Unconfigured Ad

Collapse

TigerMoth flyr som en ..ØRN!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Yul_brünner
    • Sep 2004
    • 249

TigerMoth flyr som en ..ØRN!

Til alle tvilere der ute. SPRIT OPP din GWS TigerMoth (hvis du har en!)

Jeg har nå tatt den første turen med TM´n og den nye motoren. (Cd-rom kit, motor fra MFT.nu) Ble så ivrig at jeg ikke klarte å vente på et fulladet batteri ... men fikk en kjapp 5 min. tur. Utrolig nok var flyet bedre balansert enn med den originale motoren og ditto feste.

Har hatt god tid til å tenke motorfeste, ettersom Griffin ikke hadde CCP10´en inne, og jeg måtte vente 1 uke.

Bildene er fra mobil-kamera, og ditto kvalitet.

Motorfeste er2 stk. 2mm balsa limt med 4 dråper CA i hjørner. 2-biter sølvteip (NASA standard) på hver side, og tynt lag med Epoxy til TM nesa. (hvem trenger da cowling)

Flyet veier nå tot: 258g. og det er en del mer å gå på i forhold til motor/vekt... De fleste butikker som jeg har snakket med, som også har sett motoren,- sa at dette ikke kom til å fly. GOTCHA

Dette var gøy.. og nå er bateriet fulladet, så...
    Attached Files
    Joachim
  • Niklas
    • Sep 2003
    • 899

Bare en ting: Lag deg en propsaver!

Comment

• Yul_brünner
      • Sep 2004
      • 249

Jeg har, det fulgte med motor, men det ser så døllt ut. og har kjøpt ny prop. den er så sliten den jeg har.. Men det er kanskje en fordel i forhold til motor?? og skjevheter...eller!
      Joachim

Comment

• Niklas
        • Sep 2003
        • 899

Propsaveren er der for å ikke knekke propellen under landinger som ikke går helt etter planen

Comment

• Skau
          • Aug 2004
          • 62

Propsaveren???

Hvor får du kjøpt det?oghva koster de? Har en gws corsair og har veldig ofte knekt propeller hehe :P
          Skau

Comment

• Niklas
            • Sep 2003
            • 899

http://www.modellflynytt.no/viewtopi...ight=propsaver

Comment

Working...