Unconfigured Ad

Collapse

GWS - fightere

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zniila
    • Mar 2004
    • 194

GWS - fightere

Folkens, nå brenner det i lommeboka igjen.
    Nå har jeg lyst til å prøve noe annet enn deltaen (selv om den er griseartig), og har begynt å sikle på en av gws-fighterne.

Spørsmålene kommer dermed rekandes:
    *Hvem av fighterne burde jeg velge? Er svak for p51d..
    *Flyr disse tassene bra på den medfølgende motoren?
    *Må jeg ha no fancyschmancy li-ettellerannet batterier? Jeg har to pakker som jeg bruker på deltaen, en 7xkan1050 og en 7x700AR. Når jeg tenker meg litt om, har jeg en 6x600 pakke liggende og, men går ut fra at den er uaktuell.
    *Hvor bør jeg handle dette flyet?

Mikroduppeditter har jeg, så det er batteriet jeg er i tvil om.

..ser også at det tilfeldigvis mangler test av disse maskinene her, så det kunne jo blitt kjørt en dobbelløsning der..

Kjør på med innspill gutta, så kan det hende det blir film og historier som takk
  • ThomasB
    • Aug 2004
    • 1305

www.mikromotor.net er jo gws importør. prøv der. jeg har en corsair, en mustang og en spitfire. alle er gode flyvere, men de er følsomme for vekt. jeg har flydd endel med 9 celler ni-mh, og det går helt fint, prøblemet er landinga, når du rett før bakkekjenning blir for tung i forhold til bæringa, så vrir den seg over og lander litt vondt..... Det som er veldig bra med li-po 2 celle påkke er laaaaang flytid, og skal riktig flyfart. men selvfølgelig så er det ikke noe rakett med ett slikt batteri. 3 celler li-po git mer fart, men 370 motorene har lett for å bli for varme av det, noe som fører til brente børster, og igjen defekt motor som må byttes ofte , var jeg deg ville jeg kjøpt P51D, en gws ics 480 fartsregulator, ei gws 2 s li-po pakke og en billig manuell li-po lader. da har du ett fly som flyr meget bra, og du kan ha fly lenge
    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
    www.airheads.no

Comment

• Zniila
      • Mar 2004
      • 194

Har du snøring på hvor mye den 9cells pakka di veier?
      Blir veldig glad for tilbakemeldinger

PS: mikromotor er jo konk..

Comment

• mailman13
        • Mar 2004
        • 172

Du kan jo sjekke ut www.gws-fans.com, de har samlet kommentarer og byggetips på en del GWS modeller.

Mustangen er visst litt slem i lufta, like mye fart og en del klager over tipstalling, har ikke flydd den selv.

Ville selv gått for en Spitfire elle Zero. De flyr på standard motoropsettet, men hvis du tenker 2S lipo eller 6-7S nimh blir det ikke mye action, de trenger børsteløs hvis du skal fly litt mer aktivt.

Comment

• klausre
          • Oct 2025

Originally posted by Zniila

Mikromotor agenturene mm. er overtatt/kjøpt av ELEFUN.net. De gikk ikke konk.

Comment

• Zniila
            • Mar 2004
            • 194

Originally posted by Klaus A.
            Originally posted by Zniila

Mikromotor agenturene mm. er overtatt/kjøpt av ELEFUN.net. De gikk ikke konk.
            Ah.. My bad

Comment

• Yul_brünner
              • Sep 2004
              • 249

Vil anbefale deg en focke wulf fra ALFA, dette er en helt fantastisk modell. Min bror har den med en axi 34 b-løs og kokam 1500 lipo bat. Han har aldri flydd bat. til ldet må lades igjen..forløpig flytid er 25min. modellen er ufattelig artig å se i lufta og diverse gledeshyl og jubel fra min ellersx kresne bror har overbevist meg...Dessuten er jo finishen til alfa helt konge..
              Joachim

Comment

• Flue
                • Oct 2003
                • 902

Jeg har bare Zeroen, så jeg kan ikke samenligne. Det var mitt andre fly, første lavvingede, så det ble en god del stygge og mindre stygge krasj i starten. Den tåler endel, og når den først knekker er den lett å lime.

Ellers fløy jeg med helt standard oppsett: giret (5,3:1) GWS-ESP-300 motor, 8,4v 650mah NiMh batteri og 10x8 prop. Den fløy bra nok, men er ingen rakett. Kjekk å fly som den er, men hvis du vil ha en skikkelig kjerre og kunne fly vertikalt er nok børsteløst tingen.
                Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                er der ingen der kender dem.

Comment

• ThomasB
                  • Aug 2004
                  • 1305

mustangen kan kanskje være tricky, men spitfiren er værre, uten tvil. det mest lett flydde er uten tvil corsair'en. Den kan flyes omtrent i gangfart uten større problemer.Ville ikke satsa på 9 cells pakke. du vil få ett tungt fly, og dårlig levetid på motoren. Been there, done that.
                  Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                  www.airheads.no

Comment

• roarkr
                    • Sep 2002
                    • 21

Spitfiren og Corsairen er de beste å fly. Sett inn 2S1P Lipo batteri på 1200-1500 mA som klarer 8A strøm til motor. Da kan du fly 20-30 minutter. Prøv deg frem med enten en 9x7 eller 10x7( propell og finn ut hva du liker best. Vekten er viktig!

Jeg har en Spitfire nå som lander i gå fart og som flyr skalalikt med 350motor/Lipo 2S1P batteri/9x7 propell.

Alternativt til standard 350/370 børtemotor kan du sette inn en børsteløs AXI 2212/26. Den kan kobles til både 2S1P og 3S1P Lipo batteri. Da går det virkelig unna, spesielt med 3S1P.

Har også en Alfa FW-190 med AXI 2212/24 og 3S1P Lipo. Den er en drøm å fly. Helt ubeskrivelig!! Kombinasjonen Alfa og AXI gir deg en AHA opplevelse du sent vil glemme!!

Comment

Working...