Unconfigured Ad

Collapse

U-can-do 3d flight flex ep

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • grønnskolling
    • Oct 2006
    • 355

U-can-do 3d flight flex ep

Er det noen som har efaringer med denne??? Trenger et fly som kan gi litt stikke trening og tåler myyyyeeee juling (les: kræsj). Ser ut som et genilat fly for meg.

Har også sett lit på AirfoilZ sine fly, noen erfaringer med de???

Så det lå noe under en annen post her, men det er altid greit med flere innspill.
  • strofe
    • Sep 2004
    • 249

Hadde en slik en gang, grei nok til stikke trening. Den tåler en god del med juling men balanseror servoene er montert under vingen, det var ikke helt bra da de hadde en lei tendens til å bli røsket løs ved kontakt med moder jord....men det løste jeg med å kappe tuppen av ei 0,5 liters soloflaske dele tuppen på langs, så hadde jeg to fine deksel til servoene, kanskje ikke så pent men det funka Flyet repareres lett med limpistol.
    Mvh
    Bent Andreassen

Harstad Modellflyklubb på Facebook
    http://www.facebook.com/#!/groups/313467363926/

Comment

• bjeff
      • Jul 2007
      • 2010

Jeg har sett den i action (ikke fløyet selv), tror Parkmaster er et bedre valg. Sistnevnte flyr uten tvil bedre. Fordelen med U-can-do er at den tåler ultra-vold. Men PM tåler nok juling, den også. Airfoilz´modeller er veldig bra, men de er av depron, det materialet tåler ikke mye.
      Anders Eiebakke
      90078513

Comment

• Kyrre
        • Feb 2009
        • 2322

Jeg hadde Yak'en i samme Flex matrialet, og synes ikke den tålte så sinnsykt mye juling egentlig, flex matrialet revnet ganske lett, men det var iallefall lett å fikse. Et større problem er at du må tenke over hvordan du lagrer flyet, for matrialet innntar den formen det står i over tid. Kroppen på Yak'en min ble etterhvert så skjev at den til slutt ble håpløs å fly, men den fløy iallefall bra mens den var rett.

Comment

• spewster
          MFN Skribent
          • Aug 2007
          • 1134

Jeg har en slik tass, stikketrening? ja, presisjon? nei

Flyet tåler så og si alt du utsetter det for. Det som blir ødelagt limer du med UHU-por noe som opprettholder en del av fleksibiliteten i flyet.

Jeg kjøpte dette som mitt første lavvinget/3D treningsfly og angrer ikke et sekund på det. Skulle jeg valgt på nytt i dag hadde jeg gått for Parkmaster som Bjeff nevner. Dette flyr mye penere og koster ikke mange kronene ekstra.

Går du for U-can-do`en anbefaler jeg at du bytter ut originale motoren med en børsteløs.

Fyr i vei om du har noen spørsmål om modellen, min har blitt pensjonert etter snart 2år med hard mishandling.
          Stian Håvak (82)
          Fly low or crash trying!

MFN @ Facebook - Like!

Comment

• grønnskolling
            • Oct 2006
            • 355

Hei

Høres jo egenlig ut som en perfekt modell for meg Jeg er ikke på det stadiet hvor presisjonen er så nøye. Har flydd en E-starter en stund (har mye lim.....), men føler at jeg behersker den. Så det jeg trenger er et fly som jeg kan bruke til trening, ikke må ha for stort område, er lett å reparere og kan fly realtivt sakte.

Tror denne modellen oppfyller det meste der. Jeg har noen motore fra HC liggende som jeg sikkert kan bruke. Så et sted at de kappet pinnen og limte inn kryssfiner i stedet, for bruke børsteløs motor.

Hva slags motor kan være aktuelt a bruke??

Comment

• strofe
              • Sep 2004
              • 249

Vet ikke, men det er kanskje ikke en kjempeide å bruke børsteløs i denne!
              Dette er i alla fall hva Great Planes sier om det......

