Unconfigured Ad

Collapse

Elektrisk convertering 50cc katanaS

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jeeeeeeright
    • Mar 2008
    • 1052

Du har helt rett på alle punkter her. Mye masse, mye krefter og lite feste...

Har sett at motoren bare vrir seg rett av firewall under testkjøring (heldigvis ikke mitt fly), så sørg for gode fester!

En annen ting (som kan være kritisk) er at hvis du flyr veldig sakte og gir brått full gass (f.eks ved en stall som du vil ut av) vil selv et stort fly rolle mellom en kvart og en halv omdreining pga moment fra propell og motor.
    Remi A. Sørensen - 94877903
    Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• arhennie
      • Mar 2008
      • 4316

Originally posted by jeeeeeeright
      Har sett at motoren bare vrir seg rett av firewall under testkjøring (heldigvis ikke mitt fly), så sørg for gode fester!
      He-he, det er heftig.
      Men det er og en av grunnene til at jeg heller veldig til den største av de jeg linket til, selv om den er tung og litt mer kostbar. Den ser ut til å ha veldig god festeanordning mot firewall kontra den litt mindre varianten. Den ser og ut til å ha et veldig solid propellfeste av samme type som sitter på bensinmotorene.

7000W skulle gi tilnærmet samme power til vekt forhold som på min PA Extra MX.
      Hadde ikke gjort noe det

Får se om det dukker opp fornuftige tilbakemeldinger på disse etterhvert. Foreløpig er det stort sett kun tilbakemeldinger på storebroren, og da av typen "jeg vil og ha en" etc.
      arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

Comment

• arhennie
        • Mar 2008
        • 4316

Originally posted by BjornA
        da har jeg handlet litt, måtte nesten bare gi dette et forsøk syntes jeg

TGY AerodriveXp 160 SK Series 63-64 230Kv / 3150W
        100 amp esc. var desverre utsolgt der for 150A
        og en neve powerHD servoer.

Det blir helt sikkert bra. Du fortsetter vel her da så vi kan følge med på prosessen.
        Så skal jeg slutte å ødelegge tråden din
        arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

Comment

• BjornA
          • Jul 2010
          • 128

Kan legge ut bilder og litt under byggingen. litt usikker på om jeg skal ta dette som et vinterprosjekt, eller om jeg skal prøve å få en i lufta før snøen kommer. hehe, blir vel litt utifra hvor mye klunder konverteringen blir kan jeg tenke meg.
          skal knekke i gang så fort utstyr kommer fra kina. Imens så er det fritt fram å diskutere strømfly i nevnte størrelse
          Plane is temporary, glory is forever

Comment

Working...