Unconfigured Ad

Collapse

Clik evo push pull

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaklei
    • Sep 2005
    • 458

Clik evo push pull

Holder på å sette sammen en Clik EVO, har som mål og bygge den lettest mulig.
    På clik´en jeg har fra før (ehhh, hadde) bukte jeg 0,6mm pianotråd gjennom teflon rør som støtstenger til høyde/ sideror.
    Har nå bestemt meg for å prøve push & pull, men er litt usikker på hva som er beste måten å feste tråden til servohornet på, ser vel for meg en løsning med en plastskrue som går gjennom rorhornet på, slik at denne kan brukes til å stramme/ slakke strekken i tråden etter behov.
    Noen som har synspunkter, bilder, ideer til dette??

Kjell Arne
  • bjeff
    • Jul 2007
    • 2010

Hei, jeg regner med at du mener pull-pull? I så fall er det vanlig å klippe til et servohorn slik at du sitter igjen med to hull, og tre tråden gjennom denne. Det funker best til selve installasjonen, men kan "jukses" til etterhvert enten ved å bruke CA eller noe lett materiale under tråden mellom hullene.
    Anders Eiebakke
    90078513

Comment

• kaklei
      • Sep 2005
      • 458

Originally posted by bjeff
      Hei, jeg regner med at du mener pull-pull? .
      Hehe, jada mente pull-pull, ikke like enkelt med språket alltid

Skjønner hva du mener, men jeg tenkte det kunne være greit med en form for finjustering, feks. med en tynn skrue som slakker/ strammer tråden, mulig det er overflødig..

Kjel Arne

Comment

• arhennie
        • Mar 2008
        • 4316

Clik 2.0 har løsningen med skruer som du nevner. Skruene sitter på servo hornene. Noe herk synes jeg da de slakker seg hele tiden. Tror jeg vil lage en overføring med carbon stenger neste gang. Antagelig støttet opp med små depron biter som guides bakover kroppen til rorene i halen.

PS!
        Det er ikke skruene som slakker seg, men jeg har ikke fått tråden til å feste seg skikkelig på skruene slik at tråden glir. Er festet med CA men holder ikke.
        Last edited by arhennie; 25-10-11, 17:48.
        arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

Comment

• palsor
          • Jan 2008
          • 638

sjekk denne videoen. AJ Setter opp pull pull

Video
          Helikopter:
          T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
          Radio
          Spektrum dx 18

Comment

• johanngj
            • Nov 2007
            • 533

En annen måte er å sørge for at servo er i nøytral, og at trådene like lange. Så binder du snørene fast, og limer servoen fast til sist, med snørene i spenn. De vil slakke seg etter en dag eller to i hallen, og da må du knekke opp festet, og stramme på nytt. Andre gang du strammer, har snørene "satt seg", og de forblir stramme.
            Med vennlig hilsen
            Johannes Gjessing GMFK
            || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

Comment

Working...