Unconfigured Ad

Collapse

Blizzard - tape på vingetuppene?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • voltz
    • Feb 2006
    • 229

Blizzard - tape på vingetuppene?

Sikkert mange der ute som har Multiplex Blizzard. Er selv i ferd med å smelle sammen en slik nå og kommer til å prøve litt forskjellige motoroppsett. Ser på diverse forum at en del har valgt å stive opp vingene med glassfibertape, men jeg er usikker på om dette strengt tatt er helt nødvendig.

Noen som har gjort erfaringer?
    Hangar:
    Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

"In thrust I believe"
  • Quadrocopter
    Moderator
    • Aug 2007
    • 6357

Originally posted by voltz
    Sikkert mange der ute som har Multiplex Blizzard. Er selv i ferd med å smelle sammen en slik nå og kommer til å prøve litt forskjellige motoroppsett. Ser på diverse forum at en del har valgt å stive opp vingene med glassfibertape, men jeg er usikker på om dette strengt tatt er helt nødvendig.

Noen som har gjort erfaringer?
    Set at det er noen som mener dette trengs - gjorde aldri noe med min og hadde heller ingen problemer,
    Jeg var ekstremt nøye når jeg limte sammen glassfiber stang "fiskeben" mønsteret, særlig i tuppen.

Hvis du putter inn det største av batteri og motor som finnes på markedet vil du kanskje oppdage at vingene fluttrer grunnet kraft / vinge belastning men der var ikke jeg.
    Konfigurasjonen min endte opp på ca 600W til slutt.

Skulle det være behov så hadde jeg limt på et tynt lag med 30-60 gramms glassfiber duk på den ytterste delen
    Last edited by Quadrocopter; 30-07-10, 00:07.

Comment

Working...