Unconfigured Ad

Collapse

lipo cut off innstilling?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RS
    • Dec 2004
    • 312

Hei Joo, det er ikke pent å sladre om at noen har Krasja.

RS
    Ronny Sundbye
    Young man, was that a landing or were you shot down?

Comment

• børgem
      • Dec 2004
      • 17

Jeg har akkurat hadde noe av de samme problemene, men fikk det til etter mange forsøk. Har derimot problemer med at den kutter motor veldig tidlig. Ringte Moss hobby og de bad meg programere den til 8V cut off. Noen som har vært borti dette?
      Jeg har hatt samme problem og løste det med å sette cutoff til 8V på en 3 cellers LiPo pakke. Det fungerer helt fint.
      VINGTOR RC-CLUB (http://www.vingtor.org/)

Comment

• shark
        • Sep 2004
        • 63

Originally posted by børgem
        Dette ser ut som korrekt prosedyre. Er litt usikker på hvordan du starter.

Kontrolleren skal være avslått før prosedyren starter. Dra ut batteriet.
        Slå på radioen med stikken i midten.
        Sett i batteriet. Etter et sekund eller 2 vil leden lyse fast i to sekund. Hvis det begynner å blinke hurtig med engang er det feil.

Et skudd i mørket! Når du satte opp flyet og mottaker måtte du bruke servorevers i senderen eller sette endepunkt. Hvis du har gjort det kan du jo prøve å sette disse innstillingene til utgangspunket og prøve på nytt.

Mottakere jeg har prøvd med denne kontrolleren og som har virket for meg er:
        - Futaba R138DF
        - Hitec Electron 6 micro
        Så hvis du har flere mottakere liggende kan du jo prøve med disse også .

Hvis ingenting nytter skal man ikke se bort i fra at det er feil på motorkontrolleren. Ta kontakt med Moss hobby og spør om du får byttet den.

Mener å huske at jeg måtte reversre throttle...

Starter opp som du sier, men led bare blinker hurtig.

Skal motoren reagere på stikkebevegelsene?

PS.
        var noe feil ved vedlegget ditt.

Comment

• børgem
          • Dec 2004
          • 17

Motoren skal ikke reagere når du er inne i sekvensen for å gå i programmeringsmodus. Det som skjer er at når du setter stikken i bunn armeres ESC. Når den er armert vil motoren reagere på stikkebevegelsene. Den blinker ut cutoff spenningen når den er armert.

Vedlegget var av en oppdatert bruksanvisning. Du kan laste den fra

Denne bruksanvisningen angir to metoder for å gå inn i programmeringsmodus. I den første metoden brukes en jumper og i den andre metoden brukes stikke bevegelsene. Den første metoden må være for en nyere versjon av ESC enn den vi har. Jeg finne i alle fall ingen jumper på mine kontrollere .

Får du noen gang startet sekvensen, dvs lyser den fast i 2 sekund når du slår på strømmen til ESC eller går den over til hurtig blink med en gang. Hvis den går til hurtig blink med en gang kan det være at ESC ikke tolker senter på radioen som senter. Hvis det er tilfellet kan du prøve forskjellige posisjoner og se om det hjelper. Feks Slå av ESC. Sett stiikken 4 knepp fra senter, slå på ESC. Gjenta prosedyren til du enten får startet sekvensen eller kan konstatere at du er likke langt .

Bruk ikke Pico mottakeren til dette og slå av servorevers hvis du ikke har gjort det alt.
          VINGTOR RC-CLUB (http://www.vingtor.org/)

Comment

• widowmaker
            • Mar 2004
            • 317

Du vet det joo, at noen av oss må ofre oss for at andre skal få opplevelsen av å se ekstreeeeeeeeeeeeeeeeemt lave high speed knife edge low passes Og da hender det jo at det går et fly i ny og ne. Bedre med wild beast enn funtana......
            Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

Comment

• Hawky
              • Jul 2004
              • 38

Har hatt de samme problema som dere med denne fartsregulatoren. Det begynte bare å blinke hele tiden. Dette var med en schulze 435 mottaker. Med en gang jeg koblet til en gws naro mottaker var problemet borte...

Comment

• RS
                • Dec 2004
                • 312

Hei Børgem og alle andre

Jeg har satt cut off til 8v men det hjelper svært lite. Lurer nå på om det kan være batteriene mine det er noe galt med. Har bare 2 stk Stmodel 11,1v 1200mah. Jeg lader med en Apache 1-4 cell. Snakket med de på moss hobby og de sa jeg kunne bruke denne på Li-ion selv om det står LiPO på den. Er ny i dette med Li batterier!!!!

Skjønner ikke noe og er litt skuffet!

RS
                Ronny Sundbye

Comment

• joo
                  MFN Skribent
                  • Nov 2002
                  • 6936

RS: kjør batteriene dine tomme og gi dem til meg så får jeg sjekka hva dem tar i mot og evt spenninger. Og så kan du prøve noen av mine seff!!
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• RS
                    • Dec 2004
                    • 312

Hei Joo
                    Jeg skal tømme dem og ta de med til Anders i morgen.
                    Du kommer dit?

RS
                    Ronny Sundbye

Comment

• shark
                      • Sep 2004
                      • 63

JIPPI!

Nå fikk jeg den endelig til!

Comment

• shark
                        • Sep 2004
                        • 63

Nå som jeg har lært meg trikset på å programmere denne, har jeg funnet ut at det har ingenting å si hvilken motteger jeg bruker eller om servoreversering er på.

Når man er inne i programerings modus så reagerer heller ikke motoren på stikkebevegsene i det hele tatt.

Takker for alle tips og hjelp

Denne er egentlig veldig lett å programmere, men elendig bruksanvisning som følger med.

Comment

• Kråka
                          • Mar 2004
                          • 199

Jeg har nå to stykk av denne regulatoren, mener den er et av de aller beste kjøp i dag.
                          Synes slett ikke bruksanvisningen er dårlig, men hadde vært enda bedre om der var nevnt at enkelte mottakere ikke var brukbare til programmeringen.. Det er nemlig tilfelle, til tross for sharks påstand.
                          Med Schulze Alpha 435 var det umulig å komme inn i programmeringsmodus, samme situasjon med Jeti Rex4+.. Fram med en gammel hederlig Futaba118F, regulatoren gikk i programmerings modus omgående! (Kjørt samme prosedyre på begge regulatorer, samme resultat) Tror rett og slett disse små mottakerne er for avanserte til å la regulatoren innta programmeringsmodus, har sannsynligvis noe med støyundertrykking å gjøre? Vel programmert fungerer den upåklagelig med hvilken som helst mottaker..
                          Bygger bedre enn jeg flyr...
                          ARF? Nei takk!

Comment

Working...