Announcement

Collapse
No announcement yet.

12 volt på et heli ved et uhell.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 12 volt på et heli ved et uhell.

    Hei.
    En venn av meg kobla ved et uhell 12 volt på helikopteret i steden for 4,8 volt. Det stod vel tilkobla ca 2 min. Alt ser ut til å virke.
    Noen som vet om utstyret skal tåle dette? Det er snakk om et stort skala heli, så her er det ikke snakk om å ta noen sjangser.
    Han bruker Futaba mottager, servoer og gyro.

  • #2
    Tror han kan anse seg som heldig hvis ingenting tok noe skade. Det som kan ha redda det er at det stod rolig. Hvis servoer hadde begynt å bevege seg osv med den spenninga, tror jeg ting hadde blitt toast rimelig fort.
    Honeybee CP 2

    Comment


    • #3
      Originally posted by Glennhs View Post
      Hei.
      En venn av meg kobla ved et uhell 12 volt på helikopteret i steden for 4,8 volt. Det stod vel tilkobla ca 2 min. Alt ser ut til å virke.
      Noen som vet om utstyret skal tåle dette? Det er snakk om et stort skala heli, så her er det ikke snakk om å ta noen sjangser.
      Han bruker Futaba mottager, servoer og gyro.
      Jeg hadde ikke brukt utstyret i ett dyrt heli etter en slik episode. Virker det normal, hadde jeg heller brukt utstyret i noe annet. billig fly eller noe.

      En servo er mere enn nok til å få ett heli ned. 1 servo ødelagt i fly, kan gå bra, dersom det ikke er høyderoret som går.
      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

      Comment

      Working...
      X