Announcement

Collapse
No announcement yet.

Acro UHU Motorvinkel.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Acro UHU Motorvinkel.

    Jeg har fått en umontert Graupner Acro UHU av en kamerat. Det er en liten lettvekter av Depron. Jeg har aldri vært borte i denne typen fly, og lurer på montering av motor. Den er opprinnelig levert med en Speed 300 motor. Men jeg setter inn en liten outrunner. I manualen står det at motoren skyves inn i sporet og limes. Ikke noe om at den skal vinkles litt ned og til høyre som vanlig.
    Jeg syntes at jeg har lest at på Akrofly, monteres motoren rett frem. Kan det stemme? For øvrig er det en pussig liten sak, i tynne Depronflak, med kun balanse og høyderor. Bygger den etter manualen først, så får jeg se om jeg monterer sideror etterhvert. Hvis den overlever da, kan ikke skjønne at noe så tynt og lett kan tåle noe som helst. Passer bra nå som innendørssesongen begynner. Men vil teste den først ute, med små utslag, og godt med Dual Rate og Expo. Det er vel en av de tidligere flyene av denne typen som kom på markedet.
    Attached Files
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

  • #2
    Jeg ville matchet vinklen Grauner har satt, men festet motoren slik at man kan kimse motoren ned og til høyre. Og så ville jeg bygd den med sideror med en gang, hvis ikke blir det ikke mer akro enn loops & rollls.
    Last edited by Kyrre; 21-10-12, 09:44.

    Comment


    • #3
      Jeg er nok ingen god Akro flyger. I begynnelsen har jeg nok problemer med å holde den i luften, tenker jeg. I følge tegningen skal motoren peke rett frem, pussig. Men det er ikke verre enn at jeg kan sette på en skive eller to, for å få litt høyre og ned.
      Vennlig Hilsen
      Arne Husby

      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

      Comment

      Working...
      X