Unconfigured Ad

Collapse

Finner ikke hvor jeg kan bestille denne.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Soarer
    • Mar 2005
    • 1856

Finner ikke hvor jeg kan bestille denne.

Jeg er på utkikk etter denne motoren, en Mega Acn F5J 2kw 5:1 gear.
    Tenkte å ha den i en Predator F3F, første versjon.
    Men finner altså ikke noen som kan levere den. Mega svarer ikke, og Staufenbiel klarte det ikke, og T&K hadde ikke hørt om den.
    Og veit at Samba leverer Pike F3J fly med denne motoren, så en plass må de jo finnes.
    Last edited by Soarer; 16-11-10, 12:16.
    Mvh
    Gudmund

Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.
  • jj
    • Nov 2002
    • 1327

Og får du ikke tak i skal jeg få tak i direkte fra samba...
    Jo Grini
    http://vimeo.com/jojoen
    http://www.youtube.com/jojoenno
    http://www.jojoen.no/

Comment

• Soarer
      • Mar 2005
      • 1856

Gode greier
      Ser ut som om jeg får fanget fullt her for jeg har nettopp bestillt en Plettenberg 22/30-F5B hos T&K, og har en flett ny Neu 1115 /2,5D 6,7:1 også.
      Så da ligger det an til potente Predatorer med propell i nesa
      Kjekt å ha, så om du får tak i en, så setter jeg stor pris på det!
      Mvh
      Gudmund

Comment

• Quadrocopter
        Moderator
        • Aug 2007
        • 6357

Plettenberg, NEU, MEGA ......det var da voldsomt - skal du sette ny F3F rekord med "litt" ekstra drahjelp.............
        Last edited by Quadrocopter; 16-11-10, 18:06.

Comment

• jj
          • Nov 2002
          • 1327

Den er ikke billig, men fungerer godt. ser ut til å ligge på 250EUR for motor og 120EUR for ICE 150
          Her er video med den og 3,7m perfect

her brukte de kun 100A ICE regulator som dessverre viste seg ikke kunne gå lenger enn 170A, så den stopper iblant om batteriet er fresh. Så de byttet til Phonix ICE 150. Gir 30m/s med disse lette modellene (2,1kg 3,7m).

Jo
          Jo Grini

Comment

• Soarer
            • Mar 2005
            • 1856

Ja, er det ikke vakkert..
            Lite slikt her oppe, men får jo testa ut litt av hvert nå da jeg får sammenligna det de tre kan yte.
            Mvh
            Gudmund

Comment

• jj
              • Nov 2002
              • 1327

Originally posted by Soarer
              Ja, er det ikke vakkert..
              Lite slikt her oppe, men får jo testa ut litt av hvert nå da jeg får sammenligna det de tre kan yte.
              Alle motorer er forskjellige og små tweakinger gjør enorme forskjeller. Du vil bruke mye tid og penger for å finne det perfekte oppsettet på hver motor. Krever mange forkjellige oppsett med celler/proppeller. Selv om en motor/oppsett fungerer på en modell er det ikke dermed at den fungerer på en annen. Feks en typisk F5B motor påmontert enorm pitch er ikke alltid det riktige på ett større og tyngre fly selv om man kan ta ut enorme mengder energi. Og en motor beregnet for tyngre større fly med mindre pitch kan være feil på en F5B modell. Det er heller ikke alltid om å gjøre å trekke ut maks. Ofte gir maks ut av ett oppsett veldig kort levetid på både motor og batterier. Bedre å ha flere år med 20m/s stig enn 20 turer med 30m/s stig... Også går det også på bruk. Ett oppsett er kanskje tenkt med 5sek motortid og 30 sek pause, mens brukeren kanskje vil fly kontinuerlig motor..
              Jo Grini

Comment

• Soarer
                • Mar 2005
                • 1856

Ja heilt sikkert en verden av både muligheter og problemer.
                Og jeg er ute etter noe som på filmen, som drar flyet endel over normalt i vertikalen.
                Men jeg vil selvfølgelig ikke bruke opp en motor til 4000 på 20 opptrekk, ikke 200 opptrekk heller.
                Safe, men veldig bra er greia jeg ser for meg, men ikke kontinuerlig og horisontalt nei..
                Jeg har egentlig satt bort jobben å få satt sammen kombinasjonen motor og propell til T&K,
                og har tro på at de klarer det på en utmerket måte.
                Imens så knoter jeg med å få ihop en elektro isopor-Yak...
                Mvh
                Gudmund

Comment

• jj
                  • Nov 2002
                  • 1327

..snipp...Jeg har egentlig satt bort jobben å få satt sammen kombinasjonen motor og propell til T&K,
                  og har tro på at de klarer det på en utmerket måte. ...snipp...
                  da venter vi i spenning...
                  Jo Grini

