Kjøpte for et par år siden en MVVS45 og satte i min gamle Pilot, Bücker Jungmann. Det har kanskje blitt 10 turer, men så ble jeg lei av støy (stripa vår ligger rett ved et boligfelt) , flipping på propellen og bensin lukt.
For noen dager siden "reiv" jeg ut motoren, tenningsanlegg, tenningsbatteri, potte, throttleservo og chokeservo + alt annet som har med forbrenningsmotor å gjøre. Totalt 3,3 kg. Nå har jeg satt inn en Turnigy AerodriveXp SK Series 63-74 , TURNIGY Sentilon100A regulator og 2 stk Rhino 4900mAh 5S1P 20C LiPo. Dette veide 2,5 kg. mao. jeg fikk lettet modellen med ca 800 gram. Nå veier den ca 8 kg.
Tok testturen i dag.... WOW !!! Her var det trekkraft.
Det ble 4 turer på ca 10 minutter før jeg gav meg, og jeg var meget fornøyd med konverteringen. Skal prøve å få lagt en video etter hvert.
Noen data med 26x10 JXF propell: strømtrekk 72 Amp, turtall ca 4500 rpm, thrust ca 10,3kg
(MVVS 45 med JBM canister billig til salgs, 2500.- )
Her er et par gamle bilder av modellen.
For noen dager siden "reiv" jeg ut motoren, tenningsanlegg, tenningsbatteri, potte, throttleservo og chokeservo + alt annet som har med forbrenningsmotor å gjøre. Totalt 3,3 kg. Nå har jeg satt inn en Turnigy AerodriveXp SK Series 63-74 , TURNIGY Sentilon100A regulator og 2 stk Rhino 4900mAh 5S1P 20C LiPo. Dette veide 2,5 kg. mao. jeg fikk lettet modellen med ca 800 gram. Nå veier den ca 8 kg.
Tok testturen i dag.... WOW !!! Her var det trekkraft.
Det ble 4 turer på ca 10 minutter før jeg gav meg, og jeg var meget fornøyd med konverteringen. Skal prøve å få lagt en video etter hvert.
Noen data med 26x10 JXF propell: strømtrekk 72 Amp, turtall ca 4500 rpm, thrust ca 10,3kg
(MVVS 45 med JBM canister billig til salgs, 2500.- )
Her er et par gamle bilder av modellen.