Unconfigured Ad

Collapse

Kyosho Extra 300S - EP motor og batteri valg?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jan Egil T
    • Apr 2010
    • 239

Kyosho Extra 300S - EP motor og batteri valg?

Jeg har kjøpt en Kyosho Extra 300S - EP utgave som jeg skal sette sammen.

Valg av motor og batteri er det jeg lurer veldig på. På nettet hos Kyosho står det at det skal være 600W - 800W motor, på esken til flyet står det 850W - 950W. I instr. manualen står det at total output skal være mellom 600-800W.

Er det noen som har eller har hatt dette flyet som kan komme med tips?

Er litt samme problemet når det kommer til batteri. På esken til flyet står det at batteriet skal være mellom 4000-5300mAh. I instr. manualen står det 18,5V minimum 4000mAh dette er greit nok, altså 5cellers Lipo. Det står også mål for batteriet og da blir det problemer. L: max 123mm H: max 34mm W: max 67mm Kan ikke se noen 5S Lipo på 4000-5300mAh med disse målene!!

Alle tips mottas med takk

Jan Egil
    Last edited by Jan Egil T; 23-06-10, 12:30.
    JET

Elektro: Extreme Flight MXS 48" og Extra 300 70", 3dhs 71" Slick, Aeroworks Yak 54 60-90size, PA Extra MX, Kyosho Extra 300S EP
    Glow: Seagull Extra 300 Os fs 70, Hangar 9 Pulse XT 40
  • Jan Egil T
    • Apr 2010
    • 239

Noen som kjenner til disse fra Turnigy?

Kan jeg bruke denne??

http://www.throttlestore.com/motorer...r.aspx?lang=NO

eller denne?

http://www.throttlestore.com/motorer...r.aspx?lang=NO
    JET

Elektro: Extreme Flight MXS 48" og Extra 300 70", 3dhs 71" Slick, Aeroworks Yak 54 60-90size, PA Extra MX, Kyosho Extra 300S EP
    Glow: Seagull Extra 300 Os fs 70, Hangar 9 Pulse XT 40

Comment

• Guest

#3 Unapproved
      Jøss, ingen som kan svar han på dette?

Comment

• E&E
        • Apr 2008
        • 578

Kan prøve.

Jeg har en Black Horse Models Super Air som er utstyrt med en AXI 4120/14 og 4S batteri. Det blir noe tilsvarende som Turnigy 5055 motoren. Flyet veier 2,7 kg flyklart som da blir litt tyngre enn angitt vekt på Extraen. Det flyr helt greit med det oppsettet men er ikke noe 3D oppsett. Har og en Pulse XT40 med tilsvarende oppsett, se denne tråden.

Vil tro at det flyr med de motorene du tenker på, men det blir vel ikke akkurat å "dra den ut av hover på halv gass"-effekt. Mulig 5S batteri kan gjøre det mere potent.

Dette er ikke noen fasit, men håper det kan være til litt hjelp.
        Olav Moe

-- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

Innholdet i min hangar, sånn ca

Comment

• Quadrocopter
          Moderator
          • Aug 2007
          • 6357

Hvis du går til der produktet kommer fra (hjemmesiden til HobbyKing) og ser under [Reviews] og [Discussion] så finner du mengder av informasjon om forskjellige modeller/oppsett hvor denne motoren brukes.
          NB! - Her vil du også finne propell og batteri konfigurasjoner som spiller sammen.

Skal du ha en motor med bedre kvalitet så se etter SK utgavene

Ser at det er flere som bruker denne i 2,5-3,5 kilos fly med 5-6 celle 4-5000mA batteri og en 14x4 -14x7 APC og de har krefter i massevis!

!!! Du bør ikke velge 60A regulatoren som TS anbefaler - gå for 80A med en gang!!!
          Last edited by Quadrocopter; 01-07-10, 12:29.

Comment

Working...