Unconfigured Ad

Collapse

Sebart pitts python 50E fra RCPRO

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest

#1 Unapproved

Sebart pitts python 50E fra RCPRO

Da har jeg skaffet meg en sebart pitts python fra RCPRO
    med for meg de riktige fargene
    Skal gjøre alt jeg kan for å lage en detaljert tråd her med testvideo.
    Det er også mulig å få en testtur med den for dem som ønsker.

Oppsett:
    Motor one dime rc outrunner 4130/06
    Esc arrowind 80 amp
    Batteri arrowind 6s 3300
    Servo hovedvinger hitec hs 5065mg (mini)
    servo høyderor hitec hs 5625 mg
    Servo sideror hitec hs 5625 mg

Bedre bilder kommer når jeg begynner
    Attached Files
  • perreidar
    • May 2007
    • 208

hmmm, den så jaggu fin ut.. håper dem er utsolgt for den (for min egen del) hehe
    Per Reidar Bremseth

Aerowroks ultimate 20-300 (seilfly ) DLE55
    PA BadBoy med sc70fs
    Seagull Harrier46 med os 70fs
    pluss litt depron da..

Alt som går opp kommer før eller siden ned....

Comment

• Guest

#3 Unapproved
      Hei du. Takk for sist
      He he, tror de har flere..............

Comment

• Litespeed
        • Jun 2005
        • 1064

Sebart lager supre fly og de flyr bra å med detta flyet får du heller ikke dead stick med men batteriet , 3300mah er ikke det i snaueste laget ? har 5000mah i min Sebart Sukhoi 29 50E ...her er et bilde jeg tok på lørdan av storebrorn
        Attached Files
        Øyvind

www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

Comment

• Jostein
          • Jan 2008
          • 1161

Bare ikke gjør som jeg gjorde i dag
          Attached Files
          Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

Comment

• Guest

#6 Unapproved
            Hei Øyvind. Fint bilde. Takk
            Ang batteri er jeg ikke sikker, men jeg prøver dette og kjøper event større.

Jostein, dette ser ikke bra ut. Men om et fly flyr bra tøyer man kanskje strikken..................Eller?

Comment

• Jostein
              • Jan 2008
              • 1161

Originally posted by anders e
              Jostein, dette ser ikke bra ut. Men om et fly flyr bra tøyer man kanskje strikken..................Eller?
              Joda. Strikker er til for å tøyes Dette var ikke en sebart da, men en billig kinamodell. Sebart'en flyr nok bedre Gleder meg til å følge med på tråden!
              Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

Comment

• perreidar
                • May 2007
                • 208

Originally posted by anders e
                Hei du. Takk for sist
                He he, tror de har flere..............
                Jo takk for sist. Nå er det tilpassing av canister å motor som tar tid for meg, hehe

OG HYSSSSSSJJJJJJJ,...... ikke si slikt for da må jeg innom rcpro å kikke og da skriker vel sikkert visakortet, hehe....
                Per Reidar Bremseth

PA BadBoy med sc70fs
                pluss litt depron da..

Comment

• Tertitten
                  • Dec 2007
                  • 3014

Gratulerer med nytt fly
                  Nå kan du jo trene på dead stick. Bare å starte opp igjen når det ikke funker. He ,he

Mener å huske fra en annen tråd om noe om att "elektro var for kjerringer" ..........., er du blitt myk mann?????

Nei, elektro er fint å ha å rekse litt med i mellom slagene, blir artig og se hvordan denne funker. Har du`n klar til bokhylle treffet?
                  Terje Egeberg
                  "Opp ska det og det får bare virke"

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                  40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                  35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                  3DHS slick 89" EME 60.
                  3DHS Slick 71"

Comment

• Guest

#10 Unapproved
                    Ja er blitt litt myk........... Men store fly må ha skikkelig motor

Har kommet godt i gang. Har limt bal-ror med tynn ca som det står jeg skal gjøre(det er gjort på alle ror)
                    Det er egentlig en helt grei jobb.

Limte på finna med medium ca. Trekket er skåret vekk, så det eneste er å passe på så den er 90 grader. Det var ikke noe problem på denne.

