Unconfigured Ad

Collapse

Castle Creation og Griffin!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Niklas
    • Sep 2003
    • 899

I postkassen min lå det en USB kabel å ventet på meg, så nå leker jeg meg litt
    Var det ikke sånn det var: Gadget boys need gadgets to stay happy?

Comment

• Vingemutteren
      • Jul 2002
      • 2421

Absolutt. Personligt er jeg konkurs for tiden (har akkurat handlet litt reserve deler hos NM), men slike saker står høyt på lista mi.
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• Yul_brünner
        • Sep 2004
        • 249

Penger!

Vel da var betalingen overført og, jeg er 920 kr fattigere, og om ett par dager.... En phoenix 10, 1 stk e-tec 3S1P 700 og 1. stk e-tec 2s1p 700 "rikere"

da begynner stallen å vokse, og student-lånet ser ut til å få seg en salig knekk.. Vi får bare bruke bleiene til jr. på begge sider, da pappa skal ut å fly......

Lurt det her......

Er alle ellers fornøyd med det jeg betalte, eller har iren tatt meg over... en kam!???!?
        Joachim

Comment

• widowmaker
          • Mar 2004
          • 317

Jeg bruker phonix 10, samt 3s1p 700 pakker i min vertigo, og er meget fornøyd med det.
          eneste du skulle investert i samtidig, er en usb kabel til å programmere esc'n. Sparer deg for masse stikke jokking.
          Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

Comment

• Yul_brünner
            • Sep 2004
            • 249

USB / MAc

Er klar over fordelene, men da CC ikke kunne gi meg noe fornuftig svar, om de hadde software som støttet mac eller unix, med unntak av at de ikke støtter Mac, så må jeg bruke virtual pc, emulator etc, etc.

Men den skal vel kunne programeres med litt blinkende lys og pipende lyder, eller så kan jeg få en kompis med pc til å konfigurere den..

Denne USB kabelen, er det en standard kabel, har sett at den har et lite hode i Regulator enden, er det denne de produserer selv, eller er dette Claes O. vare??
            Joachim

Comment

• widowmaker
              • Mar 2004
              • 317

Trur nok ikke herr Ohlson har den på lager nei....
              Dette er en duppedings som castle creations har produsert. men det funker nok greit med vanlig stikke programmering også.
              Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

Comment

• joo
                MFN Skribent
                • Nov 2002
                • 6936

Lest: http://www.modellflynytt.no/articles.php?articleId=72 ?
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Yul_brünner
                  • Sep 2004
                  • 249

Gir seg ikke!!

Joa,, mange spørsmål om produkter man handler på andres anbefalinger... he he

Men jeg har tatt en titt i CC10 instruksjonsboken, og det virker ikke helt uoverkommelig og throttle seg igjennom programeringen, men ser bruken av den herlige USB kabelen. (som forøverig er også er en standard kabel som Canon har til sine små-DVkamera)

Har ikke fått CC10´en enda, men lurer på om denne også kan brukes ovenfor børstemotorer, da den har mange herlige instillinger, eller er det som jeg trodde: "fartsregulator for børste mottor kan ikke brukes i børsteløs OG motsatt".

Og er det noe sted hvor det står en grei forklaring på hva de forskjellige tingene gjør og er og hvorfor.... I manualen står det f. eks: 4.0V cutoff voltage 5 cell NiCad or NiMH packs. Men det nevnes ikke noe for Li-po.

hva velger jeg??? later jeg som om li-po bateriene mine er NiMH??
                  og må jeg bytte/programere om cutoff voltage, hvis jeg av en eller annen grunn skal bruke mine gamle NiCad?

p.s "jeg vet hva cutoff voltage er"
                  Joachim

Comment

• tahustvedt
                    • Feb 2004
                    • 4601

Velg 6 V cutoff for 2S lipo og 9 V cutoff for 3S lipo.

Comment

• joo
                      MFN Skribent
                      • Nov 2002
                      • 6936

Nei, CC Phx-10 går ikke å kjøre børstemotorer på... 3-fas-regulering på de børsteløse.
                      Jeg setter faktisk cut-off noe lavere enn 3Volt pr LiPo-celle rett og slett siden jeg vet det går bra i praksis. Men det stemmer ikke med bruksanvisningene som man visstnok skal følge 2,5 Volt pr celle har gått bra i mange måneder nu, ingen pakker er døde. Men som sagt: dette er i strid med anbefalingene...
                      USB-programmereren består av både en kabel OG et lite kretskort med en IC på...
                      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

Working...