Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Hei
Har kjøpt en Cessna 150 EPO fra Throttlestore. Klarer ikke å se hvordan propellen skal monteres på elektromotor med delene som fulgte med. Noe må være galt/mangle!.
Noen som har en skisse? Viser ikke i noe monteringsanvisning som fulgte med.
Den "skruen"(delen i midten) settes på motor akslingen, delen til venstre settes oppå der igjen, så del nr to fra venstre, så propellen, så nr 2 fra høyre og så til slutt mutteren. Når du skrur mutteren på "skruen" så presser den delen til venstre ned over enden som igjen presses på akslingen. Skrur du godt nok til vil delene sitte godt sammen
Thorbjørn Kirkeleit
Haugaland Modellflyklubb
Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul
Slik tenkte jeg også, men spinner kommer så langt fra cowling. Se bilde. Skal akselen kuttes? Kan ikke se den kan justeres på noe vis.
En annen ting er at det ikke er liv i senderen, har nå prøvd med to forskjellige batterisett (8 stk AA), dobbelsjekket at alle står korrekt vei, men det er ikke liv eller lys i senderen. Noen som har erfaring med denne modellen?
Nei, den står nok rett vei, fant en byggeguide i et engelsk forum og han skrev at akselen var MYE for lang og måtte kappes.
Senderen er 2.4 GHZ og det er helt dødt. Ikke noe lys på sender eller respons på fly når jeg kobler til batteriet på flyet. Flyet avgir signalpip med jevne mellomrom, finner ikke sender?
Må være en "mandagsradio"...
Slå på senderen, sett throttle på maks, slå på flyet. Da tror jeg det piper en gang og så slår du av throttle.. Mener det var dette jeg gjorde på mitt fly
Har du åpnet den og sjekket ledninger og kontakter? Jeg fikk en kina-radio hvor det var en kontakt mellom batteriholderen og radioen hvor pinnen for minusstrømmen var borte inne i selve kontakten. Kanskje ikke helt klart hva jeg mener, men det er uansett verdt en titt. Kan være en enkel lodding som er løsningen, skjønt du skal vel få en ny radio på garantien som helt sikkert ryker hvos du begynner å lodde selv.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment