Unconfigured Ad

Collapse

T3D II vs T3D III

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Erlendor
    • May 2004
    • 53

T3D II vs T3D III

Nokon som har formeiningar om kva som er best kjøp av T3D II Wild Beast eller T3D III Yak 54? Hadde vore kjekt å ha understell som på Yak-en. Finnst det nokon sider der det står modifikasjonar til desse?
    Og går det greit med E-Tec ET-1200 2S LiPoly Pack til?
    Erlend-Limets Venner
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

Har fløyet en del med T3D II WB fra Moss Hobby og kost meg masse med den!! Se: http://www.modellflynytt.no/articles.php?articleId=68 om du ikke har sett der...

Et "blikk" på Yak 54-reklamen antyder at det i motsetning til WB ikke er noe profil på vingen..? Men ellers virker det ganske så likt i konstruksjonen. Og begge leveres med samme motor, en 370 med gear og propell RTR.
    På min Wild Beast brukte jeg 2S LiIon på 1800mAh fra Moss Hobby (rimelig powerpakke!) og det fungerte utmerket!! Nærmere 20 minutter grotesk herjing pr pakke var nok det Så dine E-Tec duger utmerket!
    Forskjellen? Kjøp en av hver og gi beskjed om hva du syntes!
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Erlendor
      • May 2004
      • 53

Originally posted by joo
      Forskjellen? Kjøp en av hver og gi beskjed om hva du syntes!
      Batteri eller fly?

Ellers, trur du det er forskjell på "flyginga" når det gjeld vingeprofilen? Både egenskapar og vanskeligheitsgrad.

Er det mulig å å lage seg eit understell på T3D II WB om det er ønskelig? Eller vil det ødelegge flyegenskapane? Tenker på at det kan bli travelt å måtte kjøre det ned i graset om det er fuktig osv... Og så er det litt kjekt å kunne ta av frå bakken.
      Erlend-Limets Venner

Comment

• Sture Smidt
        • Nov 2002
        • 8

Hei,

Jeg forhandler disse så jeg er nok litt forutinntatt....., men:

-Både WB og Yak kan flys på 1200mAh LiPo med en 1047 propell. Batteriet må kunne takle 8A.
        -Ja, man burde kunne bygge understell til WB'en, tenk på vekten.
        -Best kjøp??? Er det noen kunder der ute med erfaring?

Jeg har nå ca 24 timer flytid på en WB og den er still going, motoren skal snart byttes. Børstemotorer varer ca 50 til 100 flyginger (standard 300 og 400 motorer) og der er jeg nå.
        Sture
        RC Pilot

Comment

• joo
          MFN Skribent
          • Nov 2002
          • 6936

Tja, igjen: jeg har bare prøvd Wild Beast.. Lag gjerne understell og la heller være å sette på klistremerkene så ender du opp med lettere modell Parkflyerhjul merker du ikke noe til når du flyr. Understell lager du av 2mm karbonstang, et lite spant i kroppen osv.
          Ja, kjøp et av hvert av flya selvsagt, rimelig kjempemoro

Comment

• Vingemutteren
            • Jul 2002
            • 2421

Jeg flyr WB med orginal motor og propell med ett E-TEC 2S1P 1200mAh Lipo batteri. Ett er sikkert og det er at WB er lett å reparere. Min veier nå 323g med litt lim og uten dekaler (tegnet mønster på den med tusj, mye lettere en dekalene). Jeg lander den på gress og den har aldrigt blitt skadet av dette. P.S. Jeg har carbon fiber striper som forsterkning over og under kroppen.

Vil du lese litt om disse flyene så må det bli på engelsk er jeg redd

eller så får du søke her på forumet.
            Gert Hildrestrand.
            Limets Venner.
            Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• Erlendor
              • May 2004
              • 53

Kva lim er å anbefale? Og servoar? Har to 2 stk. Waipoint W-084.
              Erlend-Limets Venner

