Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan monteres propell?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan monteres propell?

    Hei
    Har kjøpt en Cessna 150 EPO fra Throttlestore. Klarer ikke å se hvordan propellen skal monteres på elektromotor med delene som fulgte med. Noe må være galt/mangle!.

    Noen som har en skisse? Viser ikke i noe monteringsanvisning som fulgte med.
    Propellen

  • #2
    Hei Kan du ta et bilde av motordelene du har fått?
    Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

    Comment


    • #3
      Bilde hjelper alltid
      Er der noe som ligner noe på denne siden? Propellfeste Noe med kon på, eller settskrue?
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Bilder

        Her er bilder:
        Attached Files
        Propellen

        Comment


        • #5
          Den "skruen"(delen i midten) settes på motor akslingen, delen til venstre settes oppå der igjen, så del nr to fra venstre, så propellen, så nr 2 fra høyre og så til slutt mutteren. Når du skrur mutteren på "skruen" så presser den delen til venstre ned over enden som igjen presses på akslingen. Skrur du godt nok til vil delene sitte godt sammen
          Thorbjørn Kirkeleit
          Haugaland Modellflyklubb

          Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

          Comment


          • #6
            Slik tenkte jeg også, men spinner kommer så langt fra cowling. Se bilde. Skal akselen kuttes? Kan ikke se den kan justeres på noe vis.

            Click image for larger version

Name:	cessna_4.jpg
Views:	1
Size:	63.7 KB
ID:	572009

            En annen ting er at det ikke er liv i senderen, har nå prøvd med to forskjellige batterisett (8 stk AA), dobbelsjekket at alle står korrekt vei, men det er ikke liv eller lys i senderen. Noen som har erfaring med denne modellen?

            Trodde dette var Ready to Fly!!
            Propellen

            Comment


            • #7
              Du har ikke satt den første delen på feil vei da?

              Er det 2.4GHz eller 35Mhz?
              Thorbjørn Kirkeleit
              Haugaland Modellflyklubb

              Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

              Comment


              • #8
                Nei, den står nok rett vei, fant en byggeguide i et engelsk forum og han skrev at akselen var MYE for lang og måtte kappes.
                Senderen er 2.4 GHZ og det er helt dødt. Ikke noe lys på sender eller respons på fly når jeg kobler til batteriet på flyet. Flyet avgir signalpip med jevne mellomrom, finner ikke sender?
                Må være en "mandagsradio"...
                Propellen

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Propellen View Post
                  Må være en "mandagsradio"...
                  Nope det er TS radio
                  BOOMA Intelliswitch

                  Odd A Eriksen

                  Comment


                  • #10
                    OT:

                    Originally posted by Propellen View Post
                    Må være en "mandagsradio"...
                    Originally posted by xxl View Post
                    Nope det er TS radio
                    Hva er forskjellen


                    Fra spøk til alvor -

                    Har du bundet opp mottaker og sender - regner med at det må gjøre på denne Kina greia også.
                    Last edited by Quadrocopter; 16-10-10, 23:55.

                    Comment


                    • #11
                      Vanskelig å binde når Tx er DOA


                      Sent from my iPhone using Tapatalk
                      Tom I. Arntsen

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by xilian View Post
                        Vanskelig å binde når Tx er DOA
                        Du har så rett

                        Comment


                        • #13
                          Slå på senderen, sett throttle på maks, slå på flyet. Da tror jeg det piper en gang og så slår du av throttle.. Mener det var dette jeg gjorde på mitt fly

                          Comment


                          • #14
                            Hjalp ikke det heller, ser ikke ut som det er liv i senderen. Det er denne:
                            404 Not Found
                            Propellen

                            Comment


                            • #15
                              Har du åpnet den og sjekket ledninger og kontakter? Jeg fikk en kina-radio hvor det var en kontakt mellom batteriholderen og radioen hvor pinnen for minusstrømmen var borte inne i selve kontakten. Kanskje ikke helt klart hva jeg mener, men det er uansett verdt en titt. Kan være en enkel lodding som er løsningen, skjønt du skal vel få en ny radio på garantien som helt sikkert ryker hvos du begynner å lodde selv.

                              Comment

                              Working...
                              X