Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slow flyer for innendørsflyging, forslag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Slow flyer for innendørsflyging, forslag?

    Jeg oppdage at jeg savnet min Vapor, da jeg fløy innendørs i helgen. Er på jakt etter tegning, ideer for en enkel slow flyer, gjerne i Depron.
    Liker Old School modeller, og har trålet RCG. Men har ikke funnet noe som passer. Tenker på en så enkel som mulig, gjerne type stick, for 10 grams motor og tre kanaler. Noe som bare kan seile langsomt rundt i hallen, som en Vapor.
    Noen som har noen ideer? Lett og bygge lett å fly.
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

  • #2
    En av disse fra Stevens Aero burde passe bra Stevens AeroModel :: Model Airplane Kits :: DiddleBugs™. Har Diddelrod'en og Lil'squirten selv. Diddelrod'en flyr jeg med 10g børsteløs og får 15 min flytid på 200mah 2 cell, ikke så vanskelig da jeg sjelden gir mer enn halv gass. Greatwings.no har noen av disse modellene.

    Comment


    • #3
      Du kan jo prøve å bygge en papirmodell i depron sjekk denne tråden: printer papirmodellene på silkepapir som limes til et bæreark med eks 3M remount spraylim, fjerner silkepapiret fra bærearket og limer det på en 3mm depronplate, skjærer ut delene og limer sammen med UHU por.
      Another Micro Nieuport & Tissue Printing Tutorial - RC Groups
      Deretter kan du sette inn radioutstyr eks spektrum AR 6400 med tilhørende en liten motor etc. skulle bli en fin innendørsmodell som er lett og rask å bygge.
      MVH
      Eystein

      Comment


      • #4
        Takk for tips. Jeg har bygget en Deltaving i Depron, men fant fort ut at den var for rask.
        Vennlig Hilsen
        Arne Husby

        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

        Comment

        Working...
        X