Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor kjøper dere lipo batterier??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvor kjøper dere lipo batterier??

    Hei

    Er på utkikk etter Lipo batterier. Skal i første omgang ha 3 cell 3300- 4800mah. Skal bruke de i en MPX Mentor med orginal oppsett. Hvor bestiller dere? Er det lønnsomt å bestille fra Kina
    Og hvilke typer/merker batteri er bra og billige? Hvilken 230 volt lader bør jeg gå for? Ønsker i utgangspunktet en lader som kan lade 2 evt flere batteri samtidig ,med innebygget balanserer og som er enkel å sette opp
    Last edited by Siggi; 21-01-12, 20:02.

  • #2
    I Norge Har jeg god erfaring med T-power batteriene til trottlestore.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Alt elektroskrot kjøper jeg fra HK Nano-tech batterier og IMAX ladere. Billig og like bra/dålig som det som selges her på berget.

      Comment


      • #4
        OK, hva med lader hvilken vil du anbefalle?

        Comment


        • #5
          Hvor lang lev tid er det fra HK?

          Comment


          • #6
            Kommer jo litt an på vilken frakt du velger men fra 5 dager til 14 dager er vel det vanlige. Jeg velger altid billigste frakt og da tar det ca 10 dager.

            Comment


            • #7
              Jeg har kjøpt NanoTech-batterier fra HobbyKing flere ganger. For meg virker det som om disse batteriene holder mål, og jeg har sett flere som flyr mange ganger bedre piloter enn meg bruke disse også. Prisen må vel også kunne sies å være helt grei.

              Jeg har også kjøpt blå "vanlige" Turnigy-batterier og Zippy-batterier fra samme sted. Jeg er ute av stand til å sammenligne og si noe veldig kvalifisert om ytelsen og livslengden på disse batteriene, men de virker som de skal. Har ikke hatt noen problemer med HK-batteriene jeg har kjøpt.

              Til sist har jeg kjøpt fire 6s 3000mah 20c BlueLipo-batterier fra Hobbypartz. De var grisebillige da jeg kjøpte dem i sommer, og de fungerer også. Men de blir varmere enn Turnigy-batteriene mine - mulig det er pga den lave c-ratinga. Hobbypartz har jeg imidlertid mistet litt troen på - de svarer ikke på epost og får aldri varer inn på lager.

              Jeg har også kjøpt noen 3s 2200 mah batterier hos SmallSize. Husker ikke merket i farten, men de tre batteriene jeg kjøpte er kastet alle sammen. De blåste seg opp og jeg tok ikke sjansen på å fly mer med dem. Det er de dårligste batteriene jeg har hatt så langt. Til sammenligning er de to merkeløse batteriene som fulgte med isoporceccnaen fra TS fortsatt i live (det er ikke flyet )
              Kristian Westgård
              Nittedal

              Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


              Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
              — Neil Armstrong

              Comment


              • #8
                De eneste bra batteriene jeg har kjøpt her hjemme er splitter nye hyperion 35C+ batterier. Eller så er det hobbyking jeg handler fra.

                Har et par Rhino 30C batterier som er like bra som et 1år gammelt hyperion 35C batteri jeg har. (til 450)

                Mangler en 6S motor til 450, som jeg har turnigy nano-tech batterier klare til =)
                Honeybee CP 2

                Comment


                • #9
                  Stort sett alt av batterier jeg har er JackPower kjøpt i Tromsø. Er veldig fornøyd med dem. Veldig greit å ha en butikk å gå til dersom man trenger noe på dagen(og det gjør man jo oftest når man trenger noe, eller helst i går).

                  Li-Po - Hobby24.no - Alt innen r/c utstyr
                  Ørjan Pettersen
                  Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by orjanp View Post
                    Stort sett alt av batterier jeg har er JackPower kjøpt i Tromsø. Er veldig fornøyd med dem. Veldig greit å ha en butikk å gå til dersom man trenger noe på dagen(og det gjør man jo oftest når man trenger noe, eller helst i går).

                    Li-Po - Hobby24.no - Alt innen r/c utstyr
                    Veldig greit å kunne få tak i saker og ting på dagen. Det er en av grunnene til at jeg savner en fullblods rc-butikk på Romerike. Det er et par, men det er litt begrenset.

                    Men jeg sammenlignet et JackPower-batteri fra Hobby 24 med et tilsvarende NanoTech fra Hobbyking:

                    JackPower 6s 5000mah 25c fra Hobby24 = 1085 kroner + 29 kroner i frakt (for mitt vedkommende, ettersom jeg ikke bor i Tromsø). Totalt 1114 kroner.

                    Turnigy NanoTech 6s 5000mah 25c fra HobbyKing = 80,01 dollar inkl billigste frakt. Med dagens dollarkurs blir det 475 kroner. Inkludert moms og postens fortollingsgebyr blir prisen 794 kroner.
                    Kristian Westgård
                    Nittedal

                    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                    — Neil Armstrong

                    Comment


                    • #11
                      Jeg bestilte blå Turnigy 3S/800 mAh fra Hobbyking fordi de mekaniske målene skulle være identiske med Graupner 3S/800 som jeg har i flyet fra før. Men Turnigy batteriet er 2 mm tykkere enn Graupner og noen gram tyngre så det er ikke plass til dem i flyet. Har bare kjørt test på benken og de gir bare 620 - 635 mAh.
                      Last edited by Biplan; 22-01-12, 00:03.
                      Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                      Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Biplan View Post
                        Jeg bestilte blå Turnigy 3S/800 mAh fra Hobbyking
                        .
                        .
                        Har bare kjørt test på benken og de gir bare 620 - 635 mAh.
                        HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 800mAh 3S 20C Lipo Pack

                        Øh det var lite tror ikke helt på måleresultatene dine: Kontinuerlig 800mah x 20C =16A,
                        topp 800mah x 30 = 24A

                        For å få sjekket batteriet må du ha noe som drar 24A + ESC som tåler det.

                        Du må også ta høyde for tap og feil ved måling. Har opplevd opptil 10-20%
                        reduksjon i statisk thrust med Ampermeter / Watts Up tilkoblet på små
                        motorer. Det kan også vere ESC som ikke "slipper igjennom" det den skal
                        uansett hva enkelte sier så kan dette skje, hvordan? ... ikke spørr meg.

                        mvh
                        Odd H.

                        Comment


                        • #13
                          Har handlet nano tech fra HK og hyperion fra RC Lipos - Free World Wide Shipping on Poly RC, Thunder Power, Elite, Hyperion Li-Poly lithium polymer batteries and chargers. de har og thunderpower, og gratis frakt.
                          -Jim Johansen-
                          Flyklart:
                          Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                          Under construction:
                          Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                          Comment

                          Working...
                          X