Announcement

Collapse
No announcement yet.

Effekt elektroproppeller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Effekt elektroproppeller

    He er det noen med elektroerfaring som kan fortelle meg hvilken propeller som vil gi mest efekt "strømtrekk" av APC 22x10E og 20x12WE.

  • #2
    Litt usikker på hva du spør om, men en 22x10 vil normalt trekke mer Amp enn en 20x12 selv om pitch på denne er større. I statisk trekkraft vil det være samme forhold. Max flyhastighet kan i teorien bli motsatt, men det er antagelig marginal forskjell. En WE- prop vil jeg tro ga noe høyere statisk trekkraft enn en E-prop(i samme størrelse) pga bredere blader.
    Jeg tror det er vanskelig å regne seg til den perfekte propeller uten å teste det ut i praksis med Amp/Watt-meter og testflight

    Page not found - APC Propellers

    Comment


    • #3
      Saken er at jeg nå har en APC 22x10 propeller på en QQ Yak med en HACKER Q60-7M F3A motor. Med den proppellen utnytter jeg ikke motoren fult ut men samtidig er bakkeklaringen ganske liten. Ønaker derfor en proppell som belastet motoren noe mer og samtidig gir lit bedre bakkeklaring. Tror jeg da får prøve med en APC 21x12WE Wide Electric.

      Comment


      • #4
        Alternativ 2: Hva med 3-blader, eller har du mulighet for å bruke flere celler(høyere volt)?

        Comment


        • #5
          21X14..ingen hovre propell med burde funke
          Rune Gjelsnes
          Vikersund
          92624841

          Comment


          • #6
            Har bestilt en APC 21x12WE Wide Electric så får nå prøve den først. QQ yaken er faktisk veldig lett i forhold til størelsen så det kan vel hende det er effekt nokk.

            Comment


            • #7
              Da har jeg fått propellen og det hele er testet. Med fulladede batterier fikk jeg følgende resultat.
              APC 22x10E 68A ca 2500w.
              APC 21x12WE 72A vell 2600w.
              Det ser da ut som APC 21x12WE blir perfekt i den lette QQ YAK-54 73" G-II BRIO modellen.
              Kun YS 160 kunne vel blit bedre.

              Comment

              Working...
              X