Hallo
I dag fikk jeg opp Piper Cruiser'n min til å fly. Det er et strikkfly jeg har konvertert til 3 kanals R/C. Kom akkurat nå fra testflyving #2 (den første gikk heller dårlig pga defekt krystall i mottaker), flyet flyr fint, men er meget følsom mot store rorutslag... Vil nok foretrekke å fly denne ute eller på en innendørs fotball bane, men det gikk i en liten håndball hall.
Jeg bruker 2 stk. Dymond D44 (4,4 gram) servoer, GWS Pico mottaker, GWS ICS50 fartskonrtoller fra Elefun.net, et 2S250 mAh Li-Po batteri og en Falcon PU01 motor/gearboks (http://www.falconmodels.uk.com).
Modellen er ikke noe å se til pga. mine begrensede byggings evner og manglende dekaler, men dette er min første 3 kanals bygging/konvertering.
Flyet:
Lengde: 372 mm
Vingespenn: 495 mm
Vekt: ca. 70 gram
Har hun et bilde av modellen før den ble hakket i biter, legger ut noen nye bilder senere.
Cheers
Tore, Alta
I dag fikk jeg opp Piper Cruiser'n min til å fly. Det er et strikkfly jeg har konvertert til 3 kanals R/C. Kom akkurat nå fra testflyving #2 (den første gikk heller dårlig pga defekt krystall i mottaker), flyet flyr fint, men er meget følsom mot store rorutslag... Vil nok foretrekke å fly denne ute eller på en innendørs fotball bane, men det gikk i en liten håndball hall.
Jeg bruker 2 stk. Dymond D44 (4,4 gram) servoer, GWS Pico mottaker, GWS ICS50 fartskonrtoller fra Elefun.net, et 2S250 mAh Li-Po batteri og en Falcon PU01 motor/gearboks (http://www.falconmodels.uk.com).
Modellen er ikke noe å se til pga. mine begrensede byggings evner og manglende dekaler, men dette er min første 3 kanals bygging/konvertering.
Flyet:
Lengde: 372 mm
Vingespenn: 495 mm
Vekt: ca. 70 gram
Har hun et bilde av modellen før den ble hakket i biter, legger ut noen nye bilder senere.
Cheers
Tore, Alta
Comment