Hei.
Tenkt jeg skulle dele noen bilder og ord fra mitt siste elektroprosjekt.
Flyet er en Beechcraft Baron 58 fra Manzano Laser. Modellen kommer som "short kit", dvs alle spant/ribber er ferdig laser kuttet. Så må man supplere selv med lister og flak.
Denne modellen er konstruert av en kar i Trondheim, som jeg ikke har navnet på. Men han kaller seg for "thomanie" på
rcgroups.
Her er forøvrig en bygge tråd av konstruktøren selv:
Build Off II - 42" Baron 58 - RC Groups
Legger ikke ut så mange bilder fra selve byggingen, da bildene i tråden til "thomanie" er bedre og forklarer byggingen greit.
Jomfrutur ble foretatt sist Lørdag, og var en suksess
Ferdig vekt med et 2500mah 3s lipo ble på 970gr, effekt med 8x6 propeller var ca 210watt. Syntes flyet kunne trenge litt mer kraft, og har derfor bestilt 8x7 propeller.

Treferdig modell.

Stab og finne.

Kropp ferdig trekt, med stab og finne montert.

Innsiden.

Klar for flight! med mine første hjemmelagde decaler.

Etter første tur på Austrått, Ørland.
Ett artig prosjekt for den som liker å bygge selv.
Blåste en del på første turene, så det var litt vanskelig å danne seg et bilde av fly egenskapene. Men roll, loop og stall ble selvfølgelig testet
Fornøyd så langt, blir flere turer så fort været tillater det.
Tenkt jeg skulle dele noen bilder og ord fra mitt siste elektroprosjekt.
Flyet er en Beechcraft Baron 58 fra Manzano Laser. Modellen kommer som "short kit", dvs alle spant/ribber er ferdig laser kuttet. Så må man supplere selv med lister og flak.
Denne modellen er konstruert av en kar i Trondheim, som jeg ikke har navnet på. Men han kaller seg for "thomanie" på
rcgroups.
Her er forøvrig en bygge tråd av konstruktøren selv:
Build Off II - 42" Baron 58 - RC Groups
Legger ikke ut så mange bilder fra selve byggingen, da bildene i tråden til "thomanie" er bedre og forklarer byggingen greit.
Jomfrutur ble foretatt sist Lørdag, og var en suksess

Ferdig vekt med et 2500mah 3s lipo ble på 970gr, effekt med 8x6 propeller var ca 210watt. Syntes flyet kunne trenge litt mer kraft, og har derfor bestilt 8x7 propeller.
Treferdig modell.
Stab og finne.
Kropp ferdig trekt, med stab og finne montert.
Innsiden.
Klar for flight! med mine første hjemmelagde decaler.
Etter første tur på Austrått, Ørland.
Ett artig prosjekt for den som liker å bygge selv.
Blåste en del på første turene, så det var litt vanskelig å danne seg et bilde av fly egenskapene. Men roll, loop og stall ble selvfølgelig testet

Fornøyd så langt, blir flere turer så fort været tillater det.
Comment