Unconfigured Ad

Collapse

Balsa USA Enforcer - Konvertering til elektro; forslag til motor.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E&E
    • Apr 2008
    • 578

Balsa USA Enforcer - Konvertering til elektro; forslag til motor.

Jeg har kjøpt en delvis bygd Balsa USA Enforcer. Den er originalt beregnet for 10 ccm ++ glødepluggmotor og fast understell. Jeg har lyst til å bruke en elektromotor og evnt opptrekbart understell. Det fulgte med en OS 65 LA. Den kan jo sikkert brukes til et annet prosjekt senere...

Korte fakta om flyet:

Vingespenn 48.5'' / 123 cm
    Vingeareal 1080 sq.inch / 0,7 kvm
    Vekt ca 2,5 - 3 kg

65 LA med fuel veier ca 950 gr

Har sett litt på Turnigy SK 50-65-380
    Den med ett 6S 4000mAh batteri veier i overkant av en kilo.

Det er beregnet for pusherpropell med et hull i vingen / kroppen. Vil anta at 15 - 16'' propell passer greit inn.

Har og sett på Turnigy SK50-55 580.

Ser dette greit ut eller er det noen andre BL motorer med 6S batteri som vil fungere greit ?

kom med innspill...
    Attached Files
    Olav Moe

-- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

Innholdet i min hangar, sånn ca
  • jeeeeeeright
    • Mar 2008
    • 1052

Den siste der med 16x10(eller 15x12) propell, den største fartsregulatoren du har råd til, og så høy "C"-verdi på batteriene du får tak i. Da har du det nærmeste du kommer en romrakett med propell på...
    Remi A. Sørensen - 94877903
    Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• E&E
      • Apr 2008
      • 578

Det var egentlig den siste jeg syntes passet best selv å, men plutselig var beholdningen hos Hobbycity 0. Jeg har egentlig ikke tenkt å stresse med prosjektet så jeg har tid til å vente til de kommer inn igjen. Hvor stor ESC tror du vil være passe ? Jeg har en Plush 80 liggende, vil en 100A el 120A være mer passende ?
      Batterier bestiller jeg uansett ikke før flyet er rimelig klart, med den utviklingen som er på batterifronten i dag er det ikke noe vits i å hamstre de inn lang tid i forkant.
      Olav Moe

-- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

Innholdet i min hangar, sånn ca

Comment

• jeeeeeeright
        • Mar 2008
        • 1052

Tror nok det skal holde med den du har, men jeg er VELDIG fornøyd med den nyeste typen (100A) de har fått inn hos HC. Veldig høy oppløsning (mange trinn på gassen) og kjappere respons enn "Plush".
        Remi A. Sørensen - 94877903
        Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

Working...