Unconfigured Ad

Collapse

formosa

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kyosho
    • Oct 2004
    • 118

formosa

heisann. har akkurat ordnet meg en formosa. med 1100 og 1300 sånn dærre lipom/mp batteri greier, og gira 380 motor. har ikke fått flyet ennå. kommer muligens i mårra vist jeg er heldig.
    det er sikkert et (drittfly) for dere el gutta. men mitt første el drevne fly. tror det er greit å bynne med?
    er dette noe fly å oppgradere på noe vis når det gjelder motor etc?
    som sagt venter jeg på pakken ennå, men liker å vite litt om denne nye el værdenen som tar over da!
    kjøpte også en sånn lipon lader som jeg trengte.
    neste på ønskelista er et el heli. men det blir en annen diskusjon.
    mvh Roger`n.
    Roger Danielsen
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

Flyet er mye omtalt og får en del skryt på diverse fora! Selger godt og eierne er glade de. Mange oppgraderer til brushless, lakker i pene farger og enkelte hiver inn retracts
    Har en sånn selv i den berømte haugen under trappa, men det som havner der blir sjelden bygd i dag.... Etter sjekk av flere diskusjonssider er det bare en ting som går igjen på den negative siden: halen kan bli litt skjev så det er viktig å sikte nøye og holde press bak til alt limet er gjennomtørket når kroppsidene limes sammen.
    Her http://www.gws-fans.com/modules.php?...tegories&cid=7 finner du litt om bygging og evt oppgraderinger.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• joo
      MFN Skribent
      • Nov 2002
      • 6936

Her http://www.svensktmodellflyg.se/modeller.asp finner du en del Formosaer avbildet og omtalt. Virker som mange går for en Mega 16/15/7 eller liknende for oppgraderinger. Alternativer kan være AXI 2212/20, Nippy 1812/100 eller PJS 550 f.eks om man vil ha noe uten børster i nesa
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Niklas
        • Sep 2003
        • 899

Jeg har PJS 550R i snuten på min, funker fint det. Går vertikalt uten problemer med 3s lipo og 10x4.7 propell.

Comment

• erlend
          • Apr 2004
          • 528

Jeg må vel lime sammen min formosa også snart da
          Run, live to fly, fly to live, aces high!
          Erlend Larssen

Comment

• kyosho
            • Oct 2004
            • 118

hva

Originally posted by Niklas
            Jeg har PJS 550R i snuten på min, funker fint det. Går vertikalt uten problemer med 3s lipo og 10x4.7 propell.

hva er 3s lipo?
            Roger Danielsen

Comment

• Niklas
              • Sep 2003
              • 899

3 Lithium Polymer seller i serie

Glemte serie.. takk tahustvedt

Comment

• tahustvedt
                • Feb 2004
                • 4601

Re: hva

Originally posted by kyosho
                Originally posted by Niklas

hva er 3s lipo?
                3S betyr 3 celler i serie (S står for serie).

Comment

• kyosho
                  • Oct 2004
                  • 118

hmm

oki . hvordan lakke da? kan den lakkes rett oppå (isoporen)
                  trenger vist micro servoer og liten mottaker også ser jeg. hehe.
                  får jeg kjøpt komplett pakke med 3 servor og liten mottaker eller må alt kjøpes løst?
                  har graupner/ jr styring, så motakkeren må jo passe til den da. eller kan jeg bruka standard mottaker, og kjøpe bare 3 microservos?
                  og passer pluggene fra microservos til min mottaker?
                  Roger Danielsen

Comment

• Bonito
                    • Sep 2004
                    • 265

Hei, jeg holder også på med en formosa. Griffin har noen greie servoer. Han har også mottaker. Hvilken motor har du tenkt å bruke?

Jeg har et par forskjellige liggende på hylla, lure litt på en E-Flight Park 370 med GWS gir, eller en AXI 22/12/34. Har ikke bestemt meg ennå, har sett at det er mange som bruker disse motorene på RC Groups/GWS forum.

Det skal være et ok fly, jeg har kun hørt positive ting om det. Jeg har trekt mitt med tynn glassfiber. Det har en total vekt på Ca. 550g inkl motor gir batteri og radio. Har lest om flere som flyr med en total vekt på 700-800g De flyver fint, skal også være meget stabile når det blåser litt!!!

Nå mangler jeg kun litt maling, skal kjøpe noe akryl spray lakk, det kan brukes rett på isoporen.

Happy flight!
                    Damn these things are hard to fly!

Comment

• Bonito
                      • Sep 2004
                      • 265

Hei, jeg holder også på med en formosa. Griffin har noen greie servoer. Han har også mottaker. Hvilken motor har du tenkt å bruke?

Jeg har et par forskjellige liggende på hylla, lure litt på en E-Flight Park 370 med GWS gir, eller en AXI 22/12/34. Har ikke bestemt meg ennå, har sett at det er mange som bruker disse motorene på RC Groups/GWS forum.

Det skal være et ok fly, jeg har kun hørt positive ting om det. Jeg har trekt mitt med tynn glassfiber. Det har en total vekt på Ca. 550g inkl motor gir batteri og radio. Har lest om flere som flyr med en total vekt på 700-800g De flyver fint, skal også være meget stabile når det blåser litt!!!

Nå mangler jeg kun litt maling, skal kjøpe noe akryl spray lakk, det kan brukes rett på isoporen.

Happy flight!
                      Damn these things are hard to fly!

Comment

• Lars N
                        Moderator
                        • Apr 2002
                        • 2891

Fromosa

Heisann.Orgnalt fly denne modellen som en dass. Den har alt for lite motorkrafti forhold til vekt. Med 3s lipo vil du brenne i stykker motoren hvis du kjører full spiker hele tiden. Jeg satte i en AXI 2212/26 og en jeti 11A regulator.Gikk vertikalt så det holder og en enorm lengde på flytiden. Fyet er helt konge.Ikke noe negativt å si på det
                        Lars Norberg

Comment

• kyosho
                          • Oct 2004
                          • 118

hei

heisann. er ikke inne på disse motorene enda. men det fulgte med en gira st 350 super turbo motor! men har blitt annbefalt mega 16/15/7 og pjs 550. men det sier ikke meg så mye enda.
                          har 2 batteripakker, en 7,4 1100mah li-ion og en thunder power li-polymer 1320mah.
                          men vekt vet jeg ikke før jeg har fått meg servos/mottaker. hva slaks mottaker/servos og styring bruker du?
                          og vet du om mottakerne hos griffin kan brukes på stypingen min? er litt redd for å kjøpe noe jeg ikke kan bruke sjønner du.

det skal vist være et bra fly, så det skal bli kult å teste det.
                          bruker du glassfiber ti forsterkning?
                          mvh Roger.
                          Roger Danielsen

Comment

• Niklas
                            • Sep 2003
                            • 899

Det følger med en glassfiberstav til forsterking av vingen, den skal du bruke. Ellers tror jeg ikke det er nødvendig å forsterke mer.

Comment

• kyosho
                              • Oct 2004
                              • 118

lakk

var borti det en plass tidligere men finner det ikke nå. hvordan lakk kan brukes på formosaen? slik at ikke hele flyet eser bort!
                              Roger Danielsen

Comment

Working...