Unconfigured Ad

Collapse

Forslag til Propell klasse 16x10E og 17x8E

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • caravelle
    • Jan 2004
    • 78

Forslag til Propell klasse 16x10E og 17x8E

Har gått til innkjøp av Sebart Su29 50E med Hacker 50 16s .. Og har prøvd APC 16x10E men er ikke helt fornøyd der siden der høres ut som den overspeeder eller propelle er for myk rett å slett, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Finnes det noe bra E propeller som er stiv nok til litt hovring ? . Har kjøpt ett par tre turnegy propeller fra hobbycity skal se om dem er noe stivere
    Last edited by caravelle; 21-09-10, 16:27.
    Tom Jonny Pettersen
    http://www.bodomfk.no
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

Regner med du bruker 6S LiPo? I så fall har du lavere RPM enn jeg har på Actroen jeg bruker i en tilsvarende stor Sebartmodell. Jeg fløy med 16x10 APC-E, men gikk ned til 15x10 pga P-kreftene i opptrekket. Syntes ikke det virker som den overspeeder, men i hoover hører man tydelig at propellen er i ferd med å stalle. Spesielt når modellen rygger. Det opplever jeg med alle de flya jeg gjør noen fortvilte forsøk på å hovre med, uansett størrelse og propell. Tviler på at du har behov for stivere propell før du kommer opp i 1700-2000 Watt, men det er bare min ringe mening og erfaring
    Men ja; der fins carbonpropellere som er bra egnet til elektro. Jeg har ikke prøvd i dimensjonene rundt 16-17" da, så jeg kan ikke si om der er mye å hente...
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• doogledee
      • Jul 2006
      • 452

Har veldig god erfaring med Xoar Tre propeller til elektro i størrelsen rund 17-18 tommer. det kan jo være noe å prøve.
      Leif Bjørgo
      Cirrus-RCFK

Comment

• spitmk16
        • Oct 2005
        • 1367

Originally posted by caravelle
        Har gått til innkjøp av Sebart Su29 50E med Hacker 50 16s .. Og har prøvd APC 16x10E men er ikke helt fornøyd der siden der høres ut som den overspeeder eller propelle er for myk rett å slett, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Finnes det noe bra E propeller som er stiv nok til litt hovring ? . Har kjøpt ett par tre turnegy propeller fra hobbycity skal se om dem er noe stivere
        Jeg har både 15x8 og 22X10 (siste ikke testet på fly) og de er stive. Kjøp Turnigy Trepropeller.
        Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

Working...