Unconfigured Ad

Collapse

Throttlestore E-Domodel

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • galapago
    • Jan 2009
    • 55

    #1

    Throttlestore E-Domodel

    Er det noen her som har prøvd eller hørt hvordan disse E-Do modellene er. Tenker da på Cessna 182 og 185?

    http://www.throttlestore.com/fly/kom...l.aspx?lang=NO
  • Illusion
    • Jun 2008
    • 703

    #2
    Vil tippe det er mye det samme som denne:

    http://www.modellflynytt.no/showthre...ghlight=cessna

    Det som er positivt med de nye pakkene er at man kan valge vekk radio og mottager. Det er håpløst for de som ønsker slike pakker (les svigerfar) og som har 140 radioer fra diverse andre tidligere impulskjøp

    Comment

    • Illusion
      • Jun 2008
      • 703

      #3
      Rettelse

      Svigerfar har Cessna 182 EPO og vi er relativt fornøyd med denne. Den største svakheten som flere har påpekt er nesehjulet. Det får mye juling når det er nybegynnere inne i bildet og det tåler definitivt ikke dette. I dag gikk noen tenner på servoen selv om landingen ikke kan karakteriseres som hard. Vi kommer nok til å låse fast nesehjulet og fjerne styrbarheten av denne. Sideror får holde under take-off

      Når det gjelder Cessna 185 så kjøpte svigers denne slik at vi skulle kose oss i helgen. Det ble en skikkelig nedtur. De fleste ror hadde løse eller knekte hengsler og vingene hadde ligget pakket slik at servohornene hadde laget stygge merker på oversiden av den ene halvdelen. "Transportskadene" var såpass mange at vi bare pakket det ned igjen og blir sendt i retur i morgen. Det kan også nevnes at dette var floats versjonen der roret på den ene flotøren også hadde knekt av under transport. Generelt sett så synest jeg også at kvaliteten virket generelt mye dårligere på 185 enn 182. Den siste bemerkningen kan tas med en ørliten klype salt da vi hverken har montert eller prøveflydd det. Men jeg stusset spesielt på løsningen med doble høyderor. Kan vel ikke være noe bra på en nybegynnermodell som ofte får litt medfart ?? Og siden de skal festes på samme servohorn så vil vel modellen vri seg ørlitegrann siden de ikke vil få likt utslag ??

      Jeg håper for throttelstore sin del at dette var en mandagsmodell og ikke er representativt for e-domodel. Svigers kommer til å bytte 185'en i en ny 182 med floats. Eventuelt ta steget opp til Multiplex Magister.

      Comment

      • galapago
        • Jan 2009
        • 55

        #4
        Det var dårlig nyheter angående den EDO 185 modellen, så på en video snutt på youtube at denne virket veldig lett i forhold til størrelsen,vingestag røyk i lufta. Synd for dette ser ut som en kjempefin model utseendemessig. Får vel satse på den epo cessna 182 med flottører i stedet. Tåler vel litt mere allikevel sikkert den.

        Comment

        Working...