Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til oppgradering av Dynam Extra 330?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forslag til oppgradering av Dynam Extra 330?

    Hei, har dette flyet Dynam Extra 330(4ch) Børsteløs :: KOMPLETT , arti lite fly, men savner litt mere kraft, noen som har et forslag til oppgradering av dette, batteri, regulator, motor? , vet ikke hvor flaskehalsen er i systemet.

  • #2
    Hvis du bruker orginal batteriet så har det en meget lav C verdi, bytt til et med minst 20 c og du vil merke forskjell bare der. Du kan jo også prøve en annen propell, feks en 10x6 APC, eller en 11'', bare forsikre deg om at du da ikke overbelaster motoren. Men skal du ha virkelig forandring bør du bytte alt, servoene inkludert. Hadde en Dynam Katana og de servoene på den var noe av det dårligste jeg har vært borti. Byttet dem til HXT 900 og fikk både kjappere og større utslag.

    Comment


    • #3
      hei, var inne på tanken med batter med større c verdi ja, så jeg kjøpte dette 3s 1300mAh - 25C - Hyperion G3 CX men lade pluggen passet ikke, så har ikke testet det enda. har denne laderen Hyperion EOS 5i DP , forslag til tillbhør til denne så jeg kan lade dette batterie? har fint lite peiling på dette med elektro modeller, batteri etc, ikke spørr hva jeg jobber med ellers så syns jeg at det er mer enn bra nok respons på flyet, mangler bare litt futt i motoren

      Comment


      • #4
        Vel, hvis det er nogenlunde samme motoren i Extraen som i Katanaen jeg hadde så vil større propell og høyere C verdi gi merkbar forskjell. Ikke enorm, men klart merkbar.

        Comment


        • #5
          Originally posted by j-gov View Post
          hei, var inne på tanken med batter med større c verdi ja, så jeg kjøpte dette 3s 1300mAh - 25C - Hyperion G3 CX men lade pluggen passet ikke, så har ikke testet det enda. har denne laderen Hyperion EOS 5i DP , forslag til tillbhør til denne så jeg kan lade dette batterie? har fint lite peiling på dette med elektro modeller, batteri etc, ikke spørr hva jeg jobber med ellers så syns jeg at det er mer enn bra nok respons på flyet, mangler bare litt futt i motoren
          Hva slags plugg har du på batteriet til flyet? Og hva slags har du på den Hyperion ladderen din?

          Jeg anbefaler deg å skifte sånn du har en standard på alt. Hva som er best er et evig diskusjonsspørsmål, men jeg liker godt XT60 kontakter fra HobbyCity. Et annet alternativ er Deans, som jeg tipper sitter på ladderen din.

          Comment


          • #6
            Ser av bilder på nett at Extraen orginalt kommer med Mini jst, samme som på Katanen min, så du bør også bytte kontakten som sitter i flyet da denne typen ikke er beregnet for så mye strøm som de kraftigere batteriene kan gi.

            Comment


            • #7
              Hei, å takk for svar så langt, Ja, det er et !"#€%&/ styr me der pluggene, burde vært en type, å ferdi me det, tenker på lade pluggen på lipo`n da. Er deans på lader`n min ja, trenger vel en balanserings plugg/brett eller hva det nå heter. har fått flyttet pluggen på orginal batterie over til det nye og fått ladet dette, skal testes når jeg har skaffet en 10x6 propell.

              Comment


              • #8
                Jeg ville funnet meg en "standard" som du vil bruke på alle dine leketøy! Så loddet om hver gang du får nytt batteri, fly eller lader! Da blir ting mye mer oversiktelig.

                Du trenger også balanseringsbrett ja! Men det fulgte vell med ladderen din?

                Comment


                • #9
                  fulgte ikke med nei, kjøpte den brukt, har kun vært brukt til å lade "vanlige" batteri fram til nå. har vært å testet det nye batteriet nå i kveld,med orginal propell, ble faktisk mye bedre, å ingen varme på batteri, regulator eller motor, men noe mindre flytid da. skal kjøpe et til av samme type, og div plugger, hvilken type balanseringsbrett bør jeg kjøpe?, tenker da å bruke den pluggen som følger med batteriet.

                  3s 1300mAh - 25C - Hyperion G3 CX

                  Comment

                  Working...
                  X