Unconfigured Ad

Collapse

Hvilket elektro fly anbefales til flyging i vind?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vingemutteren
    • Jul 2002
    • 2421

Hvilket elektro fly anbefales til flyging i vind?

Som tema teksten sier er spørsmålet: Hvilket elektro fly anbefales til flyging i vind?
    Jeg flyr i dag en Slow stick og en Wild Beast uten for døren min, men det blåser friskt om dagen og SS`n er ute lukket i slike fprhold og WB`n flyr dårligt (er ikke morsom) når det blåser. Jeg har en Turbo combat vinge, men den har egentlig litt liten motor når det blåser. Så er der noen gode alternativer?
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!
  • Superstar40
    • Dec 2002
    • 1667

Har lurt på det samme som Vingemuttern så jeg er også spent på svar
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

• O.Bach
      • Aug 2004
      • 116

Fly som er litt tyngre. Min E - starter trives godt når det er litt vind. Alt over frisk bris er for mye for et isoporflak uansett. Minner mye om Twin - otter E - starteren når det er frisk bris, spesielt ved landing. Kan fly baklengs i motvind. Lurer på om eventuelt flyene fra Alpha models er bedre? Har noen erfaring? Har veldig lyst på en Warbird.

Comment

• Jippe
        • Mar 2004
        • 129

Har inte prövat själv.
        Men Formosa mini F3A (finns på Moss hobby) ska flyga bra i vind (som alla pattern fly).

Används väldigt mycket i Sverige.

MFK Blue Max
        www.mfkbluemax.com

Comment

• Knugen
          • Aug 2004
          • 96

Har en P51D Mustang fra Alfa Models som jeg flyr med en børsteløs typhoon + 3S LiIon, den har jeg prøvd i en del vind men kan ikke si at dette er et fly for vindfulle dager. Med en flyvekt på 350 gram blir den litt lett og er nokså vinglete. Ellers så flyr den bra (og skalariktig i flg. Thinnthinn), det er ikke noe akrofly men snill og rolig. Fint fly anbefales på stille dager.
          Mvh.
          Øyvind Iversen

Comment

• Thinnthinn
            • Sep 2002
            • 1172

Vi var ute å testet en Formosa i lunchen i går, og da blåste det jo katter og høy... Det fungerte greit, men noe høy presisjon ble det jo ikke. (Det hadde det heller ikke blitt med noen 2x2m i DEN vinden...).
            Flyet var da utrustet med en 400-motor og Li-Ion batterier. Dvs rundt 500g mener jeg å huske. Vi hadde tatt av understellet grunnet landingsforhold.

Jeg har også testet min MPX SkyCat i litt vind, og synes Formosaen er litt mer stabil tross størrelsen.
            Audun Thinn
            Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

• Jippe
              • Mar 2004
              • 129

Originally posted by Thinnthinn
              Vi var ute å testet en Formosa i lunchen i går, og da blåste det jo katter og høy... Det fungerte greit, men noe høy presisjon ble det jo ikke. (Det hadde det heller ikke blitt med noen 2x2m i DEN vinden...).
              Flyet var da utrustet med en 400-motor og Li-Ion batterier. Dvs rundt 500g mener jeg å huske. Vi hadde tatt av understellet grunnet landingsforhold.

Jeg har også testet min MPX SkyCat i litt vind, og synes Formosaen er litt mer stabil tross størrelsen.
              Ikke mer en 13 å gust opp i 19 knop idag da
              Syns de var imponerende at det gikk å fly en slik liten elektro idag da... :P

Edit: var visst stor variabel vind med 15 knots å gust til 25!!!!
              Hvis maskinen nå er hel vil jeg si at denne klarer vind med sterk marginal! ( hvis den fortsatt er hel da ) (21015G26KT 170V240 )
              MFK Blue Max
              www.mfkbluemax.com

Comment

• mailman13
                • Mar 2004
                • 172

Støtter GWS Formosa her, eller tilsvarende pattern lignende konstruksjon, den er ganske stødig til å være så lett og vil ikke ligge seg over mot eller bli snudd rundt av vinden.

Tror lavvinget fly med litt fart er tingen slik at man ikke får noe rolleffekt selv on vinden tar i halen.

Formosaen min flyr tilnærmet som normalt i vind som en lett E-starter eller en SS ville hatt store problemer med.

Comment

• erlend
                  • Apr 2004
                  • 528

Jeg skal teste formosaen min i vind men den ligger i ubygget esken for øyeblikket
                  Run, live to fly, fly to live, aces high!
                  Erlend Larssen

Comment

• Bonito
                    • Sep 2004
                    • 265

Hvorfor ikke bruke vingen din?

Jeg flyr vinge når det blåser 15-20ms prøv med en sint børsteløs motor.
                    Vingen min er av egen konstruksjon Ca. 120cm jeg bruker en
                    MEGA 22/10/6 børsteløs og 8 CP 1300 eller 10 KAN 1050 celler. Den er kjempe sint, og tåler mye vind!!!
                    PS carbon rør i vingen kan være meget god ide.
                    Damn these things are hard to fly!

Comment

Working...