Unconfigured Ad

Collapse

Ikarus Shcokflyer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • torgeir
    • Oct 2003
    • 398

Ikarus Shcokflyer

Klokken er 04.04. Jeg har akkurat kommet inn etter en liten ekskursjon til en kunstgressbane i nærheten for å få prøveflydd min nye Shockflyer EXTRemA. For en fin tid å fly på. Det er akkurat lyst nok til å se flyet under horisonten. Vinden er helt stille... og da mener jeg helt stille. Flyet er satt opp med standard børstemotor og 3s lipo.

Flyet tar av på 2 meter. Hadde vel egentlig ventet at motoren skulle sprute enda mer. Har en 3s 860mah pakke og venter på standard batteripakken. Uansett. Flyet fløy nydelig. Hadde satt opp med litt forskjellige muligheter på radioen. Fulle utslag, 50% DR på den andre og fulle utslag med 60% expo. Dette er gøy og lett. Switchet litt frem og tilbake for å føle meg fram. Expotensial er genialt på sånne type fly. Er jo ingen erfaren flyger, så jeg er glad hver gang jeg slipper å ta med fly hjem i plastpose og gleder meg over å kunne dra hjem med flyklart fly. I dag hadde jeg også for første gang kontroll på et modellfly i knivegg. (i alle fall i 3 sek.) Var spent på landingen. Det var bare å throtle ned og holde nesa oppe så sank den igjennom av seg selv. Gi litt gass før tuchdown og det rullet fint bortover kunstgresse. Hadde 5 turer med pur moro. Deilig at det ikke går så fryktelig fort for en fortsatt nybegynner som meg. Fin stikketrening er det også. Da er det bare å føye enda et fly inn i rekken av morosaker, og fasinasjonen over å kontrollere noe som flyr er større enn noen gang. Gleder meg til fortsettelsen.

God natt!
    Torgeir K. Haugstad
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

Ingen dum idè å ta tiiili morra til hjelp. Jeg er tidlig oppe sjøl siden man har blitt blåst bort i hele vår/sommer på Østlandet, lite depronvær selv på kveldene Men morran kan være finfin.

Sprut i motoren? Skal være nok til å dra seg ut av hoover, men du trenger ikke så mye mer. Low and slow er tingen!
    Likte du ShochFlyer`n bør du etter hvert tenke på Vertigoen fra Ultramicro! Ingen slår den i gøyfaktor i stille vær har jeg funnet ut etter å ha prøvd 2-3-4-8 forskjellige IPS`er, også ShockFlyer...

Depron er genialt.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

Working...