Unconfigured Ad

Collapse

Vill prising av Ultra Micro Mosquito Mk VI BNF

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bardp
    • Nov 2010
    • 2473

Om du synes det er greit og bestille fra utlandet så er det vel bare og gjøre det. Jeg vil imidlertid ikke væte med på at alt nødvendigvis er så mye dyrere i Norge en i utlandet. Jeg har kjøpt 4 fly i åt fra 40-120 størrelae og 3 motorer fra 61-120 størrelse. Det eneste som lønte seg og bestille fra utlandet var to nitromotorer og servoer resten ble biligst og handle her på berget når en tok med alle kostnader. Jeg brukte ganske mye tid på og sjekke priser både her og der.

Comment

• Hanzo
      • Nov 2005
      • 845

Frakt fra utlandet er tidvis billigere en fra norge, jeg har bestilt småting og betalt ned mot 4 dollar i frakt. Utvalget er også normalt betydelig bedre, og de fleste av oss har vel erfart at det ikke altid må fortolles heller når det kommer over grensen. Mye av det vi kjøper forventer vi knapt reklamasjons på heller. Radio og større ladere kan være smart å ta fra norge, men kulellagre og rotorblader er det ikke mange som forventer 5 års reklamasjonsrett på anyway. Smallsize irriterer meg litt da de normalt vel tar hundre kroner i frakt uansett. Ente opp med at det var billigere å bestille 3 propeller til en microsize fra england, en det var å bestille fra Smallsize pga. frakten deres.

Comment

• arhennie
        • Mar 2008
        • 4316

Originally posted by Hanzo
        Smallsize irriterer meg litt da de normalt vel tar hundre kroner i frakt uansett. Ente opp med at det var billigere å bestille 3 propeller til en microsize fra england, en det var å bestille fra Smallsize pga. frakten deres.
        Som oftest kan du bare be de sende som brev dersom det er små nok ting. Og de vil belaste deg deretter.
        arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

Comment

• Olavjoergensen
          • Jun 2005
          • 2208

Dette tråden stiller seg i katergorien superteit ! Hvorfor lage sidevis opp å ned for å klage på noen som priser et produkt et par hundre lapper over det man til nød kan klare å importere det for selv! Hvis man syntes det er dyrt så kjøp møkka et annet sted da vel.... Det er ikke kjøpe tvang noe sted her......
          Det tar noen få dager å lage laaange tråder med klaging på priser å annen møkk, mens de trådene som er verdt å lese er det bare et fåtall som svarer på som oftest, skulle tro det var en kvinnelig syklubb her
          Olav Jørgensen
          Low & fast

Comment

• Arcteryxxx
            • Nov 2010
            • 1070

Originally posted by Ofly61
            Kineserne har jukset hele tiden du må bare kalkulere med det når du bestiller LiPo.

Forøvrig gjør alle det mere eller mindre 25-30C = ~20+C i snitt. Ser du batterier
            som har 40-50C eller høyere så er det peak effekt i noen sekunder ikke snitt
            over lengre tid. Så å kjøpe dyrt i norge så får du bare kjøpt et litt mindre jukse
            batteri til en vanvittig pris. Smallsize forøvrig selger rimelige "kina" LiPo'er
            men 2 ganger kina prisen (som vanlig).

Odd H.
            Man får stort sett det man betaler for, slik er det med det meste. Jeg har gode erfaringer med både Turnigy NanoTech (45/90C) fra HK og GensAce fra hobbypartz.com (USA), og vil påstå at dette er noe av det som gir best valuta for pengene. Senest i går bestilte jeg et GensAce 5S2200 30/60C til den nette sum av kr 203. Det er nok ikke helt på ThunderPower-nivå men ikke så langt unna at prisdifferansen er verd det. Hvem selger forøvrig ThunderPower i Norge, om noen?
            I hangaren:

SpeedFire F5B
            X-plane fra www.yuri-models.com
            Hawk F5B
            MiniHawk (2stk)
            3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
            UM Stryker Q 180
            FPV Raptor
            EPO Cessna (156cm)

Comment

• morsan
              • Apr 2003
              • 373

Har lenge forundret meg over norske fraktpriser. Bestiller mottaker-batterier, elektro-propeller og annet smått fra aircraft-world i Japan. Absolutt ikke et lavkostland, men de klarer å sende slike pakker halve jorden rundt for USD2.5 eller under 14kr. Og det går som regel mindre enn en uke i postgang. Og når varene koster betydelig mindre i tillegg, så er det rene kinderegget.

Comment

• Ofly61
                • Apr 2008
                • 785

Originally posted by Olavjoergensen
                Dette tråden stiller seg i katergorien superteit !.
                .
                .
                Bare å la vere og lese :P Forøvrig så er grunnen til at vi har høye priser er at det er
                noen "idoter" som aksepterer alt uten å protestere ...

Odd H.

Comment

• -GAS-
                  • Jun 2007
                  • 1323

Da er jeg en idiot da jeg aksepterer ikke alt, men jeg bruker de valgene jeg har. Jeg syns Odd her kan sette opp et budsjett for staten som han mener skal funke. Det må også funke sammen med resten av verden. Vi har vel sett hva som skjer når "folket" får for mye penger mellom hendene, les børskrakk. Veldig enkelt å klage men å sette seg inn i hvordan dette egentlig funker er dritvanskelig. Det er ikke mye penger og tjene på å drive hobbybutikk i Norge, er nok mest for innteressens skyld.
                  Christen
                  http://jetsofnorway.com/

Comment

• xilian
                    Chief Executive Officer
                    • Feb 2009
                    • 6522

Ufattelig naivt dette her...

Disse idiotene (meg inkludert) betaler jo for at andre tar jobben med å lagerføre
                    og serve meg med deler og utstyr.

Største årsaken til høyere pris i Norge er enkelt og greit lønna.
                    Norsk arbeidskraft er skyhøyt sammenliknet med de fleste andre land i verden.
                    Det er ikke uten grunn at det kryr av svensker, polakker og litauere i Norge.

Jeg for min del bruker mye heller kronene på NORSKE/skandiviske butikker i stedet for
                    asiatiske. Koster litt mer, men da går det i alle fall til det samfunnet JEG lever i.

Samtidig er det mye lettere å sende hissige mailer på norsk enn mandarin når noe er feil
                    Tom I. Arntsen

Comment

• Kyrre
                      • Feb 2009
                      • 2322

Når folk syter og klager men ikke gidder å gjøre noe med det så er det vel egentlig et tegn på at vi har det bra. Men som morsan nevner, norske portosatser slutter aldri å imponere meg. Absolutt laveste porto for rek sendinger innenlands er 85,-, og da må du merke sendingen selv. Skal Posten gjøre det for deg skal de ha ikke mindre enn 120,-, alltså 35 kroner for å klistre på en klistrelapp. Og det er for en knøttliten, flat konvolutt. Skulle man trenge å sende feks et dokument ubrettet (A4) så skal de ha 255!!!!. Jeg må desverre si at Posten alene har vært avgjørende for at jeg har bestillt ting fra utlandet framfor Norge, bla fra nevnte Aircraft world i Japan.

Comment

• Olavjoergensen
                        • Jun 2005
                        • 2208

Originally posted by Ofly61
                        Bare å la vere og lese :P Forøvrig så er grunnen til at vi har høye priser er at det er
                        noen "idoter" som aksepterer alt uten å protestere ...

Odd H.
                        Da kan jo jeg si følgende tilbake : Bare la vær å handle der du syntes det er dyrt å hold det for deg sjæl
                        Olav Jørgensen
                        Low & fast

Comment

Working...