Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva er feil...?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva er feil...?

    Hei!

    Har klødd meg litt i hodet. Har satt sammen en swift 2 for litt moro. Men får ikke dingsen til å funke, tror jeg har gjort mesteparten riktig. Ledningene skal være bra tvunnet sammen med krympestrøme (ikke loddet da jeg ikke har tilgang til dette her i leiligheten). Motoren hakker.. Men idag funka den, fikk fløyet et par batterier men fremdeles en tendens til hakking. Prøvde igjen da jeg kom hjem men samme problem...

    Må bare skyte inn at dette med elektro har jeg like god peiling på som min mor..

    komponentene er helt nye:
    Turnigy 2730 Brushless Motor 1500kv
    Rhino 610mAh 3S 11.1v 20C
    Mystery 12A Brushless Speed Controller.

    For liten ESC?! For stort batteri?! for tynne ledninger?! for lange ledniger?! Eller rett og slett rævva produkt?! Ser på forumene at dette pleier å fungere meget bra men bare ikke for meg...

    For de som gidder, hjelp mich =)

    Video av problem:

    Featured Content on Myspace
    All you need is love

  • #2
    ser ut som typisk dårlig kontakt på en av ledningene mellom esc og motor. eller for stor propell, da har jeg å opplevd lignende.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Det er ikke timinga på ESC'en som er feil?
      Stig-Arne Isaksen

      Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
      Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
      Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

      Comment


      • #4
        En av mine motorer oppførte seg på samme måte, da jeg hadde dårlig kontakt på en av ledningene mellom motor og ESC.
        Vennlig Hilsen
        Arne Husby

        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

        Comment


        • #5
          Ser ut fra videon som om det er dårlig kontakt mellom en/flere av de tre ledningene mellom motor og ESC. Har opplevd det der selv flere ganger

          Blir nok bedre når du får loddet koblingene..

          Comment


          • #6
            Takk takk. Er helt sikkert slik at dette må loddes, selv om jeg har tvunnet dette rimelig tight og fint... (har jo funka før på andre modeller) Jeg skar opp ledningen til motoren enda mer og fant ut av at det var noe på kabelen som sikkert er ment for lodding. (bildet).

            Tenkte det var lurt å kutte dette bort, for å så tvinne dette direkte på kobberet i stedet. Men nå funket bare sevoene, ingen munter melodi fra motoren, esc eller hvor enn den låta kommer ifra. Sånn går det når jeg prøver si`

            Får ta det orket med å komme meg på biltema å hente en loddedings for å så prøve og lodde driten. Kanskje det funker? eller kanskje det ikke funker. Hvem vet, ikke jeg.
            Attached Files
            Last edited by Ruduz; 22-09-10, 14:57.
            All you need is love

            Comment


            • #7
              kabelen er lakkert for att det ikke skal bli kortslutning i viklingene. derfor får du ingen kontakt lengre innpå kabelen. lakken må skrapes/pusses bort. noen ganger forsvinner den av varmen av loddebolten. men puss helst med fint sandpapir. da får du kontakt.
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                Tror nok at der er lakk på det meste av den kabelen, kanskje unntatt de siste millimeterne... Lakken skrapes eller brennes av.
                Og de anbefaler bare 2S LiPo hos selgeren.
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #9
                  Se her ja, spør skogen så får man svar. Jeg tok en lighter å holdt ledningene over flammen lenge, til det ble masse sot. Deretter skrapte jeg bort sotet med en hobbykniv. Så monterte jeg skiten, og vips BIIP! Skiten funker, og ingen tendenser til hakking!

                  Takk for hjelpen til dere alle! blir loddings heretter =)
                  All you need is love

                  Comment


                  • #10
                    Bra

                    Da funker både forumet og flyet ditt! Have fun.
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                    Comment

                    Working...
                    X