This is the electric powered, radio controlled, Almost Ready to Fly
              Great Planes U-Can-Do 3D Aerobatic Park Flyer Airplane.
              Maneuvers comfortably at slow speeds and also performs many
              3D moves such as hovering, harriers and high alpha flight.

***Great Planes does not recommend using a Brushless System***
              Mvh
              Bent Andreassen

Harstad Modellflyklubb på Facebook
              http://www.facebook.com/#!/groups/313467363926/

Comment

• kjetilmh
                • Jun 2006
                • 990

Jeg brukte en 2213/20 fra hyperion. Det funka bra det.
                Kjetil
                oops: . . ! . .

http://www.vingmfk.com

Comment

• spewster
                  MFN Skribent
                  • Aug 2007
                  • 1134

Originally posted by grønnskolling
                  Hei

Høres jo egenlig ut som en perfekt modell for meg Jeg er ikke på det stadiet hvor presisjonen er så nøye. Har flydd en E-starter en stund (har mye lim.....), men føler at jeg behersker den. Så det jeg trenger er et fly som jeg kan bruke til trening, ikke må ha for stort område, er lett å reparere og kan fly realtivt sakte.

Tror denne modellen oppfyller det meste der. Jeg har noen motore fra HC liggende som jeg sikkert kan bruke. Så et sted at de kappet pinnen og limte inn kryssfiner i stedet, for bruke børsteløs motor.

Hva slags motor kan være aktuelt a bruke??
                  Her kan du se hva jeg gjorde:

Motor: Turnigy TR 28-30B 14A 1050Kv Brushless Out (Brukte 11x4,7 SF propp)

Fløy den med 3S 1300mAh 22C batterier. Testet større også og har sett folk fly den med 2500mAh! Jeg synes 1300 var passe med tanke på vekt og ytelse.

Her knakk jeg hele fronten og limte med UHU-por, holdt som bare det

og slik ble filmen:
                  Last edited by spewster; 25-05-09, 08:06.
                  Stian Håvak (82)
                  Fly low or crash trying!

MFN @ Facebook - Like!

Comment

• spewster
                    MFN Skribent
                    • Aug 2007
                    • 1134

Originally posted by strofe
                    Vet ikke, men det er kanskje ikke en kjempeide å bruke børsteløs i denne!
                    Dette er i alla fall hva Great Planes sier om det......

This is the electric powered, radio controlled, Almost Ready to Fly
                    Great Planes U-Can-Do 3D Aerobatic Park Flyer Airplane.
                    Maneuvers comfortably at slow speeds and also performs many
                    3D moves such as hovering, harriers and high alpha flight.

***Great Planes does not recommend using a Brushless System***
                    Jeg så også denne "advarselen" før jeg kjøpte min. Har sett den fly med og uten original brøstemotor og valget er enkelt, børstemotoren passer fint på hylla.

Dette er en skikkelig lefse med vinger
                    Stian Håvak (82)
                    Fly low or crash trying!

MFN @ Facebook - Like!

Comment

• Kyrre
                      • Feb 2009
                      • 2322

Jeg fløy Yak'en min med en såkalt TowerPro combo fra HC og brukte pinnefeste, tror den ga rundt 150 watt med 11x4.7 SF propell. Funket gull i parken jeg fløy den i. Hvorfor GP ikke anbefaler børsteløs skjønner jeg ikke

Comment

• Tintin
                        • Jan 2005
                        • 4631

Yaken funket i allefall fint med børsteløst. Prima lærefly selvom det er like stivt som en blekksprut. Tåler som det sies ikke alt, men reparasjonsvennligheten gjør det verdt det.
                        Mitt er nå pensjonert, men om ikke lefsa fra HK funker blir det et nytt til å herje med.
                        Brukte en Hyperion børsteløs med deres pinnefeste.

Comment

• grønnskolling
                          • Oct 2006
                          • 355

Det spørs om det ikke kan bli en bestilling når feripengene kommer......... har både motor, ESc, og servoer liggende. Så da er det bare og mekke sammen og ha et godt lager med UHU poor.........

Takker for svar!

Comment

Working...