Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny video av min Lieraider.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny video av min Lieraider.

    Her er en video av litt flyging i går. Sola er tilbake, så nå kan jeg fly igjen så lenge det ikke er for kaldt. Var ca -5 i går.

    Lyden i det jeg tar av fra "rampa" er motoren. Regulatoren mister synk når jeg akselererer for fort med den propelleren så etterpå satte jeg på en litt mindre i stedet med godt resultat.

    Har lært å hovre på simulator i vinter. Er fremdeles litt for pysete til å fly som jeg gjør på sim men merker forskjell. Kunne ikke hovre før jul og har kun flydd simulator i mellomtida.

    Videoen:
    http://www.enrarot.net/videos/lieraider/lier02.zip

  • #2
    Fløy innendørs i dag. Rart! Selv om jeg hadde like stor plass som jeg vanligvis bruker så var jeg mer nervøs. Det tok en halv time før jeg turde loope. Det løsnet litt etter hvert. Fløy i over en time tilsammen med to 340 mAh og ett 700 mAh 3S1P batteri.

    Mot slutten av batteriet klarer den ikke å hovre med 7x3,5 prop og E-Tec 3S1P 700 batteri. Med 3S1P 340 mAh klatrer den sakte rett opp.

    Soft cut-off slo inn mens jeg fløy sakte knife-edge 10 cm over bakken på siste batteriet og flyet slo hjul. Ingen skade annet enn at motoren løsnet litt fra festet. Ikke så mye som en ripe i depronstrukturen. Siden motoren likegod er løs kan jeg kanskje stappe i den doble motoren med variabel pitch.... Flyet trenger litt mer vekt i nesa.

    Comment

    Working...
    X