Unconfigured Ad

Collapse

Servoer til Mini-Funtana X.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • orjanp
    • Nov 2007
    • 726

Servoer til Mini-Funtana X.

Noen som har tips til servoer som fungerer i en Mini-Funtana X?

Har benyttet Hitec HS-55, men de tålte ikke vibrasjonene/ristingen av å være plassert i halen.

Har problemer med å få modellen balansert korrekt. Den er for tung i nesa, så servoer som er tyngre enn 10g vil være å foretrekke. Rundt 20 - 25 gram pr. servo skulle holde.

Pris, rundt 200 kroner servoen.
    Ørjan Pettersen
    Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.
  • chewbaca
    • Jul 2006
    • 758

Har satt opp min minifuntana med HXT-900 fra Hobbycity. Ikke hatt maiden på den ennå, så jeg er litt spent ut fra det du sier.
    Hvor stort batteri bruker du ?
    ( Regner med at du har forsøkt å legge batteriet helt bak i rommet under "panseret"?)
    __________________________________________________ ___
    Jørn Kaasbøll
    Scale Warbirds of Norway

Comment

• surpass
      • Apr 2007
      • 833

Jeg har flydd min mini funtana x med de mikroservoene til 69 kr hos smallsize. Er endel slark i de, men har da fungert fint til nå. Nå det skal sies så er jeg ikke fornøyd med flyet, det er for tungt og flyr ikke så bra 3d som jeg skulle ønske.

Comment

• orjanp
        • Nov 2007
        • 726

Benytter et Flightpower 3s EON-X 2200MAh. Batteriet ligger så langt bak som det kan ja. Det er ikke langt fra balansert, men kunne hatt godt av å flyttet balansepunktet litt bakover. Må gi litt nedror inverted. Derfor tenkte jeg siden servoene likevel må skiftes, så kunne vekta på servoene i halen økes litt slik at det balanseres ut.

Er enig i at det ikke er det beste flyet, men fungerer greit.
        Ørjan Pettersen
        Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

Comment

Working...