Announcement

Collapse
No announcement yet.

42% Extra 260 elektro.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 42% Extra 260 elektro.

    Han har 16,5 kW effekt i denne maskina. Ikke verst. Nok til å fly et mikrofly.

    Du finner mer informasjon og video i god kvalitet her: Watts Up Coverband


    Extra 260 42%
    Wingspan: 3100mm
    Length: 2820mm

  • #2
    Så den på arvika i fjor og den var litt tøff da,litt summe lyd så var den på tur vertikalt !
    Men dere skulle sett batteri pakkene i den ,størelsen var som en1liters melkekartong !!
    Jeg vet ikke prisen ,men synes det var sakt rundt 11-12000 pr stk !!
    Mvh Geir Mogstad
    ---------------------------------------
    slapp av det kommer helt sikkert ned!

    Comment


    • #3
      Han har 11000-12000 mAh. En 14S 10000 mAh XPS-pakke (heftig pakke) koster kr 5320 + moms og veier 3,6 kg. 11000 mAh vil koste rundt 10% mer.
      Last edited by tahustvedt; 12-04-09, 15:07.

      Comment


      • #4
        Originally posted by tahustvedt View Post
        Han har 11000-12000 mAh. En 14S 10000 mAh XPS-pakke (heftig pakke) koster kr 5320 + moms og veier 3,6 kg. 11000 mAh vil koste rundt 10% mer.
        Kjøpte nettopp nye batterier for sesongen til min 33% Yak-54. Kjører 12S 10000mah i det flyet (4x 6S 5000mah). 8 stk. Flightmax 6S 5000mah fra HobbyCity kom på ca. 4700,- ferdig levert på døren.

        Comment


        • #5
          Hei,

          Dette er min første post i dette forumet. Kom tilfeldigvis over det under en surfeseanse.

          Jeg skal bygge (montere) en 3D Hobbyshop 46% 126" AJ Slick. Denne blir elektrisk med nesten samme oppsett som Jocke.

          Forskjellen blir at jeg monterer motoren inne i spinneren og bruker 3 blads foldepropell montert rett på motoren.

          Jeg skal bruke de nye Hyperion G3 7s 5500 35C batteriene og vil da først prøve et oppsett med 14s 11Ah. Jeg har tenkt å prøve meg på IMAC med denne, så det er mulig jeg kommer til å fly 16.5Ah for program og 11Ah for freestyle. Jeg tenker da å sette opp en nøytra CG for 3D, og ett litt mer fremtungt opsett for presisjon med ett ekstra sett batterier.

          Jeg regner med mellom 16 og 17kW med disse batteriene.

          Legger med et bilde av flyet for størrelse referanse og et bilde av motor og ESC som ligger klart. Venter å få flyet om en måneds tid.


          Erling
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Hei, Erling.

            Det blir heftig.

            Comment


            • #7
              Satser på det ja!

              Største jeg har nå er en 3DHS 87" Extra 300 SHP med Hacker A60 og CC110HV.

              Jeg får også en 103" Extra 330 SC om en stund. Denne skal ha Plettenberg Predator 30 med Spin 200.

              Er ikke helt sikker på om jeg kaster meg på IMAC dette året, men skal ihvertfall prøve meg på Sport klasse i F3A siden det er konkuranser lokalt i Stavanger området. Må finne en måte å frakte det 3.2 meter beistet til IMAC siden de konkuransene er på østlandet og Trondheim.

              Skal prøve å komme meg på et av elektro treffene i år med det store.


              Erling

              Comment


              • #8
                Hvor får dere kjøppt slike store motorer og regulatorer?
                De må jo koste en formue.
                Har virkelig blitt bitt av basillen

                Comment


                • #9
                  Jeg har kjøpt både motorer og ESC rett fra Plettenberg, og ja, de koster litt.

                  Jeg har stor sett kjøpt det meste innen denne hobbyen fra USA, men marginene er ikke så store lenger med den dollarkursen som er nå.

                  Busjett for den 3.2 meteren er rundt 60.000 med 12 stk 7s 5500 batterier.

                  Comment


                  • #10
                    Det blir heftig

                    Hvor mange kv er motoren på? og hvor stor propell tenker du og bruke?
                    Har virkelig blitt bitt av basillen

                    Comment


                    • #11
                      Hei Erling...desidert det heftigste elektro oppsettet jeg har sett på lenge...Dritkult...

                      Please lag en monteringstråd her på forumet da, kult å følge med..

                      Ang. Imac er det jo ingenting i veien for at dere holder et stevne der borte i Stavanger heller da, er jo ikke mye som skal til...og gudene veit at dere har nok akromaskiner der borte i hvertfall
                      - Håvard Glad Andreassen
                      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                      Comment


                      • #12
                        Er vel snart nok el.fly her i Norge til at vi kan ha et Giant Electro treff.

                        Comment


                        • #13
                          Heftig! Den Slick'en står på min må-ha-om-et-par-år liste
                          William Jul Ringkjøb
                          Bodø MFK

                          If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                          Comment


                          • #14
                            Erling: Hvilken motor i den 87" extraen? A60 18L? på 10S og hvilken propell?
                            -Jim Johansen-
                            Flyklart:
                            Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                            Under construction:
                            Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by kenzky View Post
                              Det blir heftig

                              Hvor mange kv er motoren på? og hvor stor propell tenker du og bruke?
                              Motoren er 170 kV. Jeg skal bruker en RASA CFK 28.5x12 3 blads propell. Regner med rundt 6500 RPM. Kan være jeg går for en annen propell etterhvert, men denne blir brukt i IMAC med samme motor av noen tyskere.

                              Jeg sikter på å få prestasjoner som ligger mellom DA170 og DA200.

                              Comment

                              Working...
                              X