Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Er det noen som har efaringer med denne??? Trenger et fly som kan gi litt stikke trening og tåler myyyyeeee juling (les: kræsj). Ser ut som et genilat fly for meg.
Har også sett lit på AirfoilZ sine fly, noen erfaringer med de???
Så det lå noe under en annen post her, men det er altid greit med flere innspill.
Hadde en slik en gang, grei nok til stikke trening. Den tåler en god del med juling men balanseror servoene er montert under vingen, det var ikke helt bra da de hadde en lei tendens til å bli røsket løs ved kontakt med moder jord....men det løste jeg med å kappe tuppen av ei 0,5 liters soloflaske dele tuppen på langs, så hadde jeg to fine deksel til servoene, kanskje ikke så pent men det funka Flyet repareres lett med limpistol.
Jeg har sett den i action (ikke fløyet selv), tror Parkmaster er et bedre valg. Sistnevnte flyr uten tvil bedre. Fordelen med U-can-do er at den tåler ultra-vold. Men PM tåler nok juling, den også. Airfoilz´modeller er veldig bra, men de er av depron, det materialet tåler ikke mye.
Jeg hadde Yak'en i samme Flex matrialet, og synes ikke den tålte så sinnsykt mye juling egentlig, flex matrialet revnet ganske lett, men det var iallefall lett å fikse. Et større problem er at du må tenke over hvordan du lagrer flyet, for matrialet innntar den formen det står i over tid. Kroppen på Yak'en min ble etterhvert så skjev at den til slutt ble håpløs å fly, men den fløy iallefall bra mens den var rett.
Jeg har en slik tass, stikketrening? ja, presisjon? nei
Flyet tåler så og si alt du utsetter det for. Det som blir ødelagt limer du med UHU-por noe som opprettholder en del av fleksibiliteten i flyet.
Jeg kjøpte dette som mitt første lavvinget/3D treningsfly og angrer ikke et sekund på det. Skulle jeg valgt på nytt i dag hadde jeg gått for Parkmaster som Bjeff nevner. Dette flyr mye penere og koster ikke mange kronene ekstra.
Går du for U-can-do`en anbefaler jeg at du bytter ut originale motoren med en børsteløs.
Fyr i vei om du har noen spørsmål om modellen, min har blitt pensjonert etter snart 2år med hard mishandling.
Høres jo egenlig ut som en perfekt modell for meg Jeg er ikke på det stadiet hvor presisjonen er så nøye. Har flydd en E-starter en stund (har mye lim.....), men føler at jeg behersker den. Så det jeg trenger er et fly som jeg kan bruke til trening, ikke må ha for stort område, er lett å reparere og kan fly realtivt sakte.
Tror denne modellen oppfyller det meste der. Jeg har noen motore fra HC liggende som jeg sikkert kan bruke. Så et sted at de kappet pinnen og limte inn kryssfiner i stedet, for bruke børsteløs motor.
Vet ikke, men det er kanskje ikke en kjempeide å bruke børsteløs i denne!
Dette er i alla fall hva Great Planes sier om det......
This is the electric powered, radio controlled, Almost Ready to Fly
Great Planes U-Can-Do 3D Aerobatic Park Flyer Airplane.
Maneuvers comfortably at slow speeds and also performs many
3D moves such as hovering, harriers and high alpha flight.
***Great Planes does not recommend using a Brushless System***
Høres jo egenlig ut som en perfekt modell for meg Jeg er ikke på det stadiet hvor presisjonen er så nøye. Har flydd en E-starter en stund (har mye lim.....), men føler at jeg behersker den. Så det jeg trenger er et fly som jeg kan bruke til trening, ikke må ha for stort område, er lett å reparere og kan fly realtivt sakte.
Tror denne modellen oppfyller det meste der. Jeg har noen motore fra HC liggende som jeg sikkert kan bruke. Så et sted at de kappet pinnen og limte inn kryssfiner i stedet, for bruke børsteløs motor.
Vet ikke, men det er kanskje ikke en kjempeide å bruke børsteløs i denne!
Dette er i alla fall hva Great Planes sier om det......
This is the electric powered, radio controlled, Almost Ready to Fly
Great Planes U-Can-Do 3D Aerobatic Park Flyer Airplane.
Maneuvers comfortably at slow speeds and also performs many
3D moves such as hovering, harriers and high alpha flight.
***Great Planes does not recommend using a Brushless System***
Jeg så også denne "advarselen" før jeg kjøpte min. Har sett den fly med og uten original brøstemotor og valget er enkelt, børstemotoren passer fint på hylla.
Jeg fløy Yak'en min med en såkalt TowerPro combo fra HC og brukte pinnefeste, tror den ga rundt 150 watt med 11x4.7 SF propell. Funket gull i parken jeg fløy den i. Hvorfor GP ikke anbefaler børsteløs skjønner jeg ikke
Yaken funket i allefall fint med børsteløst. Prima lærefly selvom det er like stivt som en blekksprut. Tåler som det sies ikke alt, men reparasjonsvennligheten gjør det verdt det.
Mitt er nå pensjonert, men om ikke lefsa fra HK funker blir det et nytt til å herje med.
Brukte en Hyperion børsteløs med deres pinnefeste.
Det spørs om det ikke kan bli en bestilling når feripengene kommer......... har både motor, ESc, og servoer liggende. Så da er det bare og mekke sammen og ha et godt lager med UHU poor.........
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment