Unconfigured Ad

Collapse

T3D II Wild Beast

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vingemutteren
    • Jul 2002
    • 2421

Originally posted by Flue
    Originally posted by Vingemutteren
    Originally posted by Ostnik
    hehe, nå er jeg litt stygg, men du har vel ikke hørt om han med interfacen?

Til topic:
    Jeg merket at den ble MYE bedre/lettere å fly med expo.
    Du måtte gni det inn hva?
    Da kan det være det trøster litt når jeg sier att jeg har flydd både 3DX og 30" Ultimate fra Foamy Factory og begge flyr veldig bra uten expo. (Har comp. radio, men den er så gammel at den ikke har expo. (Futaba FC-16)).
    Har de flyene "full flying elevator" da? (sjekket utslaget på høgderoret nå og det var på mere enn 30 grader. Grøss og gru her må det nok inn en heftig dual rate begrensning).
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• joo
      MFN Skribent
      • Nov 2002
      • 6936

30 grader? Jeg brukte 60 grader.... Da legger du flyet på rygg og tar invertede looper der flyet står i ro nesten uten å miste høyde

Igjen: det er dumt å starte nye tråder på et tema som dette, disse innleggene burde ligget under artikkeldiskusjonen.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Flue
        • Oct 2003
        • 902

Har de flyene "full flying elevator" da?
        Hvis du mener at hele "vingen" beveger seg (ikke bare roret), så er svaret: nei.

(sjekket utslaget på høgderoret nå og det var på mere enn 30 grader.
        Jeg tror jeg har ca. 40-50 grader. på høyde- og sideror, og kanskje 60 på balanserorene (gjelder 3DX'en, synes den rollet litt seint).
        Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
        er der ingen der kender dem.

Comment

• Niklas
          • Sep 2003
          • 899

Jeg tror jeg har ca. 40-50 grader. på høyde- og sideror, og kanskje 60 på balanserorene (gjelder 3DX'en, synes den rollet litt seint).
          Er ikke 60grader mer som bremser da? det visker litt mye

Comment

• Flue
            • Oct 2003
            • 902

Er ikke 60grader mer som bremser da? det visker litt mye
            Jeg rodde også det, kan godt vere det er det og, men den roller fortere uten å bremse så veldig opp på den siden hvor det går ned (eller opp).

Comment

• Vingemutteren
              • Jul 2002
              • 2421

OBS. Når jeg skriver 30 grader så mener jeg utslag fra nøytral til maks utslag en vei, ikke totalt utslag (som forøvrigt er på 60 grader på høyderoret på min T3DII). Hva er standarden for angivelse av ror utslag egentlig? Hadde vært en fordel om vi i forumet prøvde å standardisere eller eventuelt bli flinkere til å angi total utslag eller utslag en vei.
              Gert Hildrestrand.
              Limets Venner.
              Valdres Flyklubb Modell

Comment

• Flue
                • Oct 2003
                • 902

Når jeg skriver 40-45 grader mener jeg hver vei... Er ikke det normalt på 3D fly?

Comment

• joo
                  MFN Skribent
                  • Nov 2002
                  • 6936

Jeg mener i alle fall 60 grader HVER veg Vhooops vhoooops vhoooops vhoooops splasj....
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• pleym
                    • Dec 2001
                    • 909

Jeg kjører +- 20 grader på lav og +-40 på høyt utslag på høderoret på min Wild Beast, og omtrent det samme på balanserorene. Begge deler uten expo, og det går glimrende.

Nå er det kommet en mod til dette flyet med 9x5 propell og 3s Lipo. Gjett om jeg skal ha det?

Utrolig bra fly for stikketrening, og gøy å fly i stort sett alt slags vær. Har flydd min i både regn og sterk vind. I sterk vind kan du hovre, og til og med rygge i knife edge, noe som gir høy stemning i leiren.

- Richard

Comment

• Vingemutteren
                      • Jul 2002
                      • 2421

Originally posted by pleym
                      Jeg kjører +- 20 grader på lav og +-40 på høyt utslag på høderoret på min Wild Beast, og omtrent det samme på balanserorene. Begge deler uten expo, og det går glimrende.

Nå er det kommet en mod til dette flyet med 9x5 propell og 3s Lipo. Gjett om jeg skal ha det?

Utrolig bra fly for stikketrening, og gøy å fly i stort sett alt slags vær. Har flydd min i både regn og sterk vind. I sterk vind kan du hovre, og til og med rygge i knife edge, noe som gir høy stemning i leiren.

- Richard
                      + - foran var det som indikerte hver veg ja. har +- 30 grader på høyderor (her kan jeg lett få mere om nødvendigt), +- 42 grader på sideror (greide ikke å få mere på min waypoint w-060 servo og Laser 6). Balanserorene ser ut til å få svært differensierte utslag (gal veg, større utslag nedover, men dette er jo ett kjent problem med T3DII), epoksyen må få tørke før jeg får måle utslagene på balanserorene.

Hvor har dere plassert tyngdepunktet (ser at enkelte har plassert tyngde punktet helt bak til 108mm).
                      Gert Hildrestrand.
                      Limets Venner.
                      Valdres Flyklubb Modell

Comment

• pleym
                        • Dec 2001
                        • 909

Har eksperimentert litt med TP (delvis frivillig), og det har vist seg at det er fullt flybart med tyngdepunktet LANGT bak. Mener å ha hatt det opptil 20mm bak angitt i hvertfall. Det eneste som skjer er at den setter nesa til værs når farta går ned (hver gang du drar av throttle), og må ha dykkror for å seile.
                        Etter et par reparasjoner i nesa endte jeg likevel opp med TP på angitt sted, og det funket mye bedre synes jeg selv om flyet ble tyngre.

Det er en fordel med dual rates, for det kan bli litt vel spennende med de store utslagene i takeoff, spesielt uten expo. (har prøvd det også)

- Richard

Comment

• klausre
                          • Oct 2025

Fortsett diskusjonene her: http://www.modellflynytt.no/viewtopic.php?t=1539

Comment

Working...