Comment

• Jippe
                • Mar 2004
                • 129

Nu har jag ingen som helst erfarenhet med isopor fly och har inte testat wild beasten.
                Har precis byggt färdigt min Yak, kul med understell, men de är också ivägen vid "hårda landningar" om du skulle råka ut för det.
                Jag gjorde det nämligen, hade tyngdpunkten alldeles för långt bak vid jomfruturn och jag slet veldig
                Efter lite limning och modifisering av patteripakke placering så flyr den veldig bra. Men tror (uten å ha prövd wild beast) at beasten er noe enklere?
                Morsomt er det uansett :
                Attached Files
                MFK Blue Max
                www.mfkbluemax.com

Comment

• Vingemutteren
                  • Jul 2002
                  • 2421

Originally posted by Erlendor
                  Kva lim er å anbefale? Og servoar? Har to 2 stk. Waipoint W-084.
                  Jeg har hakket mindre Waypoint servoer og de er bra, men w-084går helt sikkert greit det og (bare litt tyngre). Lim? kvit lim, kontaktlim og epoksy er alle greie å bruke (kvit lim og epoksy er dset som hovedsakligt blir brukt til reperasjoner. Mottaker er en Hitec Electron 6 og en 22A fartsregulator. Jeg flyr med tyngdepunktet endel lenger bak en anbefalt og med maks utslag på alt (+-52 grader på høyderoret uten ekspo) og er fornøyd med det (anbefales ikke til nybegynnere). Flyet er ganske sedat på sideror og ikke minst balanseror er litt for roligt, Høyderoret er det som en bør/må ha respekt for (de oppgitte verdiene for 3D og Sport bør følges (still inn DR til sport instilling på høyderoret før første take off ellers går det rett i bakken). Alle andre innstillinger på ror skal være så mye du greier å få til. Har du Expo så still den inn på - 60% på høyderoret når Dr er av, så har du ett ok sted å starte.

Slik ble mitt seende ut (bruk gjerne mye mere tusj enn hva jeg gjorde å få stil på sakerne).
                  Gert Hildrestrand.
                  Limets Venner.
                  Valdres Flyklubb Modell

Comment

• joo
                    MFN Skribent
                    • Nov 2002
                    • 6936

Kontaktlim....: Må være av typen for depron/isopor! UHU Por er tingen.
                    Høyderorsutslag? Du får ikke nok Men expo er et must!

Comment

• Vingemutteren
                      • Jul 2002
                      • 2421

Originally posted by joo
                      Høyderorsutslag? Du får ikke nok Men expo er et must!
                      He he jeg har +-52 grader og høyderoret bikker somregel over når jeg lander, Ekspo? hva er det? Neida bare tuller, men som de fleste nok har fått med seg så er fortiden uten denslags dupeditter (men en Evo glimrer i det fjerne ). Tilbake til høyderor, jeg er ganske sikker på at du uten ekspo ikke har sjangs til å kontrollere flyet med +-30 grader utslag på høyderoret de første turene (jeg skriver de første turene fordi en venner seg fort til å ha store utslag, man må bare begynne med litt fornuft så en får følelsen med flyet først).
                      Gert Hildrestrand.
                      Limets Venner.
                      Valdres Flyklubb Modell

Comment

• Jippe
                        • Mar 2004
                        • 129

Nu har jag prövat och byggt båda modellerna.
                        Köpte mig en wild beast i veckan, efter att min Yak gick i graven.

Skulle vilja säja att det är stor skillnad på dem.
                        Vad det gäller byggningen så använde jag 2 kvällar på Wild Beast, använde minst det dubbla på Yak'en.

Mycket smartare lösningar på Wild Beasten, framförallt vad det gäller batteripakke plasering.
                        Enklere og montere vingene osv.

Wild Beasten är defentivt ett mycket enklare flyg att flyga, det krävs mer av dig som pilot på Yaken, samt modifieringar för att få tyngdpunkten åtminstone inne på vingen.

Så Yaken är ett val om du vill ha underställ, göra lite touch & go, samt är duktigare pilot än det jag är.
                        Tror också är kraftigare i roll rate och än mer 3D, den har ju heller inte profil på vingarna.

Men man ska inte ta detta för allvarligt, för detta är mina första elektro och är totalt nybörjare på det.

Körde std oppsett på Wild Beasten, körde inga klistermärken på osv för att spara vikt. Med std oppsett, börstemotor och med avsaknad av Lipo så finns det PLENTY med kraft i modellen. KUL!
                        MFK Blue Max
                        www.mfkbluemax.com

Comment

Working...