men ettervert tenker man jo at den skulle jo ha gått litt raskere.hehe..
                  Målte med Wattsup og det var mer enn jeg trodde..700w++ Med hobbyking-stærs..
                  Denne er sikkert yppelig på denne årstiden med og kunne legge den ned i snø..

                  Comment


                  • #10
                    Ja denne var fristende var inn på Elfly dk og puttet i handlekurven det eg trengte.Og det var bare en 2mm nedover bevegelse med pekefinger som skulle til for å bli fri 2400 kr.Klarte å styre meg i siste liten store muligheter for att eg må handle eit annet fly prosjekt til våren,som kommer til å rive godt i lommeboka, så eg står over denne gangen.

                    Men har liggende noen inrunner motorer som skulle vert i bruk.Har b.l.a en Mega 16/15/2 KV4600.Går det å sette en propell på denne? og hvor stor(liten) må den eventuelt være?
                    Vet att dette er en "viftemotor" men man skulle vel klare å få en propell til å funke på denne også,en 3X3E eller noe slikt
                    Alt som kan fjernstyres.
                    ---------------------------------------------
                    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                    Steinar Kvarme.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by elektrodude View Post
                      Vet att dette er en "viftemotor" men man skulle vel klare å få en propell til å funke på denne også,en 3X3E eller noe slikt
                      Pushy Cat er vel konstruert for pusher prop, hvis det er trådstarten du refererer til.

                      Stein

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by elektrodude View Post
                        Ja denne var fristende var inn på Elfly dk og puttet i handlekurven det eg trengte.Og det var bare en 2mm nedover bevegelse med pekefinger som skulle til for å bli fri 2400 kr.Klarte å styre meg i siste liten store muligheter for att eg må handle eit annet fly prosjekt til våren,som kommer til å rive godt i lommeboka, så eg står over denne gangen.

                        Men har liggende noen inrunner motorer som skulle vert i bruk.Har b.l.a en Mega 16/15/2 KV4600.Går det å sette en propell på denne? og hvor stor(liten) må den eventuelt være?
                        Vet att dette er en "viftemotor" men man skulle vel klare å få en propell til å funke på denne også,en 3X3E eller noe slikt
                        Motoren kjenner ikke jeg til, men har prøvd et pylon oppsett i en fun jet med 4.1*4,1 og det funket hvertfall ikke.. propellen blir for liten tipper jeg med 3*3.
                        Svein Kjetil Litlehamar
                        Stavanger

                        Futaba 10C Fasst
                        -------------------
                        Demon F5D

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Kingfisher View Post
                          Pushy Cat er vel konstruert for pusher prop, hvis det er trådstarten du refererer til.

                          Stein
                          Joda,har fått med meg att Pushy cat har bakmontert motor med pusher propell.Med litt fantasi klarer man faktisk å skjønne att det er en av grunnene til att den heter Pushy Cat
                          Det som var spørsmålet mitt var om man klarer å få noe futt utav en inrunner med kv på 4600 med noen form for propell.Man er vel heller ikke låst til å bruke pusherprop på en bakmontert motor.man kan også snu en vanlig propell.Tror ikke en propell har så mye iq att den skjønner om den står i snuta eller halen på eit fly
                          Alt som kan fjernstyres.
                          ---------------------------------------------
                          The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                          Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                          Steinar Kvarme.

                          Comment


                          • #14
                            Peker propellen fram og snurrer rett vei, så går det fremover...

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by elektrodude View Post
                              Joda,har fått med meg att Pushy cat har bakmontert motor med pusher propell.Med litt fantasi klarer man faktisk å skjønne att det er en av grunnene til att den heter Pushy Cat
                              Det som var spørsmålet mitt var om man klarer å få noe futt utav en inrunner med kv på 4600 med noen form for propell.Man er vel heller ikke låst til å bruke pusherprop på en bakmontert motor.man kan også snu en vanlig propell.Tror ikke en propell har så mye iq att den skjønner om den står i snuta eller halen på eit fly
                              Kjører 4850kv outrunner på min funjet med CAM Speed Prop 4.7x4.7 graupner propell. 100A esc og 3 celler 2500mah 30-40c...
                              Det er en vanlig propell(ikke pusherprop) Men som alle vet er det bare og reversere motor...
                              Har sikkert kjørt denne 30-40 flights med dette oppsettet..Så det ser ut til og holde

                              Comment

                              Working...
                              X