Unconfigured Ad

Collapse

RFM-propeller - hva betyr fargekodingen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kingfisher
    • Feb 2006
    • 833

RFM-propeller - hva betyr fargekodingen?

Som det spørres, hva står de forskjellige fargene for?

Og hva er den faktiske forsjellen mellom slim-versjon og reinforced-versjonen i forhold til normalversjonen?
  • voltz
    • Feb 2006
    • 229

Hei,
    Har en annonse med diverse RFM propeller og spinnere ute på rcmarked nå og jeg kan svare for disse:

Rød,grønn og blå 17x18 propellene er alle wide utgave, men de blå er noe bredere enn rød og grønn som er omtrent like brede. De røde har i tillegg +5 grader twist i selve bladroten. Slim propellene er vesentlig smalere enn wide utgavene og er å anbefale ved svært høye turtall. Skal gi høyere topp speed enn wide, men akselerer ikke like godt. Reinforced variantene har et lite ekstra lag med karbonfiber inne ved roten og skal være et noe sikrere valg ved virkelig ekstreme oppsett.

For mer detaljert informasjon anbefaler jeg "nerdene" på Rcgroups - High Performance... ;- )
    Hangar:
    Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

"In thrust I believe"

Comment

• Quadrocopter
      Moderator
      • Aug 2007
      • 6357

Står greit forklart på hjemmesiden til RFM der det er aktuelt:
      • Blau:
        Breiterer Propeller
        Verstärkte Version (Propeller nur mit Spezialspinner 9120, 9130, 9101, 9102 verwenden)
      • grün:
        Bchmälerer Propeller
        Verstärkte Version (Propeller nur mit Spezialspinner 9120, 9130, 9101, 9102 verwenden)
      • Rot:
        Bchmälerer Prop. mit weniger Steigung im letzten drittel.

PS
      "Vi må finne en dag så jeg kan få sett DLG'en din i action!"

Comment

Working...