Unconfigured Ad

Collapse

ESC til Ultrafly Cessna 182

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RPM
    • Feb 2005
    • 27

ESC til Ultrafly Cessna 182

Jeg har akkurat satt meg ned å (bygge) sammen en Ultrafly Cessna 182 w/400 Park Flyer ARF 43"
    Jeg lurer på hvor en kan finne en ESC som tåler 5 stk Hitec HS 55
    2 stk til balanseror 1 sideror 1 høyderor 1 flaps
    Skall bruke Li-Po batterier 1500-mAh 11,1V
    Motor Himax 2025-4200 med 5,33 (C) gir
    Har en Castle Creation phoenix -25 som jeg brukte i e-starteren min men tror ikke den kan håndtere 5 servoer med 11.1 V eller tar jeg feil
    Attached Files
    However, when airplanes go quiet, just like women, it\'s a bad thing
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

Nei, det er egentlig for mange servoer til BEC-kretsen. Men; jeg bruker 6 servoer på en seiler matet fra BEC på¨en Phx-35... fungerer men det er ikke hva som anbefales! (Burde ikke innrømme sånt....)
    Du må egentlig bruke et eget mottakerbatteri på oppsettet ditt, og så skal du kutte den røde ledningen i kabelen mellom ESC og mottaker.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• RPM
      • Feb 2005
      • 27

Takk for svaret joo.
      Med vanlig mottaker batteri blir det for mye vekt så jeg tenkte å koble en egen regulator mellom Li-Po11.1V batteriet og kanal 6.
      Den regulatoren må ha en nedre grense 4.8 og øvre 6V.
      ESC m er koblet til kanal 3 den styrer jo kun motoren siden BEC ledningen er kuttet.

Drømmer jeg eller er dett mulig ?
      However, when airplanes go quiet, just like women, it\'s a bad thing

Comment

• joo
        MFN Skribent
        • Nov 2002
        • 6936

Neida RPM; burde selvsagt nevnt det i første svaret! Beklager.
        Det fins allerede slike kretser, og dem kalles UBEC (Universal Battery Eliminator Curcuit) Dem er beregnet nettopp på å lage passende spenning til mottakeren fra drivbatteriet, og klarer gjerne å drive 4-5 servoer.
        Vet flere av annonsørene våre har sånt, blant andre Griffin selv om dem ikke står på web-sidene deres.
        Tror dem koster 2-300 kroner, men dette er bare tall fra et rotete bakhode i farta.
        Stemmer også at det bare er å koble denne spenningen via vanlig servokontakt til en hvilken som helst ledig kanal på mottakeren din, alle plusser og minuser er felles på hele pluggrekka der.
        Alternativt: Lage/skaffe en liiten RX-pakke (f.eks Smallsize har alle mulige batterityper) på 150-250mAh, veier ikke stort.

Comment

• Kråka
          • Mar 2004
          • 199

Griffin har UBEC/SBEC fra Waypoint, står i prislista..
          Bygger bedre enn jeg flyr...
          ARF? Nei takk!

Comment

• joo
            MFN Skribent
            • Nov 2002
            • 6936

Stemmer det Kråka, fant den nu jeg også. Her: http://www.celtic-griffin.com/equipment.php?id=95

Comment

• Kråka
              • Mar 2004
              • 199

Gjelder å følge med hos de oppegående pusherne vettu'.. Stadig noe nytt! Ikke like mye stas hos "Vi har 150 års erfaring med R/C" eller "Norges største lager på ørten km2".. Hvorfor har man det? Blir varene liggende på lager? Ikke vet jeg!
              Bygger bedre enn jeg flyr...
              ARF? Nei takk!

Comment

Working...