Unconfigured Ad

Collapse

Biltema hobbylakk på elapor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Decathlon
    • Nov 2001
    • 234

Biltema hobbylakk på elapor

Hei

Lurer på om all biltema hobbylakk er ok på elapor? Har lakket canopyen på en MPX Parkmaster med sort lakk av den typen. Har en grønn fluoriserende jeg tenkte å bruke på deler av vingene, også biltema hobbylakk. Denne fluoriserende tok en del av emballasjen som Parkmasteren kom i, men emballasjen er vel ikke samme stoff som modellen?
    Ble usikker på om jeg tør å bruke denne lakken.
    Mvh Tommy Fosland
    Tromsø MFK

Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100
  • bjeff
    • Jul 2007
    • 2010

Emballasjen er vanlig isopor.
    Anders Eiebakke
    90078513

Comment

• morsan
      • Apr 2003
      • 373

Temaet lakking av Elapor har vært oppe med ujevne mellomrom ( eksempelvis http://www.modellflynytt.no/thread11249.html ). Ser ut som Elapor er motstandsdyktig mot de fleste lakktyper. Har selv brukt Biltema hobbylakk på et par Multiplex-modeller uten at de fordampet Men kvaliteten på akkurat denne lakken kan en sette spørsmålstegn ved. Den sitter iallfall ikke godt på mine modeller, og da har jeg primet flatene med Multiplex sin lakkprimer. Kanskje andre har bedre erfaring med andre lakktyper?

Comment

• jeeeeeeright
        • Mar 2008
        • 1052

Jeg har meget god erfaring med fluoriserende "quik"lakk på multiplex funjet og parkmaster.
        Remi A. Sørensen - 94877903
        Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• spewster
          MFN Skribent
          • Aug 2007
          • 1134

Fungerte fint på min PM uten primer, bare legg tynne lag om gangen så holder den lenger.

Sendt fra min iPhone ting
          Stian Håvak (82)
          Fly low or crash trying!

MFN @ Facebook - Like!

Comment

• Decathlon
            • Nov 2001
            • 234

Akkurat spraya på, og sitter her og venter i spenning
            Mvh Tommy Fosland
            Tromsø MFK

Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100

Comment

Working...