Announcement

Collapse
No announcement yet.

Utstyr til EF 48" Edge :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Utstyr til EF 48" Edge :)

    Halaise og vel overstått påske

    Har investert i en EF 48" og har lyst til å putte i skikkelig utstyr i den. Har fløyet i snart 25 år og har såvidt karret meg litt inn i elektroverden men har ikke helt klart å forstå meg på disse elektro duppedittene. Hva slags motor og esc oppsett bør jeg gå for på denne kjerra? Servoene og batteriene har jeg kontroll på (tror jeg) men leter meg ihjel når det gjelder det andre. Selv som elektriker i det daglige så er mye av de dataene som blir oppgitt helt gresk for meg.
    Nei tror nok at jeg fortsatt holder meg hovedsaklig til glow modeller. Der føler jeg meg ihvertfall hjemme
    Kenneth Kåsereff

    I hangaren:

    Masse seilfly
    Masse Pattern/F3A
    Masse depron
    Haugevis med prosjekter

    Og alt flyges med JR selvsagt

  • #2
    Hei.
    OS el-motorene funker veldig bra og fornuftig priset.
    Elefun selger dem. Skal finne linken.

    Comment


    • #3
      Her

      OS OMA-3825-750kv BL .30-Size - elefun.no - Radiostyrt hobby

      Regulatoren jeg bruker er en PA (presicion aerobatics) 70a.

      PA utgått

      Men du kan vel bruke det meste av regulatorer til børsteløst 60A og oppover.
      Last edited by anders e; 10-04-12, 20:15.

      Comment


      • #4
        ellers er vel denne mye brukt jeg brukte 3celler på min men de fleste flyr på 4celler med denne tror jeg.
        Terje syvertsen
        www.ModumModellSportklubb.com
        3dhs edge mintor 38
        C-arf edge dle 111 v3.
        C-ARF extra 330l da 100.

        Comment


        • #5
          Originally posted by syver View Post
          ellers er vel denne mye brukt jeg brukte 3celler på min men de fleste flyr på 4celler med denne tror jeg.
          Har den Hacker motoren og en Hacker X-55-SB-Pro ESC i en 2,3 kg dobbeldekker, som ikke akkurat er hurtigflyvende. Med 3S er det faktisk marginalt med flyfart og jeg tror det kommer av forholdet mellom kv-tallet (RPM pr volt - 800 på den motoren) og stigningen på propellen.

          Hadde en like sterk AXI motor med kv 1100 på samme flyet før og hadde nok flyfart med 3S og samme propell.

          Hvis du har bestemt deg for å bruke 3S batteri tror jeg en motor med kv mellom 1100 og 1500 vil passe bedre til EF "48. Da vil du ende opp med et turtall i nærheten av det en glødepluggmotor har.

          En elektromotor er mye mer fleksibel enn en glødepluggmotor med hensyn til valg av propell.
          Last edited by Biplan; 10-04-12, 22:46.
          Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
          Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

          Comment


          • #6
            Vil du ha spinner på flyet er det nesten bare den anbefalte torque motoren som er kort nok for å ikke få et stort gap mellom spinner og cowling. Jeg bruker hacker a30-14l v2 som er "anbefalt" bl.a av autopartner, og propellfestet stikker en liten cm ut av cowling. Den O.S motoren blir vel nesten enda en cm lengre enn det igjen?
            CC ice50 esc og 4s 2250mah Xoar 13x6 prop = 900w og 6.30-7min flytid = sinnsykt gøy, lenge nok.

            700-800kv for 4s og 850-1000kv for 3s med en motorvekt på 140-180g. Esc fra 50 til 80A.

            Comment

            Working...
            X