Kjøpte her om dagen en brukt (tom) Cub fra en trivelig kar i Fredrikstad, etter å ha sett annonse på RcMarked.
Den har et vingespenn på 1800mm og veier 1550g uten motor og elektronikk.
Den er ikke helt strøken, men er i relativt grei bruksstand. Betrekningen har noen mindre lappinger her og der, men er i det store og hele stram og fin.
Cowlingen bærer preg av at det har sittet en glødepluggmotor i nesa på'n, så den må nok byttes ut. Det får evt. bli en gang etter prøveflyving.
Nedre del av skroget rett bak firewallen er helt innsauset av fuel.
Jeg har tenkt å lage en batteriluke i bunnen rett bak firewall. Er spent på om det går an å få noe lim til å bite der.
Begrepet firewall får forresten en litt annen betydning når den består av finer mettet med fuelolje...
Jeg har liggende en 3548-900kv motor og en SkyWing 60A ESC som jeg tenkte å prøve med en 12x7 propell, som jeg har i bestilling, sammen med en 12x6 og en 13x6 for å ha et par alternativer å prøve ut. Jeg har tenkt å ta framdriftsenergien fra to stk 2200mAh/3s LiPo batterier i parallell, da dette er kurante batterier som også kan brukes i andre modeller.
Med et slikt oppsett burde totalvekten ende opp rundt 2400g.
For meg er lav vekt viktigere enn masse power. Hvis modellen fikser en grei loop fra horisontal flukt så er det nok for meg. Målet er å balansere ut modellen med så lite vekt som mulig, dvs. med batteriene stuet så langt fram som praktisk mulig.
Jeg regner med at CoG skal ligge på rundt 25% av vingekorden. Jeg vet ikke hva slags vingeprofil det er. Det er i hvert fall ikke Clark-Y. Det er noe halvsymmetriske greier (konveks hele veien på undersiden).
Gode tips i anledning prosjektet mottas med takk.
Den har et vingespenn på 1800mm og veier 1550g uten motor og elektronikk.
Den er ikke helt strøken, men er i relativt grei bruksstand. Betrekningen har noen mindre lappinger her og der, men er i det store og hele stram og fin.
Cowlingen bærer preg av at det har sittet en glødepluggmotor i nesa på'n, så den må nok byttes ut. Det får evt. bli en gang etter prøveflyving.
Nedre del av skroget rett bak firewallen er helt innsauset av fuel.
Jeg har tenkt å lage en batteriluke i bunnen rett bak firewall. Er spent på om det går an å få noe lim til å bite der.
Begrepet firewall får forresten en litt annen betydning når den består av finer mettet med fuelolje...
Jeg har liggende en 3548-900kv motor og en SkyWing 60A ESC som jeg tenkte å prøve med en 12x7 propell, som jeg har i bestilling, sammen med en 12x6 og en 13x6 for å ha et par alternativer å prøve ut. Jeg har tenkt å ta framdriftsenergien fra to stk 2200mAh/3s LiPo batterier i parallell, da dette er kurante batterier som også kan brukes i andre modeller.
Med et slikt oppsett burde totalvekten ende opp rundt 2400g.
For meg er lav vekt viktigere enn masse power. Hvis modellen fikser en grei loop fra horisontal flukt så er det nok for meg. Målet er å balansere ut modellen med så lite vekt som mulig, dvs. med batteriene stuet så langt fram som praktisk mulig.
Jeg regner med at CoG skal ligge på rundt 25% av vingekorden. Jeg vet ikke hva slags vingeprofil det er. Det er i hvert fall ikke Clark-Y. Det er noe halvsymmetriske greier (konveks hele veien på undersiden).
Gode tips i anledning prosjektet mottas med takk.
Comment