Unconfigured Ad

Collapse

400Motor w/6 Blade Powerfan 400

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bardp
    • Nov 2010
    • 2473

400Motor w/6 Blade Powerfan 400

Har en F 16 som vi har montert en "400motor W/ Blade Powerfan 400" med tilhørende 25A regulator. Alt fra en kersjet Tiger Shaek. Bruker et 3s 2200mAt batteri og det er såvitt vi klarer og få flyet til og fly med dette oppsettet. Hær mangler det rett og slett lit kraft. Har lurt på og sette inn et 4s batteri men ser at regulatoren allerede trekker 25A på fult. Noen som har tips til en noe større regulator og eventuelt noen formening om motoren eventuelt vil tåle det?
  • bardp
    • Nov 2010
    • 2473

Forslag på Fartsregulator

Har funnet ut at jeg vil prøve med et HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 2200mah 4S 25~50C Lipo Pack
    Batteri.
    Nå trenger jeg råd til hvilken fartsregulator jeg skal velge fra HK den må tåle ca 35A man da jeg er ganske så fersk på elektrisk fly kune det vært greit men noen inspill fra dere som driver med dette.

Comment

• Kyrre
      • Feb 2009
      • 2322

Så lenge du velger en 40A esc for fly/heli så er det så enkelt som at jo dyrere jo bedre. Jeg har god erfaring med Towerpro sin 40A esc til 10$, men den er ganske stor, noe som virker som en typisk forsjell på billige vs dyre esc'er. Jeg ville styrt unna den aller billigste HK serien, husker å ha lest at noen av de ikke takler motorer på 2000 kv eller mer.

Comment

• bardp
        • Nov 2010
        • 2473

OK
        Da satser jeg på denne HobbyKing Online R/C Hobby Store : HobbyKing 40A BlueSeries Brushless Speed Controller
        Ser den kan programmeres men hva bruker en til og programmere disse med?

Comment

• bardp
          • Nov 2010
          • 2473

Nå er flyet testet med ny regulator og 4 selers batteri. Gikk som en kule i 2 min så kom det er røykdott ut bak og motoren var brent. Har nå bestilt ny og kraftigere motor fra HK men kom til og tenke på om også regulatoren kan være ødelagt. Pleier regulatorene og åverleve at motoren brenner?

Comment

• bardp
            • Nov 2010
            • 2473

Nå er ny og kraftigere motor ankommet fra Kina og det viser seg at regulatoren har åverlevd og det hele fungerer tilsynelatende bra. Nå er det bare og få montert sammen og ut på ny prøveflyging.

Comment

Working...