Announcement

Collapse
No announcement yet.

Neiåneiånei....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Vel thinnthinn, det med mange fristelser på kontoret er vel du vant med fra tidligere jobb oppdrag... Men det er vel like bra å innrømme med en gang at elektro interessen har ligget å ulmet i lang tid og at du nå (etter å ha prøvd og feilet/krasjet litt med andres fly..) tar skrittet fullt ut.
    De er jo også mye enklere å reparere etter krasjlandingene dine.

    Har lagt inn en rekvisisjon hos innkjøpssjefen om innkjøp av et 3S LiPo med lader. Har bestemt meg for trimme Mustangen litt for å kutte ned litt på levetiden, kan jo ikkje ha et og samme fly mer enn en sesong... (du var jo så jæv å hjelpe meg med å bli kvitt trainer'n etter 4-5 turer).

    Noen som har forslag til et el. ducted fan prosjekt for å bryne seg på i vinter? (ikkje altfor stort og komplisert..)

    Må vel handle hos "Mannen" for husfredens skyld, så få på deg tøflene og gå to kontorer lenger bort og be ham om få fylt opp lageret!
    Mvh.
    Øyvind Iversen

    Comment


    • #17
      Her var det masse nyttig!
      Lim må handles inn skjønner jeg.. Prøvde litt UHU-Por, men ettersom det er et kontaktlim har man liksom ikke noe "prøvemontering" før det sitter som støpt er det litt kleint å jobbe med!
      Er generelt skeptisk til serum som "limer ALT" ("bortsett fra meg, for jeg er et esel"... -tatt fra Carlsonslim reklamen..). Disse har som regel masse mer enn spenstige stoffer i seg og spiser gjerne opp både det ene og det andre

      -Og Pleym... Ikke stikk av med den fine båten er du snill.. Forsvaret har dårlig nok råd som det er!

      - Knugen: Jadajada.. Nå som du ENDELIG har fått deg radioutstyr av etterkrigstid-modell skal vel til og med "sånne som meg" klare å styre kreasjonene dine..
      Audun Thinn
      Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

      Comment


      • #18
        Thinntinn skriver "Prøvde litt UHU-Por, men ettersom det er et kontaktlim har man liksom ikke noe "prøvemontering" før det sitter som støpt er det litt kleint å jobbe med! "

        Hvis du vil ha tid til justering: legg UHU POR på flatene som skal limes og føy sammen/juster. La tørke i 20 min gjerne med litt moderat press der det er mulig.

        Hvis du vil ha kontaktlimegenskapene: mål og juster det som skal limes så godt som mulig, legg UHU POR på limflatene og la limet tørke i 10 min før sammenstilling.

        Comment


        • #19
          Jeg skal bygge en pibros, en flyvende vinge av depron...

          Jeg har kjøpt depron for lenge siden, men har lett etter 3m77 spraylim.

          Da jeg ikke kan finne dette i trondheimsområdet, så er jeg på utkikk etter ett *BILLIG* lim som jeg kan bruke i stedenfor, og helst som er MYE lettere å kjøpe.. hvilket lim kan dette være, og hvor kan jeg få kjøpt slik lim?

          Comment


          • #20
            Det er UHU POR som gjelder i ditt tilfelle og det bør kunne finnes i lokal hobbybutikk. Men ofte må vi be noen sende, og da kan du kontakte Ultramicro eller Norwegian modellers for å nevne to. Værre er det ikke. "Billig" , ja vel - ting i RC hobbien koster nok noen kroner, og så får man heller gjøre noen eksistensielle valg når det gjelder hobby.............

            Comment

            Working...
            X