Unconfigured Ad

Collapse

Forslag til flystørrelse for elektronikk fra en Belt-CP

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • orjanp
    • Nov 2007
    • 726

Forslag til flystørrelse for elektronikk fra en Belt-CP

Hei!

Har en Belt-CP som ikke er i bruk for øyeblikket. Tenkte at jeg skulle plukke motor og ESC fra den og montere det i et fly. Nå er jeg ikke sikker på hva som sitter i Belt-Cp, men dersom det ikke er endret i V2 så er det vel en 450(hva det nå måtte bety) motor og en 25A ESC.

Først var tanken å montere dette i en fomie av et eller annet slag, men det blir vel kanskje i overkant kraftig.

Noen som har tips til omtrentlig størrelse dette passer i? Noe som får fort og kan utføre 3D er vel to ønske på en gang som vanskelig lar seg kombinere?

Kanskje en Funjet fra Microplex eller en Pitts.
    Last edited by orjanp; 23-08-09, 11:58.
    Ørjan Pettersen
    Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.
  • Ofly61
    • Apr 2008
    • 785

Originally posted by orjanp
    Hei!
    .
    Har en Belt-CP som ikke er i bruk for øyeblikket. Tenkte at jeg skulle plukke motor og ESC fra den og montere det i et fly. Nå er jeg ikke sikker på hva som sitter i Belt-Cp, men
    .
    .
    Tenkte det samme for ei stund siden men
    E-sky ESC'n på 25A brant kjapt opp før den var
    kommet til 20A målt med wattsup kjørte motor i benk.
    Skiftet ESC til en annen rimelig kina på 30A
    hadde ingen problemer antar E-sky sin ESC
    var søppel i utgangspunktet ...

Motoren er en 3500kv tror jeg. Skal den fungere i fly
    så må en antakelig satse på et 1S eller 2S LiPo batteri
    og en propell med liten diameter og stor stigning har ikke
    jobbet mer med saken da jeg mangler batteri som passer.

Tips: Du kan lage din egen test benk enkelt. Få tak i ei
    god elektronisk kjøkkenvekt. Lag en enkel jigg som du
    kan kjøre motoren i med propell. Set jiggen opp på
    vekta (propell må blåse opp slik at jigg'en blir presset
    mot vekta) start opp og les av trust. Skift propell
    og prøvekjør inntil du finner maks trust uten at ting
    blir for varmt og brenner opp.

Lykke til.

Odd H.

Comment

• bth
      • Dec 2003
      • 1638

Jeg har en lignende motor (Beregnet til Thunder Tiger Mini Titan med 40 A Esc) som jeg bruker på en pylon racer, en Graupner Mini Viper med vingespenn 77 cm og vekt rundt 500 gram. Bruker 6*3 propell og 2 celler Li-Fe. Anbefaler bare 2 celler, ellers blir strømforbruket alt for stort selv med 5 tommers propell. Mener strømtrekket er rundt 20 ampere med dette oppsettet.
      Prøvde 5*3 propell og 3 celler tidligere, men spenningen over batteriene sank for mye ved fullt pådrag, så 1.trinn av Li-po kutten slo inn (Pulsering på Mini Titan regulatoren ) Har også liggende samme motor og regulator som er beregnet til Belt CP som jeg skal bruke i et gear oppsett for å erstatte en Speed 400 motor. Før du setter i gang noe prosjekt, så pass på at du har reserve motorakslinger !!! De bøyer seg ikke, men brekker lett dersom du skulle treffe noe med propellen. Tror E-Sky regulatoren vil bli et problem dersom du ikke får tak i liten nok propell, da den er beregnet på 3 celler da den har en reduksonssperre som trer i kraft ved 9 volt.
      Bfight 210
      De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
      De Havilland DH 2 skala 1/5,3
      Phoenix RC Club

Comment

Working...