Unconfigured Ad

Collapse

Kyosho Minium reservedeler?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • erlend
    • Apr 2004
    • 528

Kyosho Minium reservedeler?

Har gått til innkjøp av en Kyosho Minium Piper Cherokee for å ha noe å drepe dødtiden med i dagene som grønnkledd.. Oppdaget fort at propellakslingen bøyes lett, så jeg har begynt å lete etter reservedeler. Hvor får man tak i kyosho-deler til en billig penge? Fant en propellaksling på Centro Hobby, men synes 135,- var litt i meste laget.. Nesten en dagslønn for en soldat
    Attached Files
    Run, live to fly, fly to live, aces high!
    Erlend Larssen
  • Karmann
    Moderator
    • Oct 2006
    • 735

Originally posted by erlend
    Har gått til innkjøp av en Kyosho Minium Piper Cherokee for å ha noe å drepe dødtiden med i dagene som grønnkledd.. Oppdaget fort at propellakslingen bøyes lett, så jeg har begynt å lete etter reservedeler. Hvor får man tak i kyosho-deler til en billig penge? Fant en propellaksling på Centro Hobby, men synes 135,- var litt i meste laget.. Nesten en dagslønn for en soldat
    135,- er for 3 aksler, bare sånn i tilfelle du ikke så det.
    Mvh
    Morten Aase

Comment

• erlend
      • Apr 2004
      • 528

Se der ja, fikk bare med meg at det var 3stk. propeller i en pakke. Da skal det jo holde noen dager
      Erlend Larssen

Comment

• Margarus
        • Aug 2008
        • 322

kyosho er og blir kostbart på deler og utstyr.. slik er det bare
        MvH Marius Leirdal

Comment

• bad scientist
          • Oct 2006
          • 1506

Legg ut et bilde av akslingen, så kanske vi klarer å klaske hjernene sammen og finne ut av om den kan lages av ting du finner på skrivebordet..
          Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
          Lillehammer mfk

Comment

• Ofly61
            • Apr 2008
            • 785

Originally posted by erlend
            Det er et triks du kan prøve: Sjekk diameter på aksling helst få den målt
            med et digitalt skyvelær +/- 0,02mm eller bedre et mikrometer.

Dersom dimensjonen er tilnærmet samme dimensjon i karbon stenger som
            koster 35-40,- for 1m så har du aksling ei stund. Det gjorde jeg på min
            E-sky Nemo inntil alle tannhjul var ettertykkelig knust. Gikk over til
            børsteløs direkte drift. Gearbox no more/never! Derfor kjøper jeg ikke
            Kyosho Minimum da disse ikke har moderne motor oppsett. Det er kun
            den med 4kanals radio som til nød kunne gått an (den du har?)

Odd H.

Comment

• thor_no
              • Feb 2009
              • 296

Originally posted by Ofly61
              Derfor kjøper jeg ikke
              Kyosho Minimum da disse ikke har moderne motor oppsett. Det er kun
              den med 4kanals radio som til nød kunne gått an (den du har?)

Odd H.
              et godt råd fra en som har prøv litt forskjellig. ligg langt unna cherokee'en i miniumserien. den er utrolig undermotorisert. selv om de bare er 3 kanals er cessna og flybaby et bedre valg....

Comment

• Ofly61
                • Apr 2008
                • 785

Originally posted by thor_no
                et godt råd fra en som har prøv litt forskjellig. ligg langt unna cherokee'en i miniumserien. den er utrolig undermotorisert. selv om de bare er 3 kanals er cessna og flybaby et bedre valg....
                Takk for tipset! Lurte på å kjøpe minimum i sommer men bakket ut p.g.a.
                børstemotoren.

Tørr jeg spørre hva du legger i undermotorisert ?

Med en minimum så forventer jeg at det kan flys enkel akrobatikk ikke
                3D og det mener jeg disse småflyene kan innendør og i still vær.

Odd H.

Comment

• erlend
                  • Apr 2004
                  • 528

Stemmer at jeg har Cherokeen. Den har ikke mye motorkraft i forhold til vekten nei, men innendørs kan jeg fint fly enkel akrobatikk dersom takhøyden er god nok. Utendørs funker modellene med tre kanaler bedre.
                  Minium burde absolutt vært levert med børsteløs motor ja.
                  Erlend Larssen

Comment

Working...