Unconfigured Ad

Collapse

Bestilling av lierider indoor modell.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Trulsen
    • Aug 2006
    • 3411

    #16
    Originally posted by joo
    Hvis du blir misfornøyd med den HK-motoren kan du gi lyd fra deg.
    Ellers anbefaler jeg sterkt AXI 2204/54!
    Da får jeg se om det funker bra! Prøver med HK oppsett nå og så oppgraderer jeg eventuelt motor og servoer til bedre etterhvert. Skulle egentlig reist på jobb i dag så ser ut som det blir julen hjemme! Det betyr mange fine kvelder til bygging..

    Takk for tilbudet om motor joo Hyggelig det..

    Comment

    • ole.foll
      • Apr 2005
      • 1043

      #17
      Tror du bli fornøyd med denne=) Jeg bruker AXI 2204/54 i min og det fungerer utmerket. har ca 100 timer i lufta med min nå=) konge fly!!!
      Ole Kr Follstad

      BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
      PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
      EF Extra 300 60"
      EF Extra 300 104" Eme120
      GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
      ESM Bearcat, NGH 38cc
      Phoenix p51D Mustang, Dle55
      Phoenix K8b, 1:2,5 6m
      Hangar 9 Piper cub 1\4
      Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

      Comment

      • Trulsen
        • Aug 2006
        • 3411

        #18
        Nå har jeg bygd og flydd min LieRider noen turer

        Et par blemmer skjedde under bygging da jeg ikke hadde tilgang til byggevideoene når jeg holdt på. Når jeg limte motorfestet limte jeg det på feil side med CA+kicker. Når jeg skulle sette sammen kroppen kom selvfølgelig det ene festet på utsiden. Frustrert ja? Burde tenkt meg litt mer om Andre blemmen var at jeg monterte feil motorfeste på feil side Altså ble det venstretracking istedet for høyretracking Men litt mer Depron og en skarp kniv fikset biffen der

        I mangel på sending fra Onkel i Kina ble en HXT 900 brukt på vingene, en HXT 900 på høyderor og en Turnigy DS480 på sideror. Skal bytte ut de to sistnevnte med HXT500 når pakken min kommer
        Brukte også en 18A regulator med en PowerHD motor på 49 gram (ekte vekt ca 59 gram inkl ledninger etc) og 3s800mah batteri.

        Min veier med andre ord i overkant mye og jeg tror med ny motor, nye servoer og 12A regulator tror jeg vekten skal komme ned mot 200 gram. Nå veier den ca 300 Men, modellen flyr fantastisk og jeg har blitt frelst av fly! Syns det er like gøy som heli jeg altså Og så er jo det noe særegent med dobbeltdekkere da! Jeg er ingen dyktig pilot men med denne mestrer jeg enkel hovring, knivegg, litt inverted etc. Måtte justere ned endepunktet på motoren til 50% pga alt for mye effekt!

        Veldig fornøyd med denne modellen selv med mitt motoroppsett så håper jeg blir ennå mer fornøyd med den nye motoren og det som er på veg

        Comment

        • orjanp
          • Nov 2007
          • 726

          #19
          Gratulerer. Jeg har reparert min. Trengre bytte av nedre vinge. Den står nå i påvente av montering av motor og regulator.

          Hvilken propell fløy du med?
          Ørjan Pettersen
          Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

          Comment

          • Trulsen
            • Aug 2006
            • 3411

            #20
            Fløy og flyr med 8x6. Har bestilt 8x4 og 8x3.8

            Vet du hva som er anbefalt?

            Comment

            • orjanp
              • Nov 2007
              • 726

              #21
              Nei, dessverre. Derfor lurte jeg på hva du fløy med.
              Ørjan Pettersen
              Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

              Comment

              • Trulsen
                • Aug 2006
                • 3411

                #22
                Originally posted by orjanp
                Nei, dessverre. Derfor lurte jeg på hva du fløy med.
                Okei

                Skal prøve litt når jeg får ny motor med litt forskjellige propeller

                Comment

                Working...