Announcement

Collapse
No announcement yet.

Guillow modeller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Du kan gjøre ymse. Tenkte å scanne bruksanvisningen men så fant jeg den ferdigscanna på webben: 404 Not Found

    Fant noen ark med steingammelt japanpapir i boksen med "Ymse betrekning" på hobbyrommet. Det viste seg dessverre å være av den heavye typen, så den er vel neppe interessant til en Guillow... Tror den ble forkastet og at det er derfor jeg har handla Litespan til Pittsen.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #17
      Så forresten på noen gamle konverteringer i tråden bth linka til i post #3... de fikk det til for en del år siden også, og med digre servoer og store batterier i forhold til hva vi har tilgang til i dag
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #18
        Guillows modellene finnes i flere serier/størrelser. Før var det bare utstansede deler og nå er flere av settene laserskåret. Jeg har påbegynt flere Guillows modeller:
        Click image for larger version

Name:	AilServo.jpg
Views:	1
Size:	20.4 KB
ID:	579443 Click image for larger version

Name:	Top_wing_top_minus_cover.jpg
Views:	2
Size:	20.9 KB
ID:	579442
        #202, 60 cm vsp SE5A.

        #801, 71 cm vsp Sopwith Camel. Og et par som ikke er påbegynt enda: #1005, 83 cm vsp F6F Hellcat (2 av den). Bestilte først fra Norwegian, så kom jeg over et kjempetilbud som jeg ikke klarte å motstå.

        Mange av settene er laget for strikkmotor og kroppene unødvendig sterke i lengderetningen. Her kan man lette mye vektmessig ved å skjære bort innerdelen av spantene. Før delene tas løs fra balsaflakene kan man pusse ned tykkelsen til det halve. Bruk stor pussekloss og vær ekstremt forsiktig med hjørnene, de blir gjerne mye tynnere enn midten av flakene.
        Last edited by Biplan; 10-06-11, 00:17. Reason: satte inn bilder
        Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
        Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

        Comment


        • #19
          Originally posted by Biplan View Post
          Før delene tas løs fra balsaflakene kan man pusse ned tykkelsen til det halve. Bruk stor pussekloss og vær ekstremt forsiktig med hjørnene, de blir gjerne mye tynnere enn midten av flakene.
          Evt kan man også lime sandpapir på bordplata med eks dobbeltsidig tape eller kontaktlim spraylim etc og legge balsaflakene ned på sandpapiret og så pusse med klossen oppå dette, flakene blir da liggende i ro og en får god kontroll på klossen slik at en kun kan konsentrere seg om å pusse jevnt, slik at alle delene får samme tykkelse.

          Comment


          • #20
            Sitter klar for å bestille noe utstyr til disse guillow modellene. De er mellom 60 og 90 cm vingespenn. Hva sluttvekta ender på aner jeg ikke. Vil en motor med 100-200 gram thrust være nok?

            Comment


            • #21
              Jeg har bygget en West Wings Piper Cub, opprinnelig for strikkmotor. Den har vingespenn på 89 cm. Vekta på den er 224 gram med denne motoren: HobbyKing Online R/C Hobby Store : hexTronik 16gram Brushless Outrunner 1700kv og 8x4 GWS propell, 4 stk EM 3.7gram servoer og Turnigy Plush 6 amp ESC, Batteriet er 2cell 360 mAh LiPo. Modellen flyr meget godt og orker en loop eller to.
              Attached Files
              Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

              Per Nilsen
              Spikkestad

              Comment


              • #22
                Originally posted by surpass View Post
                Sitter klar for å bestille noe utstyr til disse guillow modellene. De er mellom 60 og 90 cm vingespenn. Hva sluttvekta ender på aner jeg ikke. Vil en motor med 100-200 gram thrust være nok?
                Det kommer vel an på hva slags fly og hvilken type flyging du har tenkt å bedrive. Jeg har satt maks 250 gram som mål for dobbeldekkeren SE5A fra slutten av første verdenskrig (1919) med 60 cm vingespenn og 4 kanaler. Denne skal fly, ikke henge etter propellen. En Spitfire eller lignende bør kunne trekke bra vertikalt, synes jeg.
                Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

                Comment

                Working...
                X