Unconfigured Ad

Collapse

Servovalg til innendørs modell

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lacappuchino
    • Oct 2007
    • 1342

Servovalg til innendørs modell

Etter flere relativt uheldige forsøk på å finne noen brukbare servoer for innendørsbruk, så må jeg ha litt hjelp!

Prøvde BlueBird BMS-303DMG, digitale og på 4,4g. De er raske, og ganske presise, men svake og rister bare flyet i filler. De har også dårlig oppløsning. De fungerte greit på side og høyderor, de gangene de virka, men på balanseror "rista" de bare.

PowerHD fra elefun Er hvertfall pålitelige, enn noe treige, og veldig unøyaktige.

Flyet jeg har prøvd det i, er et som heter BlingBling i 3mm depron, flyvekt uten batteri er 98g, og er et F3P designa fly som blant annet tyskere bruker på landslaga sine (har jeg lest..)

Hva er det folk bruker i innendørs flya sine? Er jo sesong for det framover nå.
    Honeybee CP 2
  • affa
    Administrator
    • Jul 2002
    • 5878

Dymond D47 eller Waypoint 060 fungerer bra. alternatit JR 185, men litt knotete å få tak i her hjemme.

Comment

• lacappuchino
      • Oct 2007
      • 1342

Dymond D47 har jeg hørt går for å være de beste ja. $20 pr stk fra nettsida dems. Får se om jeg tar meg råd til de etterhvert.
      Honeybee CP 2

Comment

• kimhey
        • Aug 2006
        • 132

Hei,

Har prøvd mye rart..... de beste jeg har funnet til nå, er Dymond D47. Dyre i Norge, betalte 250,./stk hos elefun. Ellers funker WP-60 åsså fint, men ikke samme kvalitet/oppløsning/sentrering som D47. Frister ofte med billige greier fra Kina, vær forberedt på svært varierende kvalitet.. noe er bare dårlig, annet helt wast of money!

Men må legge til at jeg har ofte endt med å fly mye med depronmodeller satt opp med fullt Hobbycity-utstyr, og kost meg fælt med det og

Comment

• lacappuchino
          • Oct 2007
          • 1342

Har bygget mange depron modeller jeg også, med HC utstyr, og jeg har fått mye skryt av hvordan de flyr. Har også blitt spurt hvor jeg har kjøpt byggesettet :P

Akkurat nå har jeg et lite depron-prosjekt på si, med twin-360-TV delta Blackbird, som er tenkt helt uten rorflater

Bestilte likegodt Dymond, så slipper jeg lure på hva jeg går glipp av. Akkurat sub-micro til innemodeller, skal HC få slippe å levere til meg.
          Honeybee CP 2

Comment

• Krazy-K
            • Jul 2006
            • 339

Jeg har brukt E-sky sine digitale 7,5 grams med stor suksess.
            Om servoen er 4 eller 7 gram tror jeg har liten eller ingen betydning...

E-sky EK2-0508 hos RCpro

Digitalt 0,1 sek/60 og 1 kilo er etter min mening mye servo for 95,-
            Kenneth Davidsen

Comment

• affa
              Administrator
              • Jul 2002
              • 5878

Originally posted by Krazy-K
              Om servoen er 4 eller 7 gram tror jeg har liten eller ingen betydning...
              I en modell som veier 150 gram så utgjør 4 servoer 12 gram, nesten 10% flyvekt...
              Utgjør ikke så mye her som i feks en glowmodell, men skal man lage ekstremt godtflygende modeller så er den totale vekten ihvertfall viktig. Men ville også spart vekt andre steder istedetfor å kjøpe dårlige tyngre servoer

Comment

• lacappuchino
                • Oct 2007
                • 1342

Jo de få gramma der merker du på flyegenskapene på såpass lette modeller, det har jeg erfart selv, samt det mener flere andre i klubben.

Men jeg har faktisk rydda i kjellern og funnet noen esky 8g servoer som satt i et helikopter type Honeybee, som skal få prøve seg på balanseror. Håper bare noen av horna jeg har passer.
                Honeybee CP 2

Comment

• Ofly61
                  • Apr 2008
                  • 785

Originally posted by lacappuchino
                  Etter flere relativt uheldige forsøk på å finne noen brukbare servoer for innendørsbruk, så må jeg ha litt hjelp!
                  .
                  .
                  Walkera sine små heli har lette og godt brukbare servoer syns jeg da ...
                  NB! Kontaktene er ikke standard

Husk å velg servo etter ror flate. Stor flat = stor servo o.s.v.

Odd H.

Comment

• Krazy-K
                    • Jul 2006
                    • 339

Originally posted by Ofly61
                    Husk å velg servo etter ror flate. Stor flat = stor servo o.s.v.
                    Dette stemmer ikke på en 130-150-grams innendørs-modell.
                    1 kg servo kan dra hele vingen som balanseror i den farten disse holder...

Forøvrig merker ikke jeg forskjell på om modellen veier 130 eller 142 gram, men det kan selvsagt ha noe med mine egenskaper som pilot å gjøre
                    Last edited by Krazy-K; 16-10-09, 09:13.
                    Kenneth Davidsen

Comment

Working...