Unconfigured Ad

Collapse

Shock-Flyer hovrer ikke.....

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • askare
    • May 2002
    • 82

Shock-Flyer hovrer ikke.....

Kjøpte en Shock-flyer med en standard børstemotor med 10x5.5 prop., 3 cellers LI-Ion 700, GWS pico F servoer og en SpeedMax 40 kontroller.

Og her er problemet: Den hovrer nesten ikke!!
    Må ha Throttle-stikka på ca 95 % for at den skal hovre, så hovring i lav høyde er nesten uaktuellt.

Er litt usikker på vekta, men tror ikke at det er den som er problemet, siden jeg kun har brukt utstyr som var med i "pakken" og har forholdsvis små servoer. Mulig batteri-pakken er tung.
    Synes kanskje at motoren høres "dvask" ut, syns det blir litt lite turtall på den. Har mulighet for å få målt hvilket turtall jeg har på propellen i kveld.

Tenkte jeg skulle høre om det var noen her som hadde tips, om hva som kan være galt. Før jeg evt kjøper børsteløst oppsett, noen tips til hvilken Axi-motor som passer best her? (skal til Praha på sensommeren, og der har jeg sett AXI-motorer til under 350 kr)

mvh
    Arnstein
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

Rart... eneste jeg stusser på er propellen du bruker. Den virker for stor! Har du en 9x3,8 å prøve?
    Jeg flyr Shockflyer med MicroTex 20/5/16 og en 8x3,8 på. Den har masse krefter på 3S og fungerer faktisk på 2S.
    Er du sikker på at du bør kjøre en børstemotor på 3S?? I min T3D WildBeast fløy jeg godt på 2S LiIon.
    Ja, AXI har en motor som er midt i blinken til saken: 2208/34. Men en Kleppaker Extreme er ennå bedre og veier halvparten!
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• askare
      • May 2002
      • 82

Om jeg bør kjøre en børstemotor på 3S? har ingen aning, selger påsto at det skulle gå bra. Propell, kan være løsningen ja.
      Har alldri drevet med elektro-fly, så der har jeg ikke noen formening om hvilken propell som skal brukes. (Har flydd kun Glow hittil)
      Takk for svar Joo, får stikke innom "delepusher'n" å handle prop.

Arnstein

Comment

• joo
        MFN Skribent
        • Nov 2002
        • 6936

Krysser fingra og håper du får det til!

Comment

• Alfalfa
          • Jul 2002
          • 988

Sier bare en ting....

www.ultramicro.no og Klepaker Extreme.... Får all verdens depron og isopor til å fly.... Ok dah.. Nesten alt..

Comment

• joo
            MFN Skribent
            • Nov 2002
            • 6936

Ja, jeg nevnte jo extremen.

Må bare si at 3/4 av flytiden min i år har vært på nettopp produkter fra Ultramicro, kan alt om å forlenge livet på istykkerfløyne Vertigoer!! For å tøye flytida på LiPo-ene har jeg satt regulatoren til soft-cut på lav spenning... har ikke tall på hvor mange ganger jeg har landet på rygg siden jeg oppdager at det er tomt for strøm når jeg er 20 cm over bakken inverted??? Får ikke rolla rundt uten litt motorkraft. Soft-cut satte jeg opp siden jeg ellers alltid gikk bråtom for strøm når jeg hang i hoover en halv meter over bakken Vet ikke hva som er verst, men uansett er det utrolig så sammenlappet mine to Vertigoer har vært... min siste er moden for de evige polyetylen-marker. Edge-byggesettet har ligget på byggebordet i flere måneder, må vel begynne på det samt bestille 75% Vertigo og Kleppaker til den Flyr Shockflyer i mellomtiden..
            Depron er genialt!

Comment

• askare
              • May 2002
              • 82

Fikk ikke kjøpt prop. idag, men jeg fikk målt turtallet på den propellen som sto på, og det var 3800.
              Får teste med ny prop. i morgen.

Arnstein

Comment

• Sture Smidt
                • Nov 2002
                • 8

Shock-Flyer

Hei,

Min flyr meget bra på TP0730 11.1V og børstemotoren i settet. Det kan hende at det billigste er å bytte batteri. Send meg en mail om du er interessert i ytterligere råd.

SS
                Sture
                RC Pilot

Comment

• Mr_Nils
                  • Apr 2003
                  • 146

Hei.
                  Har du prøvd å juster motoren slik at du får minst mulig motstand i giret når du snurrer propellen med fineren? Kan også prøve å bytte ut karbon-akselen med en i 2mm pianotråd.

Orginal motoren er viklet spessielt for 3 cell li-po.
                  Nils

Comment

• askare
                    • May 2002
                    • 82

Har byttet batteri, og da kom det seg. Flyet hovrer nå, uten problemer.
                    Men, jeg sitter med 2 batterier som ikke brukbare til annet enn "fin" flyging med dette flyet.

mvh
                    Arnstein.

ps: det viser seg at å kjøpe billig, blir ofte det dyreste!!

Comment

• RGJ
                      • Jul 2004
                      • 922

skal selv igang med og samle sammen ...har en komplett motor med propell og gir fra Protech...men om det er noe greie på vet ikke jeg ..
                      kikket litt på de kombi pakkene fra el-fligt i danmark ..der får man Axi og reg for under 1000 lappen ..men er det stor forskjell på batteriene ...er det noe spes fabrikat man bør ha?
                      Rune Gjelsnes
                      Vikersund
                      92624841

Comment

Working...