Comment

• Soarer
                    • Mar 2005
                    • 1856

Utgangspunktet her er jo filmen om Vikingen..
                    Det var da jeg bestillte Neu 1115 2D. Med 6 celler så får den et stig på 17-18 m/s med ei vekt på 2,4-2,5 kg.
                    Og den motoren er oppgitt til 1250 watt, men de gutta der klemmer 2,5 kw utav den... Så hvor lang tid kan en da regne med å ha motor i behold når en klemmer ut 35 m/s stig eller mer (som på Vikingen)?
                    Det var da jeg tok kontakt med T&K for å finne noe sprekere som jeg kan stole på holder et slikt stig, og som varer lenge. Men jeg har ikke fått regnet på hvilket stig jeg da får med en Plettenberg-motor, som etter sigende skal være state of the art, altså en 22/30-F5B. Og T&K sier at den Mega-motoren ikke er en ny motor, men en annen jeg ikke helt husker navnet på.
                    Og ble så interessert i Mega som Samba bruker i sin Pike, at jeg vil ha den også.. Kjekt å ha..

Det jeg vil ha er jo som sagt noe som sparker ganske så bra, men også er godt nok til å vare leenge.
                    Og det er ikke så greit å ikke ha den peilinga på det her som en skulle hatt, så jeg må bare høre på de som kan
                    Så da har jeg tre options i handa, Neu, Plettenberg og Mega.
                    Det begynner å nærme seg et 10 000 kroners spørsmål det her.
                    Men hva kan jeg forvente av de tre når de to eneste kriteriene jeg setter er best mulig stig på et utstyr jeg kan stole på og som varer lenge?..
                    Er det noen som orker å bruke en kalori på å forklare meg hva jeg kan forvente av de?
                    Flyvekt vil jeg tro blir 2,5 kilo, 8 % tykkelse med 1,5 % camber.
                    Mvh
                    Gudmund

Comment

• Quadrocopter
                      Moderator
                      • Aug 2007
                      • 6357

......Det var da jeg bestilte Neu 1115 2D. Med 6 celler så får den et stig på 17-18 m/s med ei vekt på 2,4-2,5 kg.......
                      Har de sendt denne fra USA - hvis ikke bytt den til en 1509G/1.5D eller 1Y om du har plass til ca 4 cm i diameter...
                      Denne motoren er kraftigere og mer fleksibel å tåler mer enn 1115 som du høyst sannsynlig presser hardt når du flyr i.h.t. det du har nevnt tidligere.

.......Men jeg har ikke fått regnet på hvilket stig jeg da får med en Plettenberg-motor, som etter sigende skal være state of the art, altså en 22/30-F5B. Og T&K sier at den Mega-motoren ikke er en ny motor, men en annen jeg ikke helt husker navnet på.........
                      Om det har noe som helst hensikt å gå på en s.o.t.a. motor på dette oppsette tviler jeg på - du får en motor som har noen få prosent høyere virkningsgrad og tåler litt mer belastning men dette koster fort mer enn det smaker uten at du vil revolusjonere stige hastigheten. Regner med at du ikke har tenkt å ligge med fullt gass pådrag hele tiden!
                      Skal det gå ekstremt fort oppover så bør du bytte fly modell og det er ikke det vi diskuterer her.

Både Neu, Kontronik og sikkert MEGA (men den kjenner jeg ikke) har motorer som gir det du skal ha av kraft og prisen er såpass "lav" at skulle det skje en katastrofe så dør man ikke om motoren må byttes.
                      Last edited by Quadrocopter; 17-11-10, 09:18.

Comment

• Soarer
                        • Mar 2005
                        • 1856

Oookei...
                        Jeg forsto det slik at en får igjen for å velge det dyreste som finnes. Og at Neu var like "slapp" som den Kontronik KIRA 480-38/5.2:1 du har.. Men at om jeg tenkte på å få til til å flytte på seg, så var det ingenting som var bedre enn Plettenberg 22/30-F5B.
                        Men har den 1115 fra Neu ja, så det er litt seint å bytte den, og rart de ikke valgte den 1509 G eller Y i Vikingen om den er mer robust. Det har kanskje med plass å gjøre, for jeg tror 1115 er mindre enn 40 mm på giret, uten at jeg veit det. Hadde vært meget interessant å visst stiget utregna med 7 celler på en 1115 2,5D/6,7 Neu, målt mot de 4 celler på en Plettenberg 22/30-F5B..
                        Last edited by Soarer; 17-11-10, 10:19.
                        Mvh
                        Gudmund

Comment

• Soarer
                          • Mar 2005
                          • 1856

En får hoppe ut i det, på tide egentlig.. Motocalc neste, eller hva er det beste programmet en trenger? Det med letteste tilgang på det nye som markedet tilbyr?..
                          Last edited by Soarer; 17-11-10, 20:57.
                          Mvh
                          Gudmund

Comment

• Quadrocopter
                            Moderator
                            • Aug 2007
                            • 6357

En får hoppe ut i det, på tide egentlig.. Motocalc neste, eller hva er det beste programmet en trenger? Det med letteste tilgang på det nye som markedet tilbyr?..
                            Motorcalc, Drivecalc eller f.eks den web baserte motorkalkulatoren som er på hjemmesiden til NEU + + +

Comment

• Quadrocopter
                              Moderator
                              • Aug 2007
                              • 6357

her er en til

Comment

Working...