Så på med halehjulet. Borre 2mm hull ca 2cm fra bunn og opp på sideroret. Inn med feste og skru fast. Se bilde.

Montering av stab og høderor: Jeg brukte loddebolten til å fjerne betrekningen der og til servor.
                    Inn med høyderoret først, så stabben. Og så lime dem sammen. Lett måte å få komp stab rett på er å montere hovedvinge og måle avstand fra vingetipp til yttere punktet framkant på stab. Den bør vel helst være lik på begge sider Så festet jeg den med tynn ca. Viktig og ikke lime alle ror samtidig her på begynnelsen.

Servor og overføringer er grei jobb. Se bilder.
                    NB: sideroret er ikke skjevt!
                    Attached Files

Comment

• Guest

#11 Unapproved
                      Legger også ved bilder av roroverføring på hovedvinge(r). Har hatt god hjelp i dag

Meste parten av tiden i dag gikk til montering av hovedvinger.
                      Egentlig ikke vanskelig, men noen løsninger jeg ville se flere ganger på så det ikke ble feil.
                      Det fulgte med en kjekk sak til å feste på vingene så vinklene ble riktig(se bilde)
                      Beina mellom vingene skal festes med en karbon pinne som går fra framkant og tvers igjennom vingen oppe og nede. Litt tukling til å begynne med ettersom jeg måtte lage hullene selv. Men det blir veldig kjapp montering om man ikke får den komplett med. (se bilder)

Moterte understell. 3 skruer, ferdig med det. På med hjulakslinger og selvfølgelig hjulkåper. VIKTIG MED HJULKÅPER
                      Brukte dremmel til å lage et spor i kåpene. Festes så med 1 skrue.

Monterte motor også. Ferdige hull, men måtte dremmle litt i senterhullet så skruene til adapteren og inn i motor ikke skal gå bort i veggen.

Da står det igjen esc, batteri, legge ledninger der de skal og mottager.
                      Det blir i morgen
                      Attached Files

Comment

• perreidar
                        • May 2007
                        • 208

Detta ser lekkert ut ja.. Snasen maskin det der...
                        Du får høre med han Per om slik lydmodul som han har i focker triplane som var med på Aurskog så du får riktig lyd på den da. hehe
                        Per Reidar Bremseth

PA BadBoy med sc70fs
                        pluss litt depron da..

Comment

• Tertitten
                          • Dec 2007
                          • 3014

Det er viktig å få dem interesert i ung alder Greit å ha familien med i hobbyen også, så blir det ikke så mange rare forklaringer/bortforklaringer.

Forøvrig ser dette flott ut.

Vi får håpe du ikke får motortrøbbel på denne også da rådebank, kast i veivaksel,lagerskjæring, etc etc. he he

Jeg bestiller testtur på bokhylletreffet.

Håper det blir treff ?
                          Terje Egeberg
                          "Opp ska det og det får bare virke"

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                          3DHS slick 89" EME 60.
                          3DHS Slick 71"

Comment

• Ruduz
                            • Jul 2005
                            • 847

Denne så jo rå ut! Flyr sikkert helt fantastisk...!! Mulig jeg blir bitt på den og gitt.

Treff må det bli. I slutten av Juli passer utmerket! .. for min del da..

Og jo,, nå har broren til Ole.foll som også flyr modell, skaffet seg 50cc ultimate!! Hihi
                            All you need is love

Comment

• Guest

#15 Unapproved
                              Ja slutten av juli passer bra. Klar jeg. 15-18 er det jo gol.

Modellen er ferdig. Montert inn esc, mottagerbatteri, mottager. Her får man vel ikke gjort så mye feil. Må korte inn noen ledninger etter hvert
                              og så har jeg en servo som ikke henger helt med. Får sjekke skjøtekabelen.
                              CG traff akkurat der den skal være 110mm fra ''leading edge'' for 3d og pattern.

Egentlig et litt annet fly å bygge pga andre løsninger, men rimelig enkelt og greit. Og ikke minst kvalitet! Morsomt

Den skal flys i morgen, så maiden-video og bilder kommer da.
                              Attached Files

Comment

Working...