Unconfigured Ad

Collapse

Anbefaling av motor/ESC til Swift II Vinge

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sap_2000
    • Sep 2003
    • 524

Anbefaling av motor/ESC til Swift II Vinge

Hei.

Jeg har nettopp bestillt et par Swift II vinger fra RC-pro

Jeg er rimelig fersk innen elektro og trenger tips om hvilken motor/ ESC/ prop/ batteri jeg bør velge til denne da alle disse benevnelsene på motorer etc er helt gresk for meg....
    Jeg vil ha et raskt oppsett. Gjerne med en hylende høyturtalls inrunner

Skal sende en bestilling til Hobbycity snart, så fint med tips med linker om produkter som finnes (på lager)der.

Takker for hjelpen!
    Mvh. Ståle
    http://www.jetsofnorway.no/
  • bad scientist
    • Oct 2006
    • 1506

Det børsteløse oppsettet til zagi og zagi thyphoon burde gjøre susen.

Den motoren, en 15-20 amp regulator og et 11,1 lipo på rundt 850mah Burde gjøre susen
    Multiplex har noen små propeller som funker fint, husker ikke hva de heter, men de limes ganske enkelt fast til motoren med medium ca. www.impx.no har disse.
    Sikkert mange villere oppsett en dette, men dette koster ikke alverden og funker ihvertfall utmerket på min zagi thyphoon som har omtrent samme spenn og vekt som swift2.
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

Comment

• sap_2000
      • Sep 2003
      • 524

Takker for svar!

Har faktisk bestillt en Zagi Typhoon børsteløs også

Noen andre som kan gi tips om motorer/ ESC som kan kjøpes på www.hobbycity.com ?? Det er ca 1 million forskjellige motorer og velge mellom, og alle disse benevnelsene sier meg jack-shit

Som sagt, er jeg intr. i et oppsett som river skinnet av pølsa (hvertfall nesten)...
      Mvh. Ståle

Comment

• loomis80
        • Oct 2008
        • 37

Originally posted by sap_2000
        Takker for svar!

Har faktisk bestillt en Zagi Typhoon børsteløs også

Noen andre som kan gi tips om motorer/ ESC som kan kjøpes på www.hobbycity.com ?? Det er ca 1 million forskjellige motorer og velge mellom, og alle disse benevnelsene sier meg jack-shit

Som sagt, er jeg intr. i et oppsett som river skinnet av pølsa (hvertfall nesten)...

Denne går meget bra synes jeg men vær obs på ett sykt lydnivå.

L

Comment

• sap_2000
          • Sep 2003
          • 524

Takker for svar. Da har jeg sent en bestilling til HC med litt div. varer.

Tok med et par 2040 - 4850kv som du linket til og et par litt mer sindige 2030 - 3500 kv motorer og 2 stk 25a towerpro ESC'er. Iflg spec'en på på motorene skulle det holde...
          Rasket også med meg et par 2435 - 4400kv motorer til Electrify L-39'en jeg har.

Ble litt annet snacks også for kommet tett oppunder 4 kg grensen for å sende med EMS. Er jeg heldig, har jeg det innen helgen. De to siste orderene fra HC kom på 3 dager. Imponerende!!
          Last edited by sap_2000; 17-06-09, 23:38.
          Mvh. Ståle

Comment

• bad scientist
            • Oct 2006
            • 1506

Originally posted by loomis80
            Den har fryktelig høy kv... Båtpropell eller vifte ser ut til å være bruksområde.
            Hvilken prop har du brukt på denne?
            Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
            Lillehammer mfk

Comment

• loomis80
              • Oct 2008
              • 37

Originally posted by bad scientist
              Den har fryktelig høy kv... Båtpropell eller vifte ser ut til å være bruksområde.
              Hvilken prop har du brukt på denne?

Brukte denne http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...025_102x64mm)_

Hadde vært artig å prøvd 4,75x4,75 som en skriver:

I've ordered this motor together with EDF64. Unluckily, the size of motor is smaller than EDF mount. Can anyone tell me, how you installed it in EDF64? BTW, I've done some tests with propellers (like 4.75x4.75 etc.). WOW! What a blast! Great motor for small, pusher jets!

L
              Last edited by loomis80; 18-06-09, 07:09.

Comment